Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Ακρίβεια: Νέες ανατιμήσεις στα σούπερ μάρκετ και μείωση των προσφορών

Δίχως τέλος φαίνεται πως είναι ο κύκλος της ακρίβειας και των ανατιμήσεων που «χτυπάει» αλύπητα τα λαϊκά νοικοκυριά.

Δίχως τέλος ο κύκλος ακρίβειας και ανατιμήσεων που «χτυπάει» αλύπητα τα λαϊκά νοικοκυριά. Σύμφωνα με στοιχεία του euro2day.gr, τουλάχιστον 50 επιχειρήσεις έχουν προβεί τις τελευταίες ημέρες σε ανατιμήσεις.

Σύμφωνα με στελέχη του κλάδου των σούπερ μάρκετ, το ποσοστό των αυξήσεων κινείται σε χαμηλό μονοψήφιο: «Μέχρι στιγμής έχουμε δεχθεί ανατιμήσεις, κυρίως από εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της γαλακτοβιομηχανίας, της τάξεως του 2-3%», λέει το στέλεχος στο Euro2day.gr.

«Τα μέτρα έχουν επηρεάσει και το promotion plan. Εκεί που οι προσφορές ήταν 40-50%, πλέον αυτές έχουν μειωθεί στο 25-30% και οι προμηθευτές μάς πιέζουν να καλύψουμε εμείς τη διαφορά», αναφέρει, σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, υψηλόβαθμο στέλεχος σούπερ μάρκετ που έχει πανελλαδική κάλυψη.

Καλάθι… «καπαμά»

Σε ό,τι αφορά την επίδραση των τελευταίων μέτρων της κυβέρνησης στο καλάθι του νοικοκυριού, στελέχη από το λιανεμπόριο – αναφέρει το ρεπορτάζ του euro2day- και τους προμηθευτές υποστηρίζουν ότι δεν έχουν κάποια ουσιαστική επίδραση.

«Μόνο το μέτρο που προβλέπει το τρίμηνο πέναλτι στις προσφορές σε όσους προχωρούν σε ανατιμήσεις έχει ανακόψει τις αυξήσεις. Αλλά όχι στον βαθμό που θα ανέμενε κανείς. Μάλιστα τα συγκεκριμένα μέτρα προσέφεραν πολύ λιγότερα απ’ ό,τι προσδοκούσαν οι πολιτευτές», αναφέρουν.

Αυξημένες οι τιμές στο πασχαλινό τραπέζι

Σε ό,τι αφορά τώρα την καταναλωτική συμπεριφορά ενόψει του Πάσχα, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), η συνολική δαπάνη αναμένεται να παραμείνει σταθερή, με τάση μείωσης. Το 40% του δείγματος δήλωσε ότι θα μειώσει τις αγορές του, το 34% ότι θα τις αυξήσει ενώ το 26% ότι θα μείνει αμετάβλητη. Μεσοσταθμικά εκτιμάται ότι η φετινή δαπάνη για το Πάσχα ανά νοικοκυριό θα κινηθεί στα 190 ευρώ, 120 ευρώ για είδη παντοπωλείου και 70 ευρώ για άλλα είδη, όπως π.χ. δώρα.

Παράλληλα, Το Ινστιτούτο Καταναλωτών της Γενικής Ομοσπονδίας Καταναλωτών Ελλάδας διαπιστώνει ότι «το Πάσχα του 2024 θα είναι ακριβότερο κατά 6% σε σχέση με το ήδη ακριβό Πάσχα του 2023. Σε ειδικές περιπτώσεις, μπορεί και να ξεπεράσει το 10 % ανάλογα με την ποιότητα των προϊόντων». 

Σχετικά θέματα

Απόψεις