Ανακοίνωση της ΔΑΣ ΟΑΣΘ:
Πάρτε μέτρα για τον καύσωνα
Διανύουμε ακόμα ένα καλοκαίρι ταλαιπωρίας για τους επιβάτες και τους εργαζόμενους στη συγκοινωνία.
Ήταν Ιούλιος του 2019 που «φεύγοντας» η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ άφησε την πόλη της Θεσσαλονίκης με περίπου 220 λεωφορεία και αναμονές 40’ ή και 60 λεπτά !
Σήμερα 4 χρόνια μετά, παρά τα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ που έχουν δαπανηθεί για τις συμβάσεις με τα ΚΤΕΛ και παρά τη σχετική μικρή βελτίωση της πυκνότητας των δρομολογίων η κατάσταση στη συγκοινωνία παραμένει απαράδεκτη !
Οι αναμονές στις καθημερινές ημέρες με τα καλοκαιρινά ωράρια είναι των 20’ λεπτών στην καλύτερη περίπτωση ενώ τα Σαββατοκύριακα τα 30’ και 40’ λεπτά αναμονή είναι η «κανονικότητα» με τις εικόνες με τον στριμωγμένο κόσμο να «παίζουν» σε πολλά ρεπορτάζ των ΜΜΕ.
Όσο δε για την «άνεση» και την «ασφάλεια» των επιβατών τα κλιματιστικά στα περισσότερα leasing λεωφορεία έχουν μειωμένη απόδοση ή σε πολλές περιπτώσεις δουλεύουν μεν αλλά δεν ψύχουν καθόλου.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της διεύθυνσης συντήρησης που ίσχυε επί χρόνια για τα ιδιόκτητα λεωφορεία του ΟΑΣΘ τα κλιματιστικά μηχανήματα συντηρούνταν από το αρμόδιο τμήμα όλο το χειμώνα και τον Μάιο ήταν έτοιμα για χρήση. Τώρα με τα ενοικιαζόμενα όλος αυτός ο προγραμματισμός έχει ακυρωθεί.
Μια από τα ίδια και για τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ στα αμαξοστάσια που όταν έξω έχει 37Ο Κελσίου κάτω από τα υπόστεγα έχει 50ο (πραγματική μέτρηση) ενώ σε πολλά τμήματα ειδικά στο αμαξοστάσιο του Φοίνικα δεν υπάρχουν καν κλιματιστικά μηχανήματα !
Δεν χρειάζεται να κουράσουμε αναφέροντας όλες εκείνες τις αιτίες (υποχρηματοδότηση, έλλειψη ανταλλακτικών και προσωπικού κλπ.) που έχουν ως αποτέλεσμα την τραγική καθημερινότητα που ζουν επιβάτες και εργαζόμενοι.
Απλά θα θέσουμε ορισμένα ερωτήματα :
1ο Ερώτημα : Το συχνό φαινόμενο της δυσφορίας ή ακόμα και της λιποθυμίας των επιβατών εντός των λεωφορείων για πόσο ακόμα θα πρέπει να συνεχίζεται χωρίς να λαμβάνονται μέτρα από την κυβέρνηση; Τι πρέπει να γίνει δηλαδή, να πάθει κάτι κάποιος επιβάτης με πρόβλημα υγείας μέσα στο λεωφορείο για να αρχίσουν μετά οι δηλώσεις για την «κακιά την ώρα» και να φορτώσουν τις ευθύνες στον οδηγό που δεν λειτουργούσε σωστά ο κλιματισμός όπως έγινε με το σταθμάρχη στη Λάρισα;
2ο Ερώτημα : Αυτοί που υπέγραψαν τις συμβάσεις μίσθωσης των λεωφορείων με 3.000 ευρώ το μήνα για κάθε όχημα στο χώρο που εργάζονται έχουν κλιματισμό; Γιατί οι επιβάτες και οι οδηγοί δεν έχουν.
3ο Ερώτημα : Οι ίδιοι ή κάποιοι άλλοι που κατηγορούν τους εργαζόμενους στη συγκοινωνία ότι «ταλαιπωρούν τον κόσμο» όταν κινητοποιούνται και διεκδικούν ασφαλή και αξιόπιστη συγκοινωνία γιατί υπέγραψαν συμβάσεις με το ΚΤΕΛ ώστε από φέτος το 2023 στις «καλοκαιρινές» γραμμές (70 Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός-Επανομή και 71 Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός-Μηχανιώνα) να δρομολογούνται κανονικά λεωφορεία των 100 θέσεων και όχι αρθρωτά των 150 θέσεων όπως γίνονταν επί πολλά χρόνια από τον ΟΑΣΘ;
Δεν ξέρουν ότι τα λεωφορεία των γραμμών αυτών διασχίζουν όλη την πόλη από δυτικά προς ανατολικά και λόγω μικρότερης χωρητικότητας γεμίζουν από τις πρώτες στάσεις στην Εγνατία και μετά οι οδηγοί απλά σηκώνουν τα χέρια και δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τον υπόλοιπο κόσμο;
Ούτε ένα μπάνιο της προκοπής με άνεση και ασφάλεια να μην μπορεί να κάνει ο κόσμος και η λαϊκή οικογένεια της Θεσσαλονίκης στις κοντινές ακτές της πόλης;
Στις συνθήκες του επερχόμενου καύσωνα επιβάλλεται η κυβέρνηση να πάρει μέτρα επίταξης λεωφορείων (τουριστικών ή άλλων) για να πυκνώσουν συγκεκριμένες λεωφορειακές γραμμές που έχουν μεγάλο επιβατικό φόρτο ώστε να ανακουφιστεί κάπως ο κόσμος ενώ άλλες γραμμές όπως οι «καλοκαιρινές» που προαναφέραμε πρέπει να πυκνώσουν για όλο το καλοκαίρι ώστε να μπορεί ο λαϊκός κόσμος να ξεφύγει από τη δύσκολη –και λόγω θερμοκρασίας- καθημερινότητα και να απολαύσει λίγες στιγμές δροσιάς.