Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΦΑΡΣΑ – ΡΑΚΙΝΑΣ – ΚΑΣΤΕΛΛΟΥΤΣΙ Κείμενα για το Ευρωπαϊκό θέατρο και την πρόσληψή του

  ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΦΑΡΣΑ – ΡΑΚΙΝΑΣ – ΚΑΣΤΕΛΛΟΥΤΣΙ Κείμενα για το Ευρωπαϊκό θέατρο και την πρόσληψή του    Με χαρά παρουσιάζουμε..

  ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΦΑΡΣΑ – ΡΑΚΙΝΑΣ – ΚΑΣΤΕΛΛΟΥΤΣΙ
Κείμενα για το Ευρωπαϊκό θέατρο και την πρόσληψή του

   Με χαρά παρουσιάζουμε και προτείνουμε το νέο βιβλίο του Καθηγητή Σημειωτικής του Θεάτρου και Θεωρίας της Επιτέλεσης στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πατρών, Δημήτρη Τσατσούλη, ο οποίος μας τιμά με τη συνεργασία του γράφοντας την κριτική Θεάτρου στον «Ημεροδρόμο».   

   Το βιβλίο συναποτελούν τρία κείμενα που αναλύουν και σχολιάζουν το κωμικό, το τραγικό και τη σύνθεσή τους στο Ευρωπαϊκό Θέατρο, από τον Μεσαίωνα έως τον 21ο αιώνα με αφορμή τη μεσαιωνική φάρσα, τον Ρακίνα και τον Καστελλούτσι.

   Την ανάλυση των γαλλικών μεσαιωνικών φαρσών, την δομή τους, την αυτοσχεδιαστική τους ελευθερία  και την τοποθέτησή τους στο κοινωνικό περιβάλλον που τις γέννησε συνοδεύει, ως σύγχρονος τρόπος πρόσληψής τους, η σχολιασμένη μετάφραση δύο από αυτές (Η τούρτα και η (χελό)πιτα και Ο Μυλωνάς του οποίου την ψυχή οδηγεί ο Διάβολος στην Κόλαση), με βάση τα πρωτότυπα κείμενα, αναδεικνύοντας την επίδραση που άσκησαν στα σύγχρονα κωμικά είδη θεάτρου και κινηματογράφου αν όχι και στη σύγχρονη περφόρμανς.

   Η πρόσληψη της τραγωδίας του Ρακίνα στην Ελλάδα, από τον 19ο έως και τον 21ο αιώνα, δίνει την ευκαιρία, με αφορμή την θετική ή αρνητική υποδοχή του, για έναν ευρύτερο θεωρητικό διάλογο  ως προς τα στοιχεία της τραγικότητας του έργου του και πώς αυτά εμφανίζονται  στις σύγχρονες σκηνικές προσεγγίσεις του από τους έλληνες σκηνοθέτες (Χουβαρδάς, Αρδίττης, Μαυρίκιος, κ.ά.). Το κείμενο συνοδεύουν παραρτήματα που δείχνουν παραστασιογραφικά την αμφίσημη πορεία του γάλλου τραγικού στην Ελλάδα, αρχικά συνδετικού κρίκου με το αρχαίο παρελθόν και στη συνέχεια αποδιοπομπαίου τράγου.

   Τέλος, η ιδιάζουσα περίπτωση του ιταλού σκηνοθέτη Ρομέο Καστελλούτσι δίνει την αφορμή με κάποιες από τις παραστάσεις του για μια επαναπραγμάτευση της έννοιας του τραγικού στη σύγχρονη εποχή όπου ο εβραιο-χριστιανικός πολιτισμός ακυρώνει τα συστατικά της τραγωδίας ενώ η ταυτόχρονη είσοδος του κωμικού οδηγεί σε μια νέα πρόσληψη του τραγικού και επανανακάλυψη της κάθαρσης  με σύγχρονους όρους.

Απόψεις