Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Απεργία σήμερα σε καράβια, προβλήτες και Ζώνη – Στον ΗΣΑΠ, στις 10 πμ., η απεργιακή συγκέντρωση

Κλίμα απεργιακού ξεσηκωμού επικρατεί σήμερα απ’ άκρη σ’ άκρη στο πρώτο λιμάνι της χώρας. Χιλιάδες εργαζόμενοι απεργούν από τα χαράματα ..

Κλίμα απεργιακού ξεσηκωμού επικρατεί σήμερα απ’ άκρη σ’ άκρη στο πρώτο λιμάνι της χώρας. Χιλιάδες εργαζόμενοι απεργούν από τα χαράματα  σε όλες τις λιμενικές υποδομές του Πειραιά.

Στις 10 π.μ. στον ΗΣΑΠ, θα συγκεντρωθούν οι λιμενεργάτες από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της COSCO, οι ναυτεργάτες  από τα καράβια του Πειραιά και στα ρυμουλκά και οι μεταλλεργάτες από τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη σε Πέραμα και Σαλαμίνα, εκπέμποντας ταυτόχρονα μήνυμα κλιμάκωσης για την πανεργατική πανελλαδική απεργία στις 9 Νοέμβρη.

Η ημερομηνία της 25ης Οκτώβρη δεν επιλέχθηκε τυχαία από τους λιμενεργάτες της COSCO. Την ίδια μέρα, ακριβώς πριν από έναν χρόνο, ο συνάδελφός τους Δημήτρης Δαγκλής έβρισκε φριχτό θάνατο κάτω από τις ράγες μιας από τις γερανογέφυρες, που αποδείχθηκε ακατάλληλη. Ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι για να ξεκινήσουν συσπειρωμένοι στο σωματείο τους, την ΕΝΕΔΕΠ, μεγάλες απεργιακές κινητοποιήσεις που προκάλεσαν τεράστια αλληλεγγύη και έφεραν για τους εργαζόμενους σημαντικές κατακτήσεις.

Οι εργαζόμενοι εξακολουθούν να είναι αντιμέτωποι με χίλιους κινδύνους στους χώρους δουλειάς (σάπια ρέλια σε πλοία κ.ά.) γιατί εξακολουθεί ο όμιλος να αντιμετωπίζει ως «κόστος» τη λήψη όλων των μέτρων προστασίας, αρνείται να εφαρμόσει τη ΣΣΕ σε όλους τους εργαζόμενους, οι οποίοι ακόμα δεν έχουν ενταχθεί στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα (ΒΑΕ). Την ίδια ώρα, το μονοπώλιο εξακολουθεί να καταγράφει διαρκώς κέρδη χωρίς ιστορικό προηγούμενο. Μόνο το φετινό πρώτο 6μηνο η ΣΕΠ (θυγατρική της COSCO), που διαχειρίζεται το ΣΕΜΠΟ, σημείωσε αύξηση κερδών, σε σχέση με το περσινό 6μηνο, κατά 17,9%, φτάνοντας τα 18 εκατ. ευρώ και η μητρική έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του 2022 με κέρδη – ρεκόρ αυξημένα κατά 78,6% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα φτάνοντας τα 4,3 δισ. δολάρια.

Την απεργία στα καράβια στον Πειραιά έχουν προκηρύξει τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΝΕΝ και ΠΕΑΘΕΝ. 

Οι ναυτεργάτες βρίσκονται αντιμέτωποι με τον ενταφιασμό των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας τους, που προετοιμάζει η κυβέρνηση κατ’ απαίτηση των εφοπλιστών, με την τροποποίηση του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου, ενώ τον δρόμο στρώνει η πλειοψηφία στην Ομοσπονδία (ΠΝΟ) που …διαβουλεύεται. Με την τροποποίηση που ετοιμάζει η κυβέρνηση προβλέπεται ότι «η Σύμβαση ναυτολόγησης, οι όροι εργασίας και τα δικαιώματα του ναυτικού ρυθμίζονται από τη Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας (ΔΣΝΕ) MLC 2006!». Η ψήφιση αυτού του άρθρου, και σε περίπτωση μη ανανέωσης των ΣΣΕ, σημαίνει την εφαρμογή διεθνών συμβάσεων (ITF, IBF κ.ά.) που καθορίζουν τα ελάχιστα, γιατί αυτό επιτάσσει η «ανταγωνιστικότητα», δηλαδή μισθούς πείνας, υποχρεωτική 48ωρη εργασία τη βδομάδα, περικοπές σε επιδόματα, άδειες, ασφαλιστικές εισφορές.

Για να γυρίζουν στα σπίτια τους όρθιοι και υγιείς, με το μεροκάματό τους, απεργούν οι εργαζόμενοι της Ζώνης. Όπως αναφέρεται στην κοινή ανακοίνωση του Συνδικάτου Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας Ελλάδος και του Σωματείου Κατεργασίας Ξύλου και Ναυπηγοξυλουργών της Ζώνης, που έχουν αποφασίσει την 24ωρη απεργία, «μετά από πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα και την κατακόρυφη αύξηση των ναύλων έχει αυξηθεί η δραστηριότητα στη ναυπηγική βιομηχανία. Αυτή η κατάσταση έχει ως αποτέλεσμα την εντατικοποίηση της δουλειάς, τα ατελείωτα ωράρια ώστε να τελειώνουν τα πλοία γρήγορα την επισκευή, χωρίς να λαμβάνονται πολλές φορές ούτε τα στοιχειώδη μέτρα ασφάλειας. Από την πλευρά τους, οι κυβερνήσεις έχουν αφήσει ναυτιλιακές εταιρείες και εργολάβους να ξεσαλώνουν αφού λειτουργούν ανεξέλεγκτα, έχοντας στην ουσία καταργήσει όλους τους ελεγκτικούς μηχανισμούς».

Σχετικά θέματα

Απόψεις