Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Αυτοκινητοβιομηχανίες: Κέρδη 64 δισ. ευρώ το 2022 από 28 δισ. ευρώ το 2019, παρά τη μείωση των πωλήσεων!

Συγκλονιστικά στοιχεία δείχνουν ποιοι κερδίζουν από τον πληθωρισμό και την κρίση του κορονοϊού

Πριν λίγες ημέρες γράφαμε στον «Ημεροδρόμο» για τον λεγόμενο «πληθωρισμό της απληστίας». Δηλαδή, για τον τρόπο που οι εταιρείες βγάζουν δυσθεώρητα κέρδη παρά τη μείωση των πωλήσεων. Ο τρόπος που το πετυχαίνουν αυτό είναι απλός: αυξάνουν την τιμή πώλησης, χωρίς ωστόσο οι πρώτες ύλες ή το εργασιακό κόστος να αυξάνεται στον ίδιο βαθμό. Στην πραγματικότητα εκμεταλλεύονται τον ίδιο τον πληθωρισμό μόνο και μόνο για να να αυξήσουν τα κέρδη τους. 

Σε αυτό το πλαίσιο, ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα στοιχεία προκύπτει από την αγορά του αυτοκινήτου, όπου σύμφωνα με στοιχεία του Transport and Environment, πέντε ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες εκτόξευσαν τα κέρδη τους, εν μέσω κορονοϊού, παρά τη σημαντική μείωση που είχαν στις πωλήσεις!

Συγκεκριμένα, πρόκειται για τις VW, Stellantis, BMW, Mercedes και Renault. Τα στοιχεία δείχνουν ότι ενώ οι πωλήσεις, τα κέρδη και τα κέρδη των αυτοκινητοβιομηχανιών μειώθηκαν κυρίως το 2020 λόγω της κρίσης του Covid, τα κέρδη ανέκαμψαν γρήγορα το 2021, φτάνοντας σε μεγάλο βαθμό σε υψηλά ρεκόρ.

Στον παρακάτω πίνακα, από το ρεπορτάζ του T&E, διακρίνονται συνοπτικά τόσο οι μειώσεις στις πωλήσεις όσο και η εκτόξευση των κερδών: 

Κέρδη μέχρι και… 600%

Αναλυτικά τα στοιχεία δείχνουν την τεράστια αύξηση των κερδών: 

– Η BMW αύξησε τα κέρδη του 2021 κατά 250% σε σύγκριση με το 2019, από 4,9 δισ. ευρώ σε 12,4 δισ. ευρώ. Το 2022, τα κέρδη αυξήθηκαν ξανά κατά σχεδόν 50% στα 17,9 δισ. ευρώ.

– Τα κέρδη της Mercedes 2021 ανήλθαν σε 23 δισεκατομμύρια ευρώ, σχεδόν δεκαπλάσια από τα κέρδη του 2019 (2,4 δισεκατομμύρια ευρώ), τα κέρδη του 2022 ήταν 14,5 δισεκατομμύρια ευρώ, 600% υψηλότερα από το 2019.

– Η Renault, η οποία δεν είχε κέρδη από το 2018, πραγματοποίησε κέρδη 890 εκατομμυρίων ευρώ το 2021, ωστόσο λόγω της διάθεσης του εργοστασίου της Renault στη Ρωσία, η αυτοκινητοβιομηχανία δεν κατάφερε να επιστρέψει κέρδος το 2022. Χωρίς αυτήν τη τη διάθεση η Renault θα είχε σχεδόν διπλασιαστεί τα κέρδη της στα 1,6 δισ. ευρώ.

– Η Stellantis (Alfa Romeo, Chrysler, Opel κλπ), υπερδιπλασίασε τα κέρδη από 6,6 δισ. ευρώ το 2019 σε 14,3 δισ. ευρώ το 2021 και το 2022 αύξησε τα κέρδη κατά επιπλέον 2,5 δισ. ευρώ σε 16,8 δισ. ευρώ.

– Η VW αύξησε τα κέρδη της κατά 11% σε σύγκριση με το 2019, από 13,9 δισ. ευρώ σε 15,4 δισ. ευρώ το 2021 και το 2022 διατήρησε υψηλά κέρδη 15,4 δισ. ευρώ.

Μόνο για το 2022, συνολικά κέρδη 64 δισ. ευρώ!

Συνολικά, τα κέρδη των πέντε αυτοκινητοβιομηχανιών το 2022 (64 δισεκατομμύρια ευρώ) ήταν υπερδιπλάσια από τα κέρδη του 2019 (28 δισεκατομμύρια ευρώ), παρά το γεγονός ότι πούλησαν 25% λιγότερα αυτοκίνητα από ό,τι πριν από τον κορονοϊό και τον αυξανόμενο πληθωρισμό.

Ενώ τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας ενοχοποιούνται για χαμηλότερους όγκους παραγωγής αυτοκινήτων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εκφράσει τη στροφή τους στη στρατηγική τους από την πώληση όσο το δυνατόν περισσότερων αυτοκινήτων μαζικής αγοράς προς την πώληση λιγότερων αλλά μεγαλύτερων, premium αυτοκινήτων με υψηλότερα περιθώρια κέρδους.

Αυτό περιλαμβάνει την απόσυρση της παραγωγής δημοφιλών, πιο προσιτών, μικρών αυτοκινήτων όπως το Fiat Punto, το VW Beetle και το Citroën Picasso. Λόγω της έλλειψης προσφοράς και της ισχυρής ζήτησης, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αυξάνουν επίσης τις τιμές.

Τεράστια περιθώρια κέρδους

Αυτή η αλλαγή στρατηγικής είχε ως αποτέλεσμα:

– Το περιθώριο κέρδους της BMW σχεδόν τριπλασιάστηκε από 4,6% το 2019 σε 12,6% το 2022.

– Το περιθώριο κέρδους της Mercedes αυξήθηκε από 6,8% το 2019 σε 9,5% το 2022.

– Το περιθώριο κέρδους της Renault αυξήθηκε από 0,4% το 2019 σε 4,8% το 2022.

– Το περιθώριο κέρδους της Stellantis υπερδιπλασιάστηκε από 4,0% το 2019 σε 9,9% το 2022.

– Το περιθώριο κέρδους της VW αυξήθηκε από 5,6% το 2019 σε 5,9% το 2022.

Η αύξηση των περιθωρίων κέρδους δείχνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες κερδίζουν περισσότερα χρήματα από κάθε αυτοκίνητο που πωλείται από ό,τι πριν από την κρίση του Covid.

Σχετικά θέματα

Απόψεις