Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Ναυτεργάτες αρνούνται να στελεχώσουν τα πλοία που στέλνουν κυβέρνηση και εφοπλιστές σε Ισραήλ και Γάζα

Τη μετάβαση πλοίων τους στο Ισραήλ και στη Λωρίδα της Γάζας με ενδιάμεσο σταθμό την Κύπρο ετοιμάζουν εφοπλιστικές εταιρείες, σε..

Τη μετάβαση πλοίων τους στο Ισραήλ και στη Λωρίδα της Γάζας με ενδιάμεσο σταθμό την Κύπρο ετοιμάζουν εφοπλιστικές εταιρείες, σε άλλη μια εξέλιξη που αποτυπώνει την εμπλοκή της χώρας στα σχέδια των ΗΠΑ – ΝΑΤΟ – ΕΕ και του Ισραήλ σε βάρος του παλαιστινιακού λαού.

Με βάση τις μέχρι τώρα πληροφορίες, πρόκειται για τουλάχιστον 6 επιβατηγά πλοία διαφορετικών ομίλων. Από αυτά, ήδη το Ε/Γ – Ο/Γ πλοίο «Champion Jet 1», της ναυτιλιακής εταιρείας «Sea Jets» με σημαία Κύπρου, ελλιμενίζεται στη Λεμεσό. Σε άλλα πλοία έχει γίνει προς το παρόν μια γενική ενημέρωση προσωπικού ότι θα γίνουν αντίστοιχα δρομολόγια.

Τα παραπάνω αποτελούν ένα ακόμα κομμάτι του παζλ των πολεμικών επιχειρήσεων και σχεδιασμών. Αλλωστε, πρόσφατα δημοσιεύματα περιγράφουν το σχέδιο του κράτους – δολοφόνου Ισραήλ για τον βίαιο εκτοπισμό των 2,5 εκατομμυρίων Παλαιστινίων από τη Λωρίδα της Γάζας προς άλλες χώρες, μεταξύ τους και την Ελλάδα.

Την προηγούμενη βδομάδα δημοσιοποιήθηκε ολόκληρο σχετικό έγγραφο του ισραηλινού υπουργείου Πληροφοριών στην ισραηλινή ιστοσελίδα «Mekomit», που αρχικά είχαν διαρρεύσει μόνο αποσπάσματά του, ενώ σε αντίστοιχες αποκαλύψεις προχώρησαν και τα «Wikileaks».

Σε αυτό το δεκασέλιδο έγγραφο αναφέρονται τρία εναλλακτικά σενάρια του ισραηλινού υπουργείου Πληροφοριών για την «επόμενη μέρα» από την ολοκλήρωση της επίθεσης του Ισραήλ στη Λωρίδα της Γάζας. Ως προτιμώμενο για το Ισραήλ σχέδιο προκρίνεται ο βίαιος εκτοπισμός των Παλαιστινίων από τη Λωρίδα της Γάζας στη Χερσόνησο του Σινά, στη γειτονική Αίγυπτο. Ειδικότερα, αναφέρεται η δημιουργία προσφυγικών καταυλισμών και «νέων πόλεων» στο Σινά, καθώς και η εγκαθίδρυση «νεκρής ζώνης» αρκετών χιλιομέτρων εντός αιγυπτιακού εδάφους, ώστε να αποτρέπεται η επιστροφή των Παλαιστινίων στη Λωρίδα της Γάζας.

Παραπέρα, το ισραηλινό σχέδιο προβλέπει – με τη στήριξη των ΗΠΑ – την απορρόφηση εκτοπισμένων Παλαιστινίων και από άλλες χώρες, κάνοντας μάλιστα ονομαστική αναφορά στην Ελλάδα, καθώς επίσης στον Καναδά, στην Ισπανία και σε χώρες της Βόρειας Αφρικής.

Σε αυτό το πλαίσιο δεν μπορούν να θεωρηθούν παράταιρες δηλώσεις όπως του πρωθυπουργού της Γαλλίας, Εμ. Μακρόν, μετά την ολοκλήρωση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, ότι «προσπαθούν να δημιουργήσουν θαλάσσιο ανθρωπιστικό διάδρομο με βάση την Κύπρο προς τη Γάζα», ούτε οι συζητήσεις με τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας και τον Ελληνα πρωθυπουργό για την υλοποίηση ενός τέτοιου σχεδιασμού.

Στο φόντο αυτό, παραμένουν αναπάντητα από τα υπουργεία Ναυτιλίας και Εξωτερικών τα ερωτήματα που έχουν θέσει επίσημα τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ σχετικά με την αποστολή των ελληνικών επιβατηγών πλοίων στην περιοχή. Τα σωματεία ξεκαθαρίζουν ότι οι ναυτεργάτες δεν δέχονται να γίνουν κομμάτι των πολεμικών σχεδιασμών, τους οποίους πληρώνουν με αίμα και ξεριζωμό οι λαοί, και καταγγέλλουν την ελληνική κυβέρνηση για «ενεργή συμμετοχή στο σχέδιο του Ισραήλ για τον βίαιο εκτοπισμό και τη γενοκτονία των Παλαιστινίων».

«Δεν συμμετέχουμε στο έγκλημα στη Γάζα»

Ο «Ριζοσπάστης» συνομίλησε με μέλη πληρωμάτων που είναι ανάμεσα στους πολλούς οι οποίοι αρνήθηκαν την πρόταση που τους έγινε να συμμετέχουν στην αποστολή, μετά την ένταξη σε αυτή του πλοίου όπου εργάζονται.

Οπως εξήγησε στην εφημερίδα ο Κώστας, μηχανοδηγός Β’, το ταχύπλοο όπου εργάζεται κάνει δρομολόγια εντός Ελλάδας, ωστόσο «μας ενημέρωσαν πως θα γίνουν κάποια δρομολόγια από Κύπρο για Ισραήλ, χωρίς να λένε κάτι πιο συγκεκριμένα. Ούτε απάντησαν ποιος ναυλώνει το πλοίο για ένα τέτοιο ταξίδι, παρότι από την άλλη έταξαν αυξημένες απολαβές. Μάλιστα, σε ερωτήσεις που έγιναν για πιθανούς κινδύνους, δόθηκαν απαντήσεις στο πνεύμα “θα σας συνοδεύουν αμερικάνικα πλοία”».

«Εγώ αρνήθηκα να συμμετέχω», συνέχισε, «διότι πρόκειται για συμμετοχή στο έγκλημα στη Γάζα, αιματοβαμμένων σχεδίων που ξέρουμε ότι πολλές φορές ντύνονται με “ανθρωπιστικούς λόγους”. Επίσης είναι ακόμα ένα βήμα εμπλοκής της χώρας, μεγαλώνοντας τους κινδύνους για τον λαό μας».

Ανάλογη προετοιμασία γίνεται σε ταχύπλοο άλλου ομίλου, όπως είπε στον «Ριζοσπάστη» ο Δημήτρης, επίσης μηχανοδηγός Β’: «Τελειώσαμε τη σεζόν και μπήκαμε ξανά στο καράβι για τις επισκευές. Μας ανακοινώθηκε ότι θα γίνουν δρομολόγια για Κύπρο και Ισραήλ, χωρίς να μας πουν κάτι παραπάνω ή την ακριβή ημερομηνία. Θα χρειαστεί, όπως λένε, διπλό πλήρωμα. Εγώ αρνήθηκα να πάω, διότι δεν έχουμε καμιά δουλειά σε εμπόλεμη ζώνη και στα διάφορα σχέδιά τους».

Σταθερά στη δίνη των κινδύνων οι ναυτεργάτες

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ναυτεργάτες σχεδόν πάντα βρίσκονται στη δίνη των συνεπειών από τους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς, τις επιδιώξεις της αστικής τάξης και του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Εχουν πληρώσει πολύ ακριβά, ακόμα και με τη ζωή τους, τα ταξίδια σε εμπόλεμες ζώνες.

Στα πιο πρόσφατα, χαρακτηριστικός είναι ο εγκλωβισμός 331 ναυτεργατών, μεταξύ τους και Ελλήνων, σε πλοία ελληνικών συμφερόντων στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας και της Αζοφικής Θάλασσας, στο πλαίσιο του πολέμου στην Ουκρανία μεταξύ των ΗΠΑ – ΝΑΤΟ – ΕΕ και της Ρωσίας. Πρόκειται για πλοία που βρέθηκαν στις εμπόλεμες περιοχές κατ’ εντολή των εφοπλιστών. Παράλληλα υπήρξαν περιστατικά πλοίων που προσέκρουσαν σε ναυτικές νάρκες, ακόμα και άμεσα χτυπήματα από πυραύλους.

Αντίστοιχο παράδειγμα είναι το 2022 η κράτηση δύο ελληνόκτητων δεξαμενόπλοιων στον Περσικό Κόλπο από το Ιράν. Συγκεκριμένα, τα «Delta Poseidon» και «Prudent Warrior» κρατήθηκαν ως αντίποινα για την κατάσχεση πετρελαίου στην Ελλάδα από το δεξαμενόπλοιο «Lana», ιρανικών συμφερόντων μετά από υπόδειξη των ΗΠΑ. Τελικά, μετά από δικαστική απόφαση το φορτίο πετρελαίου επέστρεψε στο δεξαμενόπλοιο «Lana» και έτσι άνοιξε ο δρόμος για τον επαναπατρισμό των πληρωμάτων, που ήταν εγκλωβισμένα για περίπου 4 μήνες στον Περσικό Κόλπο.

Παρόμοια κατάσταση ομηρίας, ως αντίποινα για κατασχέσεις φορτίων πετρελαίου από τις ΗΠΑ, είχε διαμορφωθεί τον περασμένο Μάιο στο επίσης ελληνόκτητο δεξαμενόπλοιο «Niovi», στα Στενά του Ορμούζ.

Τώρα οι ναυτεργάτες έχουν να αντιμετωπίσουν άλλη μια θάλασσα που «βράζει», αυτή της Ανατολικής Μεσογείου, πολύ περισσότερο αν επιβατηγά και εμπορικά πλοία χρησιμοποιηθούν για πολεμικούς σκοπούς και επιχειρήσεις.

Aπό 902.gr 

Σχετικά θέματα

Απόψεις