11. ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ: Έργα και ημέρες του ΥΠΕΧΩΔΕ

ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΣ ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΣ • 30 Ιουλίου 2015

ANTI - Τεύχος 594 - Παρασκευή 22 Δεκεμβρίου 1995 (σελ. 20-21)

Είναι πλέον αυταπόδεικτο ότι η η σημερινή μας πολιτεία δεν μπορεί να δημιουργήσει προϋποθέσεις ανάπτυξης.

Η διαχείριση του Β’ πακέτου Ντελόρ το επιβεβαιώνει.

Πιστεύουμε ότι την κύρια ευθύνη έχουν και:

  • Οι κρατούντες, αναξιόπιστοι πολιτικοί.

  • Τα παρασιτικά – μεταπρακτικά «διαπλεκόμενα συμφέροντα».

  • Οι τοξινωμένοι συνδικαλιστικοί φορείς.

  • Η Ελληνική Δικαιοσύνη που δεν εκσυγχρονίζεται με τεχνογνωσία που θα επέτρεπε στους δικαστές να εισέρχονται στην ουσία των σχετικών θεμάτων, κατά το πρότυπο των Ιταλών συναδέλφων τους.

Με τέτοια δεδομένα, το Β’ πακέτο Ντελόρ μετασχηματίζεται στο κουτί των δώρων της Πανδώρας. Μήπως, σ’ αυτή τη φάση, θα ‘ταν συνετό να το σφραγίσουμε;

Ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Κ. Γείτονας σε τηλεοπτική του συνέντευξη στο Star Channel δήλωσε ότι το κατασκευαζόμενα ΜΕΤΡΟ της Αθήνας δεν είναι μόνο ένα μεγάλο έργο, αλλά πολλά, γιατί ο κάθε σταθμός του είναι από μόνος του ένα μεγάλο έργο.

Με τη λογική αυτή του κυρίου υφυπουργού, σήμερα, κατασκευάζονται 21 μεγάλα έργα, γιατί τόσοι είναι και οι σταθμοί του Μετρό! Μήπως υπαινίσσεται ότι πρέπει πλέον να καταργήσουμε μερικά από τα άλλα προγραμματισμένα μεγάλα έργα που, ούτως ή άλλως, δεν κατασκευάζονται σήμερα;

Δεν θα σχολιάσουμε τους συνήθεις πλέον λαϊκισμούς της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΧΩΔΕ αν δεν κρυβόταν σ’ αυτούς η τραγική εξέλιξη των έργων υποδομής της χώρας και, ιδιαίτερα, εκείνων που χρηματοδοτούνται από κοινοτικούς πόρους με ταυτόχρονο εξωτερικό δανεισμό. Θυμίζουμε ότι το δημόσιο χρέος ανήλθε το έτος 1995 σε 31,16 τρισεκατ. δρχ., σύμφωνα με υπολογισμούς του κ. Μ. Δρετάκη.

Πριν από περίπου ένα χρόνο, με σειρά τεκμηριωμένων δημοσιευμάτων στο ΑΝΤΙ, επισημάναμε τα προβλήματα των μεγάλων έργων, του Μετρό της Αθήνας, του νέου αεροδρομίου στα Σπάτα και εν γένει των έργων του «πακέτου Ντελόρ». Τότε δεν φανταζόμασταν ότι η εξέλιξη αυτών των έργων θα είχε οδηγηθεί σήμερα σε σημείο μηδέν. Δεν φανταστήκαμε π.χ. ότι:

  • Πριν στεγνώσει το μελάνι της σκανδαλώδους συμπληρωματικής σύμβασης για το ΜΕΤΡΟ, με την οποία χαρίστηκαν στον εργολάβο περίπου 65 δισ. δραχμές, θα ζητούσε, ο ίδιος εργολάβος, αλλά 65 δισ. δραχμές με το ψευδεπίγραφο αίτημα της λήψης μέτρων επιτάχυνσης στην κατασκευή του έργου.

  • Δε φανταζόμασταν ότι η Βουλή των Ελλήνων θα ψήφιζε νόμο για να κυρώσει τη Σύμβαση ανάπτυξης του νέου αεροδρομίου στα Σπάτα χωρίς προηγουμένως να ζητήσει να δει και να ελέγξει το παράρτημα της, στο οποίο κρύβεται η τριτοκοσμική σύμβαση κατασκευής του έργου. Δεν κατανοήσαμε τη συναινετική στάση, επί της ουσίας, των βουλευτών στην ως άνω εξαπάτηση της κοινής γνώμης, που θέτει σε αμφισβήτηση τη συνταγματικότητα του ψηφισθέντος νόμου.

  • Δεν φανταζόμασταν ότι δύο ολόκληρα χρόνια μετά την έναρξη κατασκευής της Εγνατίας οδού θα έχουν υπογραφεί για το έργο αυτό, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του ΥΠΕΧΩΔΕ, συμβάσεις συνολικού ύψους μόνο 54,2 δισ. δραχμές (10%) και θα έχουν εκτελεσθεί εργασίες 5,7 δισ. δραχμές σε μέσο ποσοστό διανυθέντος χρόνου 35%.

  • Δεν φανταζόμασταν ότι ο προσφάτως εγκατασταθείς σύμβουλος διαχείρισης της Εγνατίας οδού θα ζητούσε σήμερα από το ΥΠΕΧΩΔΕ – σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες – όχι μόνο τη διακοπή των δημοπρατήσεων των έργων αλλά και τη διακοπή στις κατακύρωσεις συμβάσεων που ήδη έχουν δημοπρατηθεί, επισείοντας τον κίνδυνο της διακοπής από τις Βρυξέλλες των σχετικών πιστώσεων, παίζοντας και αυτός με τη σειρά του πάνω στην πλάτη μας το δικό του παιχνίδι.

  • Δεν φανταζόμασταν ότι ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Θεσσαλονίκη (ΠΑ.ΘΕ.) και τμήματα της Εγνατίας οδού θα μπορούσαν να κινδυνεύουν να καταργηθούν, επειδή οι πιστώσεις «Ντελόρ» που προορίζονταν για αυτά τα έργα είναι πιθανόν να μεταφερθούν στο Μετρό για να καλύψουν τις άνομες υπερβάσεις του, καθώς και στα «Σπάτα», για να εξευρεθούν έτσι τα χρήματα που υποχρεούται να καταβάλει το Ελληνικό Δημόσιο στην «Εταιρεία Ανάπτυξης του Αεροδρομίου των Σπάτων». Την ίδια στιγμή ποσόν εκ του Σπατοσήμου, ύψους περίπου 110 δισ. δραχμές, παραμένει στα αζήτητα της Τράπεζας Ελλάδος (γιατί άραγε;).

  • Δεν φανταζόμασταν ότι τα περισσότερα έργα θα καταλήξουν να ανατίθενται, κατά τη βούληση της πολιτικής ηγεσίας ή της «δικτυωμένης δημοσιοϋπαλληλίας», με μοναδικά κριτήρια την πελατειακή σχέση και τη «μίζα».

  • Δεν φανταζόμασταν τη σημερινή τραγική κατάντια της ενημέρωσης της κοινής γνώμης που αφέθηκε από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ να γίνεται από αγκιτάτορες δημοσιογράφους, ταγμένους να υπηρετούν με το αζημίωτο τα γνωστά αντιαναπτυξιακά διαπλεκόμενα συμφέροντα (γιατί άραγε;).

  • Τέλος, δεν φανταζόμασταν ότι τα μεγάλα – τουλάχιστον – πολιτικά κόμματα έχουν τόσο μεγάλο έλλειμμα δημοκρατίας, ή, επιεικώς, ότι τόσο απουσιάζει η οργάνωση και η γνώση, ώστε όχι μόνο να μην μπορούν να αντιστέκονται στις επιθυμίες των γνωστών πλέον κύκλων που μονοπωλούν τη διαμεσολάβηση στις βασικές οικονομικές πράξεις του Δημοσίου και να στηρίζονται σε αυτούς. Πρόσφατα, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Κ. Λαλιώτης, σε τηλεοπτική του συνέντευξη, προσέθεσε στις τέσσερις γνωστές μορφές εξουσίας και μία πέμπτη: το ΧΡΗΜΑ. Όλα τα θέματα που θίξαμε θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε στα προσεχή τεύχη του ΑΝΤΙ, βασιζόμενοι σε στοιχεία και ντοκουμέντα. Οι στόχοι μας είναι καθαροί. Η επιταχυνόμενη διαφθορά της Πολιτείας μας τρομάζει. Δεν πάει άλλο. 

Ετικέττες: , , , , ,

Διαφήμιση

Ekdoseis Topos

Διαφήμιση

Τα σχόλια δεν είναι διαθέσιμα

Άποστολή άρθρου μέσο Email