Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Οργή και αναπάντητα ερωτήματα για το έγκλημα στη Μεσόγειο

Πολλαπλασιάζονται τα ερωτήματα για τη στάση των ελληνικών και ευρωπαϊκών αρχών, τις κρίσιμες ώρες του ναυαγίου. Θυμίζουμε ότι το πλοιάριο..

Πολλαπλασιάζονται τα ερωτήματα για τη στάση των ελληνικών και ευρωπαϊκών αρχών, τις κρίσιμες ώρες του ναυαγίου. Θυμίζουμε ότι το πλοιάριο – ολοφάνερα μη αξιόπλοο με δεκάδες μετανάστες να κρέμονται σαν τσαμπιά – εντοπίστηκε από μη επανδρωμένο αεροσκάφος της Frontex, η οποία ενημέρωσε το Λιμενικό στις 11 το πρωί της Τρίτης, ενώ το σκάφος βυθίστηκε στις 2 τα ξημερώματα της Τετάρτης, με το κρίσιμο «παράθυρο» να υπερβαίνει τις 15 ώρες.

Ο εκπρόσωπος Τύπου του Λιμενικού, Ν. Αλεξίου, με αφορμή κάποιες μαρτυρίες διασωθέντων ότι στο αλιευτικό σκάφος χρησιμοποιήθηκαν σκοινιά, υποστήριξε στην ΕΡΤ1 ότι το λιμενικό δεν έκανε κάτι τέτοιο, αλλά τα σχοινιά τα είχαν ρίξει ναύτες από το εμπορικό πλοίο που πέταξε εφόδια στους μετανάστες. «Oι μετανάστες που επέβαιναν στο σκάφος, για άγνωστο λόγο, μετακινήθηκαν προς μια κατεύθυνση αλλάζοντας την ευστάθεια του πλοίου με τους 750 ανθρώπους. Δεν έγινε καμία προσπάθεια πρόσδεσης τους σκάφους», δήλωσε. 

«Μέχρι να συμβεί το μοιραίο προσπαθούσαμε να τους εξηγήσουμε ότι πρέπει να τους βοηθήσουμε και πρέπει να δεχθούν τη βοήθειά μας», πρόσθεσε, επιμένοντας στην εκδοχή ότι το λιμενικό δεν παρενέβη γιατί οι ίδιοι οι μετανάστες και οι πρόσφυγες αρνούνταν τη βοήθεια. 

Πάντως, τους ισχυρισμούς αυτούς αμφισβητούν μια σειρά άλλων αξιωματούχων. Ενδεικτικές οι δηλώσεις του απόστρατου ναυάρχου του Λιμενικού Σώματος και πραγματογνώμονα, Ν. Σπανού, ο οποίος, μιλώντας στην εκπομπή του Ν. Μπογιόπουλου στον Real.fm ανέφερε ότι «λιμενικό θα έπρεπε να επέμβει σε κάθε περίπτωση ακόμη και αν υπήρχε άρνηση διάσωσης από τους επιβαίνοντες του πλοίου ανοιχτά της Πύλου” ».

Ο Σπύρος Απέργης, δικηγόρος, ειδικός στο προσφυγικό δίκαιο και πρώην πρόεδρος της Διεθνούς Αμνηστίας σε δηλώσεις του στο NEWS 24/7 αναφέρει: “το πλοίο βρισκόταν στο χώρο επιχειρησιακής ευθύνης της Ελλάδας, όπως επιβεβαίωσε και η FRONTEX με ανακοίνωσή της. Πιο συγκεκριμένα, το ελληνικό λιμενικό είχε ειδοποιηθεί από τη FRONTEX από το μεσημέρι της Τρίτης 13/6 και είχε πολλές ώρες στη διάθεσή του για διάσωση καθώς το πλοίο βυθίστηκε τις μεταμεσονύχτιες ώρες της Τρίτης προς Τετάρτη 14/6. Συνεπώς την υποχρέωση διάσωσης των προσφύγων και μεταναστών στο συγκεκριμένο πλοίο την είχε η Ελλάδα και δεν ανταποκρίθηκε σύμφωνα με την υποχρέωση αυτή (και δεν είναι, βεβαίως, η πρώτη φορά). Γι’ αυτό θα πρέπει να αναζητηθούν πειθαρχικές, πολιτικές και ποινικές ευθύνες για όλους τους υπηρεσιακούς παράγοντες και τους αρμόδιους στα υπουργεία.”

Ο ναυάρχος ε.α. του Λιμενικού Σώματος Θρασύβουλος Σταυριδόπουλος και μέλος ΔΣ της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, τόνισε χθες το βράδυ στον τηλεοπτικό σταθμό KONTRA NEWS ότι: «Διάσωση ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα έχουμε υπογράψει από την εποχή του Τιτανικού … την περίφημη SOLAS (Save Our Lives At Sea) … είναι άλλο κομμάτι η καταδίωξη λαθρεμπορίου … είναι αστυνόμευση … εδώ μιλάμε για διάσωση ανθρώπινης ζωής. Δεν είναι θέμα “φορτίου”».  Ξεκαθάρισε, ωστόσο «δεν κατηγορώ τους συναδέλφους λιμενικούς, γιατί δεν ξέρω ποια πολιτική εντολή είχε δοθεί».

Σχετικά θέματα

Απόψεις