Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Στα ύψη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για να «αυγατίσουν» τα εφοπλιστικά κέρδη

Τις νέες αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που γονατίζουν τα λαϊκά στρώματα του νησιού καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η ΚΟΒ Σκοπέλου της..

Τις νέες αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων που γονατίζουν τα λαϊκά στρώματα του νησιού καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η ΚΟΒ Σκοπέλου της ΤΕ Μαγνησίας του ΚΚΕ, τονίζοντας πως ο οργανωμένος αγώνας ενάντια στις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των κυβερνήσεών της είναι μονόδρομος.

Υπογραμμίζει πως οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων είναι «στον ουρανό», για να μη θιγούν τα εφοπλιστικά κέρδη και αναφέρει, συγκεκριμένα, πως πρόκειται για αύξηση της τάξεως του 10%, καθώς πριν από 15 μέρες περίπου η τιμή εισιτηρίων στη «SEAJETS» ανέβηκε 1 ευρώ και σήμερα «πέταξε» στα 41,90 ευρώ, ενώ τονίζει ότι από το 2021 οι τιμές έχουν αυξηθεί κατά 30%. 

Αναλυτικά, σημειώνει η ΚΟΒ Σκοπέλου στην ανακοίνωσή της: 

«Το ένα ρεκόρ πίσω από το άλλο καταρρίπτουν οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, γονατίζοντας τα λαϊκά στρώματα της Σκοπέλου και όλων των Σποράδων. Έτσι, αφού πριν 15 ημέρες περίπου η τιμή των εισιτηρίων “τσίμπησε” 1 ευρώ στη “SEAJETS“, από σήμερα “πέταξε” στα 41,90 ευρώ. Πρόκειται για αύξηση 10% στις κατά 30% αυξημένες από το 2021 τιμές. Αποτελεί σκαλοπάτι για την επόμενη οδυνηρή εκτίναξη με οποιοδήποτε πρόσχημα (είτε λόγω ενεργειακής κρίσης εξαιτίας των γεωπολιτικών ανταγωνισμών των ιμπεριαλιστών είτε λόγω «πράσινης μετάβασης»), που φυσικά δεν χρυσώνεται από τη μείωση κατά 15% στους μόνιμους κατοίκους (και με την εξαργύρωση μόνο στα κεντρικά πρακτορεία) που εξήγγειλε η εταιρεία μετά τις πρώτες αντιδράσεις και η οποία θα εξανεμιστεί στον επόμενο γύρο…

Και όλα αυτά την περίοδο που τα νησιά μας βιώνουν τον πιο πολύμηνο αποκλεισμό από την αυθημερόν ακτοπλοϊκή μετακίνηση από και προς τον Βόλο με χιλιάδες αναγκαστικές διανυκτερεύσεις, η ακρίβεια έχει χτυπήσει “κόκκινο” και οι δημόσιες μονάδες Υγείας βρίσκονται σε “κώμα”. Από τα τέλη Οκτώβρη του ’23, ήδη έχουν περάσει πέντε μήνες χωρίς αυθημερόν δρομολόγιο, ενώ όσοι θέλουν να ταξιδέψουν για Αθήνα κοιτάζουν ακόμη “με το κιάλι” το καράβι από το Μαντούδι για το οποίο έδιναν “θετικά μηνύματα” το υπ. Ναυτιλίας και οι δημοτικές αρχές.

Ενόψει του καλοκαιριού, ας μην τολμήσει η κυβέρνηση να πουλήσει τα περσινά παραμύθια και τις δήθεν συστάσεις προς τους εφοπλιστές!

Μόνο για τη μετακίνηση μιας τετραμελούς οικογένειας απαιτείται ένας ολόκληρος μισθός, χωρίς να υπολογίζονται τα πανάκριβα έξοδα διαμονής, διατροφής και κίνησης. Δεν μπορεί η λαϊκή οικογένεια να βλέπει καθημερινά να λεηλατείται το εισόδημά της από τις δυσβάσταχτες αυξήσεις στην Ενέργεια και τα προϊόντα πλατιάς κατανάλωσης και όταν έχει ανάγκη να πάρει μια ανάσα ξεκούρασης, οι διακοπές να αποτελούν “όνειρο θερινής νυκτός”, λόγω των πανάκριβων εισιτηρίων.

Οι αυξήσεις φυσικά δεν φυτρώνουν από μόνες τους, αλλά καλλιεργούνται στο έδαφος της προκλητικής προστασίας που απολαμβάνουν οι εφοπλιστές απ’ όλες τις κυβερνήσεις, η πολιτική των οποίων θωρακίζει την τεράστια κερδοφορία του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Έχουν πλήρη φορολογική ασυλία και λαμβάνουν συνεχώς τεράστιες χρηματοδοτήσεις. Μόνο για την πανδημία εισέπραξαν 79 εκατ. ευρώ! Επιπλέον, προβλέπεται να πάρουν και 370 εκατ. ευρώ για ανανέωση του στόλου από τα ΕΣΠΑ και άλλα 300 εκατ. ευρώ από το πρόγραμμα “Νέαρχος”!

Είναι χαρακτηριστική εξάλλου η σύμπλευση ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ στο πακέτο κανονισμών που εγκρίθηκε από το Ευρωκοινοβούλιο  “Fit for 55” (για τη μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 55% έως το 2030), όπου συμφωνήθηκε η ικανοποίηση της απαίτησης των εφοπλιστών ώστε το κόστος των εκπομπών άνθρακα από τα πλοία τους να μη βαρύνει τους ίδιους, αλλά τους ναυλωτές, δηλαδή τους εργαζόμενους, που είτε ως καταναλωτές είτε ως επιβάτες θα πληρώσουν το μάρμαρο. Ήδη οι πρώτες αυξήσεις έχουν εφαρμοστεί στις μετακινήσεις προς Κρήτη και από 1/1/2029 αν όχι νωρίτερα στο υπόλοιπο εσωτερικό ακτοπλοϊκό δίκτυο για τουλάχιστον 10%.

Απ’ την άλλη μεριά, αυτή η πολιτική των κυβερνήσεων, με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ, διαρκώς επιδεινώνει τις εργασιακές συνθήκες και τους μισθούς των ναυτεργατών. Δεν εφαρμόζονται ούτε τα ελάχιστα που προβλέπονται στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. Οι οργανικές συνθέσεις δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες, ενώ από 1 Νοέμβρη μέχρι 30 Απρίλη μειώνουν κατά 60% τα πληρώματα των γενικών υπηρεσιών. Επιβάλλουν εντατικά δρομολόγια και εξοντωτικά ωράρια εργασίας, με υποσυντήρητα και υπερήλικα πλοία (1 στα 4 πάνω από 30 ετών), υπονομεύοντας διαρκώς την ασφάλεια και προστασία της ζωής των ναυτεργατών και των επιβατών.

Αποδεικνύεται ξανά ότι οι φθηνές, σύγχρονες και ασφαλείς συγκοινωνίες (θαλάσσιες, χερσαίες, αεροπορικές) απαιτούν σύγκρουση με την κερδοφορία του κεφαλαίου, με τη στρατηγική της ΕΕ, το κράτος, τις κυβερνήσεις, τα κόμματα και τις δημοτικές αρχές που τους υπηρετούν.

Αποτελεί μονόδρομο ο οργανωμένος συλλογικός αγώνας των νησιωτών, με τους ναυτεργάτες και όλους τους εργαζόμενους στη ναυτιλία διεκδικώντας:

– Να μειωθούν τώρα όλα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και τα ναύλα (οχημάτων – εμπορευμάτων) κατά 50% για όλους, χωρίς να δοθούν νέες επιδοτήσεις και προνόμια στους εφοπλιστές.

– Δωρεάν μετακινήσεις για ανέργους, φοιτητές και στρατευμένους, για ΑμεΑ, χρονίως πάσχοντες.

– Μειωμένα εισιτήρια για συνταξιούχους, αναπληρωτές, πολύτεκνους κ.ά.

– Εξασφάλιση συχνής σύνδεσης των νησιών με την ηπειρωτική χώρα και μεταξύ τους, με πλοία σύγχρονα και ασφαλή, με βελτίωση και διαμόρφωση σύγχρονων λιμενικών εγκαταστάσεων, αποκλειστικά δημόσιων.

– Να διασφαλιστεί η δουλειά των ναυτεργατών, με αύξηση των μισθών, βελτίωση των συνθηκών εργασίας, κατοχυρωμένα με Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, Κοινωνική Ασφάλιση, συνδικαλιστική οργάνωση.

– Να επανέλθει ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ για όλα τα νησιά κατά 50%».

Σχετικά θέματα