Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Ο Λάτσης “δωρίζει” 40 εκ. στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και η κυβέρνηση τον ευγνωμονεί παντοτινά!

Τί είναι 40 εκ. ευρώ μπροστά στην αιωνιότητα μιας ταμπέλας με το όνομά σου στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο; Ψιλολόγια για..

Τί είναι 40 εκ. ευρώ μπροστά στην αιωνιότητα μιας ταμπέλας με το όνομά σου στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο; Ψιλολόγια για μια τέτοια υστεροφημία…

Τόσα θα δώσουν ως “δωρέα” ο Σπύρος Λάτσης και η Ντόροθυ Λάτση ως δωρεά για την εκπόνηση των μελετών της επέκτασης του πρώτου μουσείου της χώρας. Ανακοίνωση, που έκανε με πανηγυρικό τρόπο σήμερα το Υπουργείο Πολιτισμού αμέσως μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης και για την οποία ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης έμπλεος δουλικού αρχοντοχωριατισμού δήλωσε ότι όλα αυτά αποτελουν “τρανή απόδειξη των πολλών που μπορεί να επιτυγχάνει η πατρίδα μας όταν δημόσιος και ιδιωτικός τομέας συστρατεύονται για το συλλογικό καλό”. 

Η δε υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, προχώρησε ένα βήμα πιο πέρα ανακοινώνοντας “παντοτινή ευγνωμοσύνη” στον Λάτση: “Οι ευχαριστίες και η ευγνωμοσύνη μου προς τον Σπύρο και τη Ντόροθυ Λάτση για την εμπιστοσύνη και τη γενναιόδωρη και καθοριστική τους συμβολή στην δημιουργία του νέου κελύφους και την ενιαία έκθεση των πολύτιμων συλλογών του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, αλλά και στην αναγέννηση της Αθήνας, είναι παντοτινές”(!), δήλωσε. 

Σύμφωνα με το υπουργείο Πολιτισμού, υπεγράφη την Τετάρτη (17/4) η Σύμβαση δωρεάς μεταξύ του υπουργείου Πολιτισμού και του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου ως δωρεοδόχων και των Δρ Σπύρου Ι. Λάτση και Ντόροθυ συζ. Σ. Λάτση ως δωρητών, με την οποία οι δωρητές ανέλαβαν τη χρηματοδότηση αποκλειστικά με δική τους δαπάνη και έως του ποσού των σαράντα εκατομμυρίων (40.000.000,00) ευρώ, την εκπόνηση από τα αρχιτεκτονικά γραφεία David Chipperfield Architects» και «Aλέξανδρος Ν. Τομπάζης και Συνεργάτες Αρχιτέκτονες ΑΕ» του συνόλου των αναγκαίων μελετών, που απαιτούνται για την πλήρη ωρίμανση του αναδειχθέντος αρχιτεκτονικού προσχεδίου σε επίπεδο δημοπράτησης  του έργου. Η δωρεά από τον Σπύρο και τη Ντόροθυ Λάτση γίνεται εις μνήμη του Ιωάννη και της Εριέττας Λάτση. 

Τώρα, βέβαια, παραμένει τεράστιο ερώτημα το κατά πόσο η “δωρεά” είναι πράγματι δωρεά και με πραγματικούς όρους…Οταν μάλιστα προέρχεται από τον πρωταγωνιστή ενός τεράστιου πολιτικού και οικονομικού σκανδάλου

Διότι: 

Εάν έχεις αγοράσει 6.240 στρεμμάτων προς 92 ευρώ το τ.μ!!!  (μιλάμε για το Ελληνικό που χαρίστηκε μπιρ – παρά στον Λάτση)

Εάν το Ελληνικό Δημόσιο έχει συμφωνήσει το συνολικό τίμημα των 915 εκατ. Ευρώ να δοθεί σε τρεις δόσεις κάνοντας πράξη το γνωστό …«οικόπεδα με δόσεις»!!! 

Εάν το Ελληνικό Δημόσιο για την υλοποίηση της σύμβασης κλήθηκε πληρώσει πάνω από 140 εκατ. ευρώ για τη μεταστέγαση υπηρεσιών και υποδομών που βρίσκονταν μέσα στο χώρο του πρώην αεροδρομίου

Εάν οι τράπεζες  αποφάσισαν να δώσουν «δύο εγγυητικές επιστολές έως €495 εκατ. για να δανειοδοτήσουν τον Λάτση να κάνει την “επένδυσή” του και η άλλη μια «εγγυητική επιστολή»  ύψους €150 εκατ. που  θα εκδοθεί προς εξασφάλιση της εκπλήρωσης υποχρεώσεων της Εταιρείας στο πλαίσιο των ως άνω χρηματοδοτήσεων». Δηλαδή άλλα 150 εκατομμυριάκια για τα …πρώτα έξοδα της εταιρείας του Λάτση. 

Εάν πρωθυπουργοί, υπουργοί, υφυπουργοί, βουλευτές όλων των κυβερνήσεων χωρίς εξαίρεση, τραπεζίτες, δικαστές ο καθένας από το πόστο του έκαναν τα πάντα για να προχωρήσει το «έργο» του …«ευεργέτη» Λάτση.

Τότε ναι… μπορεί ο Λάτσης να κυκλοφορεί ως “ευεργέτης” με ξένα κόλυβα… Δηλαδή, με τα λεφτά του ελληνικού λαού, τα οποία τα βουτάει κυριολεκτικά από την τσέπη του για να φτιάξει την Ντισνεϋλαντ των ολιγαρχών, αλλά προσδοκά να βάλει και μία ταμπελίτσα με το όνομά του στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο… Διότι, τι ευεργέτης θα ήταν αν δεν συνέδεε το όνομά του και με το αρχαίο ελληνικό κλέος. 

Και κάπως έτσι το ιδεολόγημα της «κοινωνίας των πολιτών» και των «φίλων» των μνημείων, οι οποίοι αυτοχρίστηκαν ως «μέσο» για το «άνοιγμα» της πολιτιστικής κληρονομιάς σε αυτήν την «κοινωνία» και «γέφυρα» που «ενώνει» την «ευελιξία» της «ιδιωτικής πρωτοβουλίας» με το «κύρος» του «κράτους», ήρθε και εδραιώθηκε στη διαχείριση των μνημείων με τη μορφή της άμεσης ή έμμεσης, αγοραίας εκμετάλλευσης της πολιτιστικής κληρονομιάς. 

Ολα τα υπόλοιπα αποτελούν καθρεφτάκια για ιθαγενείς που θα μοιράζονται αφειδώς έξωθεν του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου με τη νέα του νομική μορφή, δηλαδή ως ΝΠΔΔ με διορισμένο Δ.Σ για να διοικεί το… “κατάστημα”. 

Σχετικά θέματα

Απόψεις