Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Κ.Σκρέκας: Σας φέραμε το «Καλάθι του Νονού»!

Η κυβέρνηση περιγελά τα λαϊκά στρώματα που αντιμετωπίζουν την ακρίβεια, με «μέτρα» για λαμπάδες και σοκολατένια αυγά.

Η κυβέρνηση όχι απλά προσπαθεί να εξαπατήσει αλλά πλέον περιγελά το πρόβλημα της ακρίβειας, που αντιμετωπίζει η συντριπτική πλειοψηφία των μισθωτών. Το συμπέρασμα προκύπτει δίχως αμφιβολία από τη σημερινή παρέμβαση του υπουργού Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα, που ήρθε στη Βουλή για να ανακοινώσει τροπολογία για το «Καλάθι του Νονού».

Με αυτόν τον τρόπο επιβεβαίωσε ουσιαστικά πως τα λαϊκά στρώματα δεν έχουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν στη στοιχειώδη δυνατότητα ενός πασχαλινού δώρου! Παράλληλα όμως ο Κώστας Σκρέκας (έμπλεος προεκλογικού πνεύματος) «κατάργησε» την ακρίβεια, διαπιστώνοντας μειώσεις προϊόντων της τάξης του 2,5% σε είδη βασικής κατανάλωσης!

Όπως δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης «δημιουργούμε το «Καλάθι του νονού» για τους νονούς, το πασχαλινό καλάθι, το οποίο δίνει τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις με τζίρο άνω του 1 εκατομμυρίου ευρώ υποχρεωτικά να καταθέτουν μία λίστα με προϊόντα τα οποία θα δώσουν τη δυνατότητα στους νονούς να αγοράσουν σε προσιτές τιμές τα απαραίτητα προϊόντα τα οποία κάνουν χαρούμενα τα παιδιά μας τις ημέρες του Πάσχα. Ξεκινάει η λειτουργία του καλαθιού αυτού από 22 Απριλίου έως τις 4 Μαΐου». Είπε πως σε αυτό «περιλαμβάνονται δώδεκα κατηγορίες προϊόντων, παιχνίδια, πασχαλινές λαμπάδες, επιτραπέζια, φιγούρες δράσεις κτλ. και επίσης, σοκολατένια αυγά, εφόσον βεβαίως αυτά τα προϊόντα πωλούνται στα καταστήματα των παιχνιδιών».

Είπε, επίσης, ότι είναι «υποχρεωτικά για όλα τα καταστήματα με τζίρο άνω του 1 εκατομμυρίου, προαιρετικά για όλα τα καταστήματα που πωλούν παιχνίδια από 22 Απριλίου έως 4 Μαΐου, το καλάθι το πασχαλινό, το καλάθι για τους νονούς ώστε να κάνουν τα παιδιά μας χαρούμενα και αυτές τις ημέρες του Πάσχα».

Παράλληλα ο υπουργός Ανάπτυξης επανέλαβε τις γνωστές κυβερνητικές θεωρίες σχετικά με τους  καταναλωτές που πρέπει να κάνουν έρευνα μέσω του διαδικτύου για να ψωνίσουν.  Υποστήριξε ότι «θα προστεθούν περίπου τρεις χιλιάδες προϊόντα για τα οποία κάθε μέρα θα ενημερώνονται οι τιμές ώστε να βοηθήσουμε τελικά τα νοικοκυριά να έχουν ένα εργαλείο σύγκρισης τιμών, να μπορούν τα νοικοκυριά να συνθέτουν το δικό τους καλάθι, τη δική τους λίστα προϊόντων και να βλέπουν σε ποιο σουπερμάρκετ μπορούν να προμηθευτούν αυτά τα προϊόντα φθηνότερα».

Στην συνέχεια όμως ο Κώστας Σκρέκας φρόντισε να … «βγάλει τρελό» οποιονδήποτε έχει μία στοιχειώδη σχέση με την αγορά. Ισχυρίστηκε ότι ο πληθωρισμός των τροφίμων «από 8,3% τον Ιανουάριο έχει πέσει στο 5,2% τον τελευταίο μήνα. Κι αν δούμε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, όπως είναι τα καθαριστικά, όπως είναι προϊόντα προσωπικής υγιεινής και προσωπικής φροντίδας, όπως είναι οι βρεφικές πάνες και το βρεφικό γάλα, όπου ο πληθωρισμός σε αυτά τα προϊόντα σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας μειώθηκε φέτος τον Μάρτιο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό». Πρόσθεσε, επίσης,πως «έχουμε αποπληθωρισμό στις τιμές των προϊόντων σε σχέση με πέρσι. Δηλαδή, έχουμε μια μείωση κατά μέσο όρο των τιμών από 2% έως 2,5% σε αυτές τις κατηγορίες»!

Την ίδια εικόνα έδωσε συνολικά και για τον πληθωρισμό. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Κώστα Σκρέκα: «Συνολικός πληθωρισμός, γενικός δείκτης – Μάρτιος του 2019 με Μάρτιο του 2024, Ελλάδα 15,1%. Στην Ελλάδα τα πέντε χρόνια από το 2019 μέχρι το 2024 είναι 15,1%. Ξέρετε πόσο είναι στην Ευρώπη; Είναι 20%. Ξέρετε ότι η Ελλάδα έχει τον χαμηλότερο πληθωρισμό, γενικό δείκτη, την πενταετία 15,1%, στην Ευρώπη μεταξύ των είκοσι επτά χωρών, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας; Πάμε, όμως, στα τρόφιμα, γιατί ο γενικός δείκτης δεν λέει και πολλά. Στα τρόφιμα πραγματικά ο πληθωρισμός της πενταετίας είναι αρκετά υψηλότερο στην Ελλάδα. Είναι 30,3%. Πόσο είναι στην Πορτογαλία; Είναι 30,3%. Πόσο είναι στην Ισπανία,; Είναι 34%». Τέλος αναφέρθηκε στην γνωστή επωδό περί εισαγόμενου πληθωρισμού λέγοντας πως η ακρίβεια «δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο».

Φυσικά η «πραγματικότητα» του Κώστα Σκρέκα έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τον πραγματικό κόσμο. Μόνο στα τρόφιμα – σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν κατατεθεί στην Βουλή και ουδέποτε διαψεύστηκαν – το λάδι έχει αυξηθεί κατά 68%, τα φρούτα έχουν αυξηθεί 12,7%. Παράλληλα οι αυξήσεις σε άλλες υπηρεσίες όπως αυτές π.χ των ασφαλίστρων έχουν αύξηση 14%. Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία του Οικονομικού Πανεπιστημίου της Αθήνας ποσοστό 60% των καταναλωτών αγοράζει λιγότερα προϊόντα από όσα αγόραζε. 

Ειδικά μάλιστα για τα προϊόντα, στα οποία ο Κώστας Σκρέκας εκτίμησε ότι υπάρχει μείωση (καθαριστικά, πάνες κ.λ.π),  αξίζει να θυμηθεί κανείς πως με βάση τα στοιχεία της Επιτροπής Ανταγωνισμού πρόκειται για προϊόντα που ούτως η άλλως πωλούνταν στην Ελλάδα σε τιμές μεγαλύτερες κατά …350% σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης! Ως εκ τούτου μειώσεις της τάξης του 2,5% μοιάζουν προφανώς αστείες. Αυτά δίχως να συνυπολογίσει κανείς τους μισθούς που παραμένουν καθηλωμένοι στα επίπεδα του 2009.

 

Απόψεις