Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

«E-food»: Η «αξιολόγηση» που φορτώνει τις ευθύνες όλης της εταιρείας στον διανομέα

Καταγγελία των Σωματείων Εργαζομένων «e-food» Αττικής και Θεσσαλονίκης

Ερωτηματολόγιο με το οποίο η εταιρεία καλεί τους καταστηματάρχες – πελάτες της να «αξιολογήσουν» τους διανομείς – υπαλλήλους της καταγγέλλουν..

Ερωτηματολόγιο με το οποίο η εταιρεία καλεί τους καταστηματάρχες – πελάτες της να «αξιολογήσουν» τους διανομείς – υπαλλήλους της καταγγέλλουν τα Σωματεία Εργαζομένων «e-food» Αττικής και Θεσσαλονίκης.

Η εργοδοσία καλεί τους καταστηματάρχες να βαθμολογήσουν «καλά» ή «άσχημα» τον διανομέα με βάση κριτήρια όπως το αν έφτασε «πολύ νωρίς», αν ήταν «αργοπορημένος», αν φορούσε «κατάλληλη ενδυμασία» ή αν είχε «ακατάλληλη εικόνα», αν έδειξε «υπομονή» και άλλα παρόμοια. Μάλιστα, όπως αναφέρουν τα Σωματεία, οι εργαζόμενοι δεν είναι ενήμεροι για την πρακτική αυτή.

 

Το Σωματείο Εργαζομένων «e-food» Αττικής καλεί τους εργαζόμενους σε Γενική Συνέλευση το Σάββατο στις 12 μ. (Βερανζέρου 1, πλατεία Κάνιγγος), προκειμένου να συζητήσουν για την εργοδοτική αυτή πρακτική αλλά και για το σύνολο των διεκδικήσεων και των αιτημάτων τους.

«Η διανομή στην πλατφόρμα της “e-food” είναι εργασία που γίνεται με συγκεκριμένο πρωτόκολλο. Παραλαμβάνουμε έτοιμες παραγγελίες, σφραγισμένες τις περισσότερες φορές, τις οποίες παραδίδουμε στους πελάτες. Η δουλειά που κάνουμε και ο χρόνος που φθάνουμε είναι το αποτέλεσμα ομαδικής εργασίας στην οποία εμπλέκεται ένα ολόκληρο σύστημα υποστήριξης ανθρώπων και λογισμικού», διευκρινίζει το Σωματείο. Ωστόσο, όπως προσθέτει, ο διανομέας «με τη φυσική του παρουσία είναι αυτός που εισπράττει τα παράπονα». Στην πράξη, αυτό που κάνει το ερωτηματολόγιο είναι να «μετακυλίει τις ευθύνες όλης της “e-food”», αλλά και της κάθε επισιτιστικής επιχείρησης, στον διανομέα.

Το Σωματείο θέτει μια σειρά ερωτήματα στην εταιρεία, ζητώντας απαντήσεις, όπως: Πόσο καιρό γίνεται αυτή η αξιολόγηση; Γιατί δεν έχουν ενημερωθεί οι διανομείς; Με ποια άλλα κριτήρια φτιάχνεται το «προφίλ» τους; Πόσο χρόνο διατηρούνται τα αρχεία αυτά, τι είδους επεξεργασία υφίστανται και ποιον σκοπό εξυπηρετούν;

Όπως έχει ήδη κάνει με παρεμβάσεις και υπομνήματα στο υπουργείο Εργασίας, συνεχίζει να διεκδικεί την κατάργηση όλων των αξιολογήσεων «που οδηγούν στην εντατικοποίηση, στο στρες, στο τροχαίο ατύχημα» και τον περασμένο Σεπτέμβρη έγιναν το άλλοθι της εργοδοσίας για να ανακοινώσει σε 115 διανομείς ότι απολύονται, προκαλώντας μεγάλες κινητοποιήσεις.

Την «άμεση κατάργηση της αξιολόγησης των διανομέων», ζητά το Σωματείο Εργαζομένων «E-FOOD» Θεσσαλονίκης και προσθέτει πως η εταιρεία «βάζει τα καταστήματα να αξιολογούν εμάς τους διανομείς που με κρύα, βροχές, καύσωνες κάνουμε μια δουλειά που έχει αποδειχθεί το πόσο επικίνδυνη είναι, μια δουλειά στην οποία τουλάχιστον 10 από μας κάθε χρόνο δεν γυρνάνε σπίτι τους! Μέσω μιας υποκειμενικής αξιολόγησης, της οποίας οι διαθέσιμες επιλογές στοχεύουν να χαρακτηρίσουν τον διανομέα “μειωμένης απόδοσης”, χρησιμοποιώντας τα λάθη της εταιρείας, μετακυλίει σε εμάς, τους διανομείς, όλη την ευθύνη για τυχόν καθυστερήσεις, για τυχόν λάθη στις παραγγελίες και για τα διαρκή προβλήματα της εφαρμογής, που επανειλημμένα έχουμε επισημάνει σαν σωματείο αλλά καμία απάντηση, ούτε βελτίωση, είδαμε. Αντ’ αυτού το μόνο που είδαμε είναι να καθιερώνεται η αυτόματη παράδοση των παραγγελιών, τα επιπλέον βήματα για άφιξη στο κατάστημα και στον πελάτη και τέλος η αξιολόγησή μας!»

Σχετικά θέματα

Απόψεις