Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Την απέλυσαν, διότι «δεν συνεμορφώθη προς τας υποδείξεις»

της Μαρίας Κεφαλά από 2020mag.gr

 

Το άρθρο 9 του Ν.4713/2020, που μπήκε κατ’ απαίτηση των εκπροσώπων των ιδιοκτητών κάποιων ιδιωτικών σχολείων, είναι σαφές:

«4. α) Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, εφόσον επιθυμούν να εργασθούν λιγότερες ώρες από αυτές του διοριστηρίου τους, υποβάλλουν σχετική αίτηση προς τον ιδιοκτήτη της σχολικής μονάδας. Αν ο ιδιοκτήτης αποδεχθεί την αίτηση, τη διαβιβάζει στον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης, και το διοριστήριο τροποποιείται αντίστοιχα. Ο διορισμός περισσότερων εκπαιδευτικών της ίδιας ειδικότητας με μειωμένο ωράριο επιτρέπεται.

β) Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, εφόσον δεν συμπληρώνουν το ωράριο του διοριστηρίου τους με βάση το υποχρεωτικό ή το διευρυμένο ωρολόγιο πρόγραμμα της σχολικής μονάδας στην οποία εργάζονται, απασχολούνται λιγότερες ώρες από αυτές του διοριστηρίου τους, με ανάλογη μείωση των αποδοχών τους».

Η αντίδραση της ΟΙΕΛΕ

Η αναγγελία της απόλυσής της εκπαιδευτικού -όπως καταγγέλλει η ΟΙΕΛΕ (Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας)- έχει προκαλέσει οργή στους συναδέλφους της και η διοίκηση του νεοσύστατου παραρτήματος ΣΙΕΛ στο σχολείο, εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

«Σήμερα, 21 Ιουνίου 2022, γίναμε μάρτυρες μια άθλιας ενέργειας από τη διοίκηση των Εκπαιδευτηρίων Λαμπίρη. Συνάδελφος, μέλος του ΣΙΕΛ και του πρόσφατα συγκροτηθέντος παραρτήματός του στο σχολείο μας, απολύθηκε με τον πλέον ιταμό τρόπο. Αφού αρνήθηκε μόλις χθες να αποδεχθεί μείωση των ωρών του διοριστηρίου της, σήμερα το πρωί, απροειδοποίητα, είδε στο λογαριασμό μισθοδοσίας της την αποζημίωση της απόλυσης! Δεν περιμένουμε προφανώς ευαισθησία και ανθρωπιά από οποιονδήποτε επιχειρηματία, αλλά μια τέτοια μεθόδευση κάνει και την ντροπή να ντρέπεται. Όλα αυτά για μια εξαιρετική συνάδελφο, με δεκαετίες στο χώρο της Εκπαίδευσης.

Σημειώνουμε, βέβαια, ότι η Β.Μ. είχε συμμετάσχει ενεργά στην ίδρυση του παραρτήματος του ΣΙΕΛ, ως μοναδική μάλιστα εργαζόμενη στο Δημοτικό σχολείο που… τόλμησε κάτι τόσο “ακραίο”. Οι συνειρμοί περί παραδειγματισμού των συναδέλφων που θέλουν να έχουν σωματείο στο χώρο της δουλειάς τους είναι προφανείς. Ο νόμος Κεραμέως δουλεύει εξαιρετικά για τους κ.κ. “σχολάρχες”. Δεν θα τους περάσει! Δηλώνουμε ότι δεν αποδεχόμαστε αυτήν την εργοδοτική αθλιότητα και θα παλέψουμε για την ανάκληση αυτής της απόλυσης.

Η Επιτροπή Διοίκησης του Παραρτήματος του ΣΙΕΛ στα Εκπαιδευτήρια Λαμπίρη».

Ιδιωτικό σχολείο; Όχι, ευχαριστώ

Τον Απρίλη του 2022 η ΟΙΕΛΕ δημοσίευσε μεγάλη έρευνα για την ιδιωτική εκπαίδευση, καταγράφοντας τον βαθμό επαγγελματικής ικανοποίησης και τις εργασιακές συνθήκες 815 ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Τα συμπεράσματα είναι κάθε άλλο παρά ικανοποιητικά:

Η εντατικοποίηση της εργασίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών χωρίς οικονομικό αντίκρισμα. Προκύπτει σαφώς ότι, όχι μόνο δεν δίδονται κίνητρα για την εργασία των εκπαιδευτικών, αλλά δεν αμείβεται καν η νόμιμη εργασία. Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί απασχολούνται σημαντικά, πέραν του υποχρεωτικού 30ώρου, σε ποικίλες δραστηριότητες όπως: διαδικασία αξιολόγησης, open days, bazaars, προαιρετικές απογευματινές δράσεις, απογευματινές (διαδικτυακές) συνεδριάσεις συλλόγου, γενικές υπηρεσίες τηλεκπαίδευσης σε ώρες εκτός σχολείου κ.λπ. Σε συντριπτικό ποσοστό (περίπου 86%) οι παραπάνω επιβαρύνσεις στον χρόνο εργασίας, λαμβάνουν χώρα χωρίς την καταβολή της ανάλογης υπερωριακής απασχόλησης ή της νόμιμης αμοιβής (απογευματινές δραστηριότητες).

Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί αμφισβητούν την αποτελεσματικότητα και την αξία διαδικασιών, όπως αυτή της αξιολόγησης ή των εργαστηρίων δεξιοτήτων, καθώς βαίνουν εις βάρος του παιδαγωγικού χρόνου και της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Ο βαθμός ενημέρωσης, επιμόρφωσης και κατάρτισης μέσα στο ιδιωτικό σχολείο είναι εξαιρετικά χαμηλός, όπως προκύπτει από το συντριπτικό ποσοστό (83%) εκπαιδευτικών που δεν είχαν καμιά ενημέρωση από τα σχολεία τους για τα Νέα Προγράμματα Σπουδών.

Ο βαθμός επαγγελματικής ικανοποίησης των ιδιωτικών εκπαιδευτικών είναι σχετικά χαμηλός. Από τα ευρήματα της έρευνας προκύπτει ότι οι περισσότεροι δεν είναι ικανοποιημένοι από το περιβάλλον εργασίας τους (σε ποσοστό 55%) και θα αναζητούσαν διέξοδο ως Αναπληρωτές στην Δημόσια Εκπαίδευση σε ποσοστό 58%.

Οι περισσότεροι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι δεν υπάρχει αξιοκρατία και εσωτερική δημοκρατία στο σχολείο όπου υπηρετούν (έλλειψη διαφάνειας στην επιλογή στελεχών, δυσλειτουργία Συλλόγου Διδασκόντων).
To σύνολο της έρευνας και των γραφημάτων μπορείτε να δείτε εδώ.

πηγή: 2020mag.gr

Σχετικά θέματα

Απόψεις