Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Η Λ. Μενδώνη επανήλθε για το Βρετανικό Μουσείο… “η κολεξιόν δεν είχε διαλεκτική σχέση με την ελληνική αρχαιότητα”!

Αυτό που βλέπετε αριστερά στην κεντρική φωτογραφία ΔΕΝ ΕΧΕΙ διαλεκτική σχέση με γλυπτά του Φειδία. Αυτό που βλέπετε δεξιά ΕΧΕΙ και η Ακρόπολη δεν είναι ντεκόρ!

Η υπουργός Πολιτισμού μετά τις χθεσινές της “οργισμένες” δηλώσεις για το Βρετανικό Μουσείο και το ντεφιλέ οίκου μόδας στην αίθουσα των Γλυπτών του Παρθενώνα, σήμερα επανήλθε, υποτίθεται για να διασώσει ό,τι μπορούσε… ενώ στην πραγματικότητα δεν μπορεί να κουκουλώσει και να ωραιοποιήσει τίποτα απολύτως από την κατηφόρα της αγοραίας λογικής την οποία έχει επιβάλει η κυβέρνηση στη διαχείριση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς. 

Θαυμάστε, λοιπόν, τι είπε απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, όπως μας πληροφορεί σχετικό Δελτίο Τύπου, και πως επιχείρησε να διαστρεβλώσει ανερυθρίαστα την πραγματικότητα:

Στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης δεν έγινε ποτέ καμία επίδειξη μόδας. Το Υπουργείο Πολιτισμού επέτρεψε στον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης μόνο την φωτογράφιση των μοντέλων, στο πρότυπο της αντίστοιχης φωτογράφισης του ίδιου οίκου, που είχε γίνει το 1951. Σημειωτέον ότι η συλλογή του οίκου Dior ήταν εμπνευσμένη από την ελληνική αρχαιότητα, ενώ ελληνικά εργαστήρια έδωσαν
πρώτες ύλες και συνεργάστηκαν με τον γαλλικό οίκο. Η φωτογράφιση έγινε, ενώ η Ακρόπολη ήταν κλειστή, με περιορισμένο αριθμό μοντέλων, χωρίς καθόλου κοινό και μόνο με την παρουσία του φυλακτικού προσωπικού και των υπεύθυνων αρχαιολόγων.”

Επομένως, ανακεφαλαιώνοντας:

Πρώτον, για την κυρία υπουργό Πολιτισμού συνιστά σημαντική διαφορά αν τα μοντέλα του οίκου μόδας περπατήσουν ή ποζάρουν. 

Δεύτερον, η κολεξιόν εμπνεύστηκε από την ελληνική αρχαιότητα! Αρα, όλα καλά. Δεν είναι εμπορευματοποίηση, δεν είναι αγοραία διαχείριση. Είναι εικαστικό δρώμενο! 

Αν η Ακρόπολη και ο Παρθενώνας ήταν ή όχι σκηνικό του Dior φαίνεται πολύ καλά σε αυτό το βίντεο: 

Και συνεχίζει απτόητη: 

“Η χθεσινή επίδειξη μόδας στο Βρετανικό Μουσείο έγινε στον περιορισμένο χώρο
της Duveen Gallery, παρουσία δεκάδων καλεσμένων. Τα Γλυπτά χρησιμοποιήθηκαν
ως απλά διακοσμητικά στοιχεία, χωρίς να υπάρχει η οποιαδήποτε διαλεκτική σχέση
της συλλογής με την ελληνική αρχαιότητα (!), χωρίς να υπάρχει καμία σχέση με τις
αξίες, που τα φειδιακά έργα εκπέμπουν και συμβολίζουν.”

Εδώ, τι να πει κανείς! Σηκώνουν τα χέρια ψηλά η τέχνη, η επιστήμη και η διαλεκτική σκέψη! 

Και καταλήγει απογειώνοντας τις τεχνικές αντιστροφής της πραγματικότητας:

‘Οπως έχω υποστηρίξει πολλές φορές, δεν είμαστε αρνητικοί στη διοργάνωση
ντεφιλέ σε αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία και μουσεία. Η μόδα περιλαμβάνεται
στη σύγχρονη πολιτιστική και δημιουργική βιομηχανία και μπορεί να συνάδει με
τους χώρους αυτούς. Ομως, μείζονα σημασία έχει πού και πώς γίνονται οι
εκδηλώσεις αυτές. Στο Βρετανικό Μουσείο τα αριστουργήματα του Φειδία
αποτέλεσαν ντεκόρ για το ντεφιλέ. Με τον τρόπο αυτό ευτελίζονται και
υποτιμούνται”.

Εδώ, λοιπόν, τι μαθαίνουμε… 

Μαθαίνουμε, ότι η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟ θα συνεχίσει να παραχωρεί τα μνημεία, πλέον και τα μουσεία (να υποθέσουμε εκείνα που έγιναν ΝΠΔΔ;) για ντεφιλέ! Αλλά, θα προσέχουν ώστε οι κολεξιόν να εμπνέονται από την ελληνική αρχαιότητα να έχουν διαλεκτική σχέση μαζί της! Και γι’ αυτό τα μνημεία στην Ελλάδα δεν θα είναι ντεκόρ, ούτε θα ευτελίζονται, ούτε θα υποτιμούνται. 

Μα, αλήθεια, δεν υπάρχει καμία ντροπή πλέον;

 

 

Σχετικά θέματα

Απόψεις