Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Δρομολόγια στα όρια της σωματικής και ψυχικής εξόντωσης των ναυτεργατών από τη «Seajets»

Καταγγέλλουν τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» - ΠΕΕΜΑΓΕΝ.

«Τις συνθήκες εργασίας που βιώνουν οι ναυτεργάτες όλων των ειδικοτήτων στα πλοία “Champion Jet 1” – “Champion Jet 2” της ναυτιλιακής εταιρείας “SEAJETS”», καταγγέλλουν με ανακοίνωσή τους τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ – «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» – ΠΕΕΜΑΓΕΝ.

Όπως τονίζουν, «από τις 17/4 η εταιρεία έβγαλε το διπλό πλήρωμα από το “Champion jet 2” που εκτελούσε δρομολόγιο στις Κυκλάδες και έβαλε εναλλάξ το “Champion jet 1” και το “Champion jet 2” να εκτελούν 2 διαφορετικά δρομολόγια:

  1. Πειραιά – Σύρο – Μύκονο – Νάξο – Σαντορίνη – Νάξο – Μύκονο – Σύρο – Πειραιά.

  2. Πειραιά – Σέριφο – Σίφνο – Μήλο – Σίφνο – Σέριφο – Πειραιά.

Τα δυο δρομολόγια αυτά με τον τρόπο που εκτελούνται γίνονται εξοντωτικά ακόμα περισσότερο, με ωράρια που φτάνουν έως και τις 14½ ώρες με σοβαρό κίνδυνο για την υγεία και την ασφάλεια των ναυτεργατών και των επιβατών.

Όταν υπολογιστούν σε εβδομαδιαία βάση οι ώρες εργασίας ξεπερνούν τις 86 με αποτέλεσμα κάποιες μέρες της εβδομάδας να μην τηρούνται ούτε και οι στοιχειώδεις ώρες ανάπαυσης. Όλα τα παραπάνω ισχύουν σε συνθήκες που πάνε όλα καλά (φορτώσεις – εκφορτώσεις στην ώρα τους, μπουνάτσα, χωρίς αβαρίες), κάτι που δεν έγινε την Τρίτη 23/4 που το “Champion jet 1” ήρθε με πάνω από 3 ώρες καθυστέρηση λόγω καιρού.

Από την Παρασκευή 25/4 θα προστεθεί και ακόμα ένα λιμάνι, η Ίος, στο 1ο δρομολόγιο που θα κάνει ακόμα πιο εξαντλητικές τις συνθήκες εργασίας. Ακόμα και οι αναστολές απόπλου, που πραγματοποιεί το κεντρικό λιμεναρχείο, δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν το βασικό ζήτημα της υπερεργασίας, απλά μεταθέτουν το πρόβλημα για αργότερα».

Επισημαίνουμε, αναφέρουν τα ναυτεργατικά σωματεία, «ότι οι ναυτεργάτες δεν ξεκινούν την εργασία τους από την ώρα έναρξης απόπλου από το λιμάνι και δεν τελειώνουν την ώρα κατάπλου, π.χ. το πλήρωμα του μηχανοστασίου κάνει προετοιμασία μιάμιση ώρα πριν τον απόπλου και κάνει αποκατάσταση του μηχανοστασίου, εκτελεί εργασίες ρουτίνας και παραλαμβάνει πετρέλαια τουλάχιστον μιάμιση ώρα επιπλέον, μετά τον κατάπλου.

Όλα αυτά ισχύουν πριν καν ξεκινήσει η τουριστική περίοδος, που η εντατικοποίηση της δουλειάς αυξάνει κατακόρυφα, σε όλα τα πλοία της ακτοπλοΐας, όπως και η υπερεκμετάλλευση των ναυτεργατών, χωρίς να εφαρμόζονται τα ελάχιστα που προβλέπονται από τις ΣΣΕ. Δεν δικαιολογείται να επικρατούν αυτές οι άθλιες συνθήκες και για τα κέρδη των εφοπλιστικών εταιρειών, να μην τηρούνται αυτά που προβλέπονται».

«Προειδοποιούμε τον υπουργό και τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου ότι είναι οι μοναδικοί υπεύθυνοι για οτιδήποτε συμβεί, που έχει σχέση με την ασφάλεια εργαζομένων και επιβατών. Είναι υπεύθυνοι γιατί επιτρέπουν να εκτελούνται δρομολόγια, που οδηγούν στη σωματική και ψυχική εξόντωση, από την κόπωση, τους ναυτεργάτες.

Απαιτούμε την άμεση παρέμβαση των υπηρεσιών του υπουργείου Ναυτιλίας, για την απαρέγκλιτη εφαρμογή της ΣΣΕ», καταλήγουν τα ναυτεργατικά σωματεία.

Σχετικά θέματα

Απόψεις