Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Διόδια: Η κυβερνητική κοροϊδία σε αριθμούς

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε χτες, από την επίσκεψη – φιέστα που πραγματοποίησε στη Θεσσαλία ένα χρόνο μετά την καταστροφική..

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε χτες, από την επίσκεψη – φιέστα που πραγματοποίησε στη Θεσσαλία ένα χρόνο μετά την καταστροφική πλημμύρα Ντάνιελ στην περιοχή, τη μείωση των διοδίων από Πελασγία έως τον σταθμό Κλειδί κατά 17% με ισχύ από 1η Οκτωβρίου μέχρι το τέλος του 2025. Που σημαίνει ότι το συνολικό «όφελος» θα είναι… 2,8 ευρώ για το 2024 και 3 ευρώ για το 2025 για όλη την απόσταση Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Όπως είπε, «προέκυψε όφελος για το ελληνικό Δημόσιο από την αναχρηματοδότηση της σύμβασης παραχώρησης του έργου Μαλιακού – Κλειδί. Έπεσαν τα επιτόκια και βρεθήκαμε με όφελος περίπου 16 εκατ. ευρώ». Και πρόσθεσε ότι όποιος μετακινείται από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη θα έχει τέτοιο όφελος.

Θυμίζουμε ότι από 1/1/2024 η τιμή των διοδίων είχε αυξηθεί στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη στα 33,55 ευρώ, από 31,35 που ήταν το 2023, όπως προβλέπουν οι συμβάσεις παραχώρησης. Έτσι, το συνολικό όφελος στη διαδρομή σε σχέση με πέρυσι θα είναι 60 λεπτά για τρεις μήνες και 80 λεπτά για το 2025. Στη συνέχεια, βέβαια, τα διόδια θα αυξηθούν και πάλι…

Η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, από 31,35 ευρώ που ήταν το 2023, τώρα θα διαμορφωθεί στο υπέρογκο ποσό των 30,75 ευρώ για το υπόλοιπο του 2024 και των 30,55 ευρώ για το 2025! Πέραν αυτού, θυμίζουμε ότι στις εταιρείες που διαχειρίζονται τους αυτοκινητοδρόμους, εκτός από τα τεράστια κέρδη που έχουν από την είσπραξη των διοδίων, έχει ήδη δοθεί κρατική επιδότηση ύψους 73 εκατ. ευρώ εξαιτίας μειωμένων κερδών την περίοδο του lockdown!

Μείωση… 30 ολόκληρα λεπτά και στην Αττική Οδό

Η κυβέρνηση φαίνεται πως προχωράει γενικότερα σε μειώσεις-κοροϊδία διοδίων, καθώς λίγες μέρες νωρίτερα ανακοίνωσε και μείωση διοδίων κατά 30 ολόκληρα λεπτά στην Αττική Οδό. Δηλαδή στον δρόμο που είχαν εγκλωβιστεί άνθρωποι για πάνω από ένα 24ωρο τον Γενάρη του 2022 λόγω έντονης χιονόπτωσης, η τιμή των διοδίων πλέον 2,50 ευρώ, από 2,80, μέσα από αυτή τη «γενναία» αύξηση. 

Γιατί κοροϊδία είναι μία τέτοια μείωση, όταν ο όμιλος που εκμεταλλεύεται την Αττική Οδό έχει αυγατίσει τα κέρδη κατά 51% μέσα στο Α’ τρίμηνο του 2024. Όταν από την αρχή του τρέχοντος έτους όλοι οι παραχωρησιούχοι των σημαντικότερων οδικών αξόνων της χώρας έχουν αυξήσει τα ήδη αυξημένα διόδια έως και πάνω από 8%. Όταν έχει συμφωνηθεί ανάμεσα στην κυβέρνηση και στους παραχωρησιούχους-επιχειρηματικούς ομίλους η προσαύξηση του 2023 που δεν εισπράχθηκε να μοιραστεί σε τρεις δόσεις μέχρι και το 2026, κάτι που σημαίνει ότι ο λαός θα βάζει ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να ανταποκριθεί στις αυξήσεις που θα συνεχιστούν μέχρι τότε. Ή όταν η κυβέρνηση ετοιμάζεται να τους πληρώσει και τα διαφυγόντα κέρδη του 2023, γιατί τότε δεν επιβλήθηκε κάποια αύξηση…  (πηγη: 902) 

Σχετικά θέματα

Απόψεις