Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Εργαζόμενοι «efood»: Στάση εργασίας και μοτοπορείες ενάντια στο μοντέλο του «συνεργάτη»

Στάσεις εργασίας και μοτοπορείες πραγματοποιούν σήμερα οι εργαζόμενοι της «efood», ενάντια στις προσπάθειες της εταιρείας να προωθήσει το μοντέλο απασχόλησης του «συνεργάτη»...

Στάσεις εργασίας και μοτοπορείες πραγματοποιούν σήμερα οι εργαζόμενοι της «efood», ενάντια στις προσπάθειες της εταιρείας να προωθήσει το μοντέλο απασχόλησης του «συνεργάτη».

Στην Αθήνα οι εργαζόμενοι, μετά από απόφαση του Σωματείου Εργαζομένων «efood» Αττικής, στο πλαίσιο της στάσης εργασίας (12 μ. – 4 μ.μ.) συγκεντρώθηκαν στο Πεδίον του Άρεως και με μοτοπορεία θα κατευθυνθούν στα γραφεία της εταιρείας (λεωφόρος Ηρακλείου 409). 

Ανάλογες κινητοποιήσεις έγιναν σε Πάτρα, Λάρισα, Χανιά και άλλες περιοχές.

Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν ότι η επίθεση της εργοδοσίας συνεχίζεται καθώς επιδιώκει να προωθήσει το μοντέλο απασχόλησης του «συνεργάτη».

Εξάλλου, ο αντεργατικός νόμος Χατζηδάκη προβλέπει τη δυνατότητα στις ψηφιακές πλατφόρμες να απασχολούν προσωπικό με συμβάσεις «παροχής ανεξάρτητων υπηρεσιών», στην ουσία απαλλάσσοντας την εργοδοσία από ασφαλιστικές εισφορές, Δώρα και επιδόματα, ψαλιδίζοντας εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.

Τελευταίο κρούσμα της εργοδοτικής επιθετικότητας αποτελεί η πρόσφατη προσπάθεια της εταιρείας να αλλάξει τον τρόπο διαμόρφωσης του εργασιακού προγράμματος, ιδιαίτερα των μισθωτών με 4ωρη απασχόληση. Η εταιρεία μέχρι πρότινος διαφήμιζε τη δυνατότητα που έχουν οι διανομείς να επιλέγουν τις ώρες κατά τις οποίες θα εργαστούν, επιδιώκοντας να προσελκύσει όσο γίνεται περισσότερους διανομείς, να φτιάξει τον απαραίτητο στόλο και να ανταγωνίζεται τις άλλες ηλεκτρονικές πλατφόρμες. Τώρα, όμως, καλεί τους 4ωρους να δουλέψουν με πρόγραμμα που διαμορφώνει η ίδια με βάση τις δικές της ανάγκες. Η πρακτική αυτή δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στους εργαζόμενους, η πλειοψηφία των οποίων απασχολείται και σε άλλες εργασίες, προκειμένου να εξασφαλίσουν ένα εισόδημα που να τους επιτρέπει να ζήσουν. Με τον τρόπο αυτό, ωθούνται είτε να παραιτηθούν είτε να αποδεχτούν να συνεχίσουν να δουλεύουν ως «freelancer», με το μοντέλο δηλαδή που θέλει να επεκτείνει η εταιρεία. Μάλιστα, σε αιτήματα διανομέων να μετατραπούν οι συμβάσεις τους από 4ωρες σε 6ωρες ή 8ωρες η εταιρεία απαντά αρνητικά.

Σοβαρό ζήτημα αποτελεί για τους διανομείς και η αποζημίωση για τα καύσιμα που καταναλώνουν. Οι εργαζόμενοι απαιτούν η αποζημίωση να υπολογίζεται με βάση τα πραγματικά χιλιόμετρα που διανύουν οι ντελιβεράδες και τα λίτρα βενζίνης που καταναλώνουν, ενώ η εταιρεία υπολογίζει τις αποστάσεις όχι με βάση το πραγματικό δρομολόγιο, αλλά σε… ευθεία γραμμή από το σημείο εκκίνησης του διανομέα μέχρι το σημείο παράδοσης. Το αποτέλεσμα είναι να αποζημιώνονται με μικρότερα ποσά από αυτά που δαπανούν, ενώ η εκτίναξη των τιμών στα καύσιμα κάνει το πρόβλημα ακόμα μεγαλύτερο.

Πηγή: 902.gr

Σχετικά θέματα

Απόψεις