Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

«Καπαμάς» χωρίς pass οι ανακοινώσεις Μητσοτάκη για την ακρίβεια!

Mέχρι πριν λίγο καιρό είχαμε τα pass – «καπαμά», τα οποία υποτίθεται πως ήταν μέτρα κατά της ακρίβειας. Ακόμα κι..

Mέχρι πριν λίγο καιρό είχαμε τα pass – «καπαμά», τα οποία υποτίθεται πως ήταν μέτρα κατά της ακρίβειας. Ακόμα κι αυτά τα «ψίχουλα» κόπηκαν. 

Σήμερα ο πρωθυπουργός έκανε ανακοινώσεις για την ακρίβεια που σαρώνει. Πρόκειται για κάτι λιγότερο από «ασπιρίνες» μπροστά στην καθημερινή εξίσωση που κάνουν τα νοικοκυριά για να βγάλουν τον μήνα, χωρίς να καταφέρουν να αγοράσουν τα απαραίτητα! 

Ο Μητσοτάκης πρώτα έκανε μια, χωρίς ουσία, «ανάλυση» για τις «στρεβλώσεις» στην «αγορά» (αλήθεια, έχει «στρεβλώσεις» η «αγία» «ελεύθερη αγορά» σας;). Συγκεκριμένα, υποστήριξε ότι «τα νέα μέτρα έχουν στόχο να αντιμετωπίσουν χρόνιες στρεβλώσεις» που «έχουν συσσωρευτεί στην ελληνική αγορά», οι οποίες είναι «εντονότερες λόγω της εισαγόμενης πληθωριστικής κρίσης». Τις «στρεβλώσεις» δεν τις κατονόμασε αλλά έβγαλε το συμπέρασμα ότι «έχουν οδηγήσει να πωλούνται προϊόντα πολύ ακριβότερα από άλλες χώρες».

Και τώρα τα «μέτρα»:

Ο Μητσοτάκης είπε ο στόχος είναι να υπάρχουν «καθαρές τιμές τιμοκαταλόγου, περιορίζοντας τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών κατά 30%, μεταφέροντας παράλληλα το όφελος στον καταναλωτή». Το «μέτρο» αυτό αφορά σε προϊόντα κατανάλωσης στο σπίτι  (καθαριστικά, απορρυπαντικά, οδοντόκρεμες κ.α). 

Για το βρεφικό γάλα, του οποίου η τιμή ανεβαίνει διαρκώς, ισχυρίστηκε ότι θα τεθεί «πλαφόν στο περιθώριο μεικτού κέρδους» και όχι στην τιμή ώστε «να πάνε σε λογικά επίπεδα οι τιμές».

Τα περί «προστασίας του καταναλωτή» που επικαλέστηκε ο πρωθυπουργός είναι κούφια λόγια. Η κυβέρνηση παρέχει «προστασία» μόνο στις εταιρείες τροφίμων. Φανταζόμαστε ότι θα έχει διαβάσει την έρευνα της ICAP, που δημοσίευσε το «Πρώτο Θέμα», η οποία δείχνει ότι τα κέρδη των εταιρειών τροφίμων είναι πάνω από 100%! Αυτό, βέβαια, δεν είναι «στρέβλωση» της «αγοράς» αλλά «κανονικότητα», αφού η κυβέρνηση από θέση αρχής υπηρετεί τα συμφέροντα των μεγάλων εταιρειών.

Συμπέρασμα: Ο Μητσοτάκης, τελικά, έκανε ανακοινώσεις «καπαμά» χωρίς pass, για την ακρίβεια! 

H «εξειδίκευση» των ανακοινώσεων

Τα τέσσερα μέτρα «εξειδίκευσε» στη συνέχεια ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Κ. Σκρέκας, ο οποίος ανέφερε:

– Περιορισμός των συνολικών εκπτώσεων των προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ κατά 30%. Στην πραγματικότητα πρόκειται για κατάργηση των προσφορών στα σουπερμάρκετ. Αυτό, υποτίθεται θα μεταφέρει το όφελος στον καταναλωτή με αντίστοιχη μείωση της τιμής στο ράφι, κάτι το οποίο προφανώς και δεν μπορεί να ελεγχθεί. Το μέτρο θα εφαρμοστεί στις κατηγορίες που σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού παρατηρήθηκαν αποκλίσεις, όπως είπε ο υπουργός. Τα προϊόντα αυτά είναι απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν και βρεφικές πάνες.

– Δεν θα επιτρέπεται, υποτίθεται, στους προμηθευτές που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τα προϊόντα που έχουν ανατιμήσει για τρεις μήνες. Το μέτρο αφορά όλα τα προϊόντα που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ. 

– Υποχρέωση των προμηθευτών να πωλούν τα προϊόντα στο λιανεμπόριο σε καθαρές τιμές. Επιτρέπεται μόνο πιστωτικό τιμολόγιο ύψους έως 3% για επιστροφές προϊόντων ή φύρας. Το μέτρο αφορά νωπά φρούτα, λαχανικά και κρέατα.

–  Για τις τιμές πώλησης του βρεφικού γάλακτος ορίζεται πλαφόν στο περιθώριο μεικτού κέρδους των εταιρειών που εισάγουν, παράγουν και διακινούν το βρεφικό γάλα στην Ελλάδα. Το πλαφόν ορίζεται ως το άθροισμα του λειτουργικού κόστους της εταιρείας για τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και εμπορικού κέρδους 7%».

Σχετικά θέματα

Απόψεις