Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Το El-Funoun της Παλαιστίνης συναντά τους Βρακοφόρους της Κρήτης

Στο Μέγαρο Μουσικής, την Πέμπτη 28 Νοέμβρη, στις 8:30 μ.μ., σε μια βραδιά αφιερωμένη στη Διεθνή Ημέρα Αλληλεγγύης με τον..

Στο Μέγαρο Μουσικής, την Πέμπτη 28 Νοέμβρη, στις 8:30 μ.μ., σε μια βραδιά αφιερωμένη στη Διεθνή Ημέρα Αλληλεγγύης με τον Παλαιστινιακό Λαό – Είσοδος Ελεύθερη, με προσκλήσεις

«Μπορείτε να χορέψετε τις τραγωδίες σας,
μπορείτε να χορέψετε τα όνειρά σας,
εάν είστε Παλαιστίνιος,
δεν έχετε σχεδόν καμία άλλη επιλογή

από το να προσπαθήσετε να κάνετε και τα δύο».

Παλαιστινιακό Συγκρότημα El-Funoun

Σαράντα δύο χρόνια συμπληρώνονται φέτος από τότε που η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ αποφάσισε τον εορτασμό, στις 29 Νοέμβρη κάθε χρόνο, της Διεθνούς Ημέρας Αλληλεγγύης προς τον Παλαιστινιακό Λαό.

Η Πρεσβεία του Κράτους της Παλαιστίνης με αφορμή την φετινή επέτειο καλεί τους Έλληνες φίλους του Παλαιστινιακού λαού στην εκδήλωση που διοργανώνει στις 28 Νοέμβρη στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης), με ελεύθερη είσοδο. Οσοι παραβρεθούν θα απολαύσουν ένα μοναδικό θέαμα: Το κορυφαίο παλαιστινιακό χορευτικό συγκρότημα Ελ Φουνούν (El-Funoun) από την Παλαιστίνη, που μετρά ήδη σαράντα χρόνια ζωής, σε καλλιτεχνικό διάλογο και σύμπραξη με τον αριστουργηματικό Όμιλο Βρακοφόρων Κρήτης. Ελληνικά και παλαιστινιακά τραγούδια και χοροί θα ενώσουν το κοινό, σε μια βραδιά μνήμης και αλληλεγγύης, που θα αναθερμάνει το αίτημα για ένα αληθινά ανεξάρτητο, κυρίαρχο Παλαιστινιακό κράτος, που θα πορεύεται και θα ευημερεί με ειρήνη και αξιοπρέπεια και με σχέσεις καλής γειτονίας με όλα τα κράτη.

Η είσοδος στην εκδήλωση, στο Μέγαρο Μουσικής στις 28 Νοέμβρη είναι ελεύθερη, με προσκλήσεις. Η παράσταση θα ξεκινήσει στις 8.30 μ.μ. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Για να κρατήσετε ή/και να παραλάβετε τα Δωρεάν Δελτία Εισόδου, καλέστε το συντομότερο στο 2106726061 – 2 από τις 08:30 έως τις 16:00)

Τα Δωρεάν Δελτία Εισόδου θα είναι διαθέσιμα και μπορούν να παραληφθούν από την Πρεσβεία του Κράτους της Παλαιστίνης (Μαραθωνοδρόμου 31, 15452 Ψυχικό – ώρες: 08: 30 – 16: 00)

Στις 25 και 26 Νοέμβρη θα διατίθενται Δωρεάν Δελτία Εισόδου από το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη, 11521 Αθήνα – ώρες: 10: 00-18: 00)

Οι επισκέπτες που επιθυμούν να παραλάβουν τα Δωρεάν Δελτία Εισόδου το βράδυ της παράστασης παρακαλούνται να προσέλθουν στις 20:00.

 

Tο συγκρότημα  El-Funoun έχει δώσει περισσότερες από 1.500 παραστάσεις στην Παλαιστίνη και σε όλο τον κόσμο, έχει αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές και συνεχίζει ως φυτώριο νέων εκπαιδεύοντας 1.000 παιδιά ετησίως.

Το συγκρότημα χαρακτηρίζεται για τις περίτεχνες φορεσιές του με μοτίβα από την παλαιστινιακή παράδοση, τους έντονους ρυθμούς και το στροβίλισμα των δεκάδων χορευτών του στους ήχους της μουσικής. Μια οπτασία μουσικής, ρυθμού, χορογραφιών και πολύχρωμων κοστουμιών θα διατρέξουν την σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Ένα σπάνιο, ιδιαίτερό και μοναδικό θέαμα!

Ενδιαφέρον στοιχείο της παράστασης η σύμπραξη με τον ιστορικό Όμιλο Βρακοφόρων Κρήτης, ο οποίος θα έρθει από το Ρέθυμνο της Κρήτης για να χορέψει το παραδοσιακό Dabke με τους Παλαιστίνιους και εκείνοι το Κρητικό Πεντοζάλι, ενώ βέβαια θα τους θαυμάσουμε και σε αυθεντικούς Κρητικούς χορούς.

Ένας πολύ ενδιαφέρον καλλιτεχνικός, μουσικός και χορογραφικός διάλογος, καθώς υπάρχουν συγγενικά στοιχεία τόσο στις φορεσιές όσο και στους βηματισμούς και τις μελωδίες.

Μια πολιτιστική γέφυρα ανάμεσα στους δύο λαούς, μια γνήσια έκφραση αλληλεγγύης και συμπαράστασης στο δίκαιο αίτημα του παλαιστινιακού λαού να αναγνωριστεί το ανεξάρτητο Παλαιστινιακό κράτος στα σύνορα του 1967 και την Ανατολική Ιερουσαλήμ ως πρωτεύουσα και την εφαρμογή όλων των σχετικών ψηφισμάτων των Ηνωμένων Εθνών, λύση στο θέμα των παλαιστίνιων προσφύγων που εκτοπίστηκαν το 1948 σύμφωνα με το ψήφισμα 194 του Ο.Η.Ε. Μια καλλιτεχνική πράξη σταθερότητας, σύμπνοιας και συμπόρευσης.

Δυο λόγια για το El Funoun

Το El-Funoun ιδρύθηκε το 1979 με αποστολή τη διαφύλαξη, αναβίωση και προβολή της παλαιστινιακής μουσικής και χορευτικής λαογραφίας, με στόχο την πιστοποίηση της εθνικής ταυτότητας. Οι πρώτες του παραστάσεις ήταν αποτέλεσμα εκτεταμένης έρευνας στα παλαιστινιακά χωριά, όπου διασώζονται τραγούδια και χοροί σε βάθος αιώνων με εξέχον στοιχείο τον “Dabke”, μια παραδοσιακή χορευτική φόρμα δημοφιλής στους Άραβες της Ανατολικής Μεσογείου, που χορεύεται με παραδοσιακά αραβικά όργανα (oud, nai και tabla ) ένας χορός που συγγενεύει με τον Κρητικό χορό.

Δεν έλειψαν οι ανακρίσεις, διώξεις, φυλακίσεις και βασανιστήρια εναντίον των μελών του El Funoun όπως και άλλων Παλαιστινίων, καθώς και οι αυθαίρετες εντολές παύσης της λειτουργίας του συγκροτήματος. Στο πλαίσιο αυτό επιχειρήθηκε ο αυτόχθων παλαιστινιακός πολιτισμός και η κληρονομιά και παράδοση του, να εμφανίζονται ψευδώς ως στοιχεία πολιτισμού του Ισραήλ σε ταξιδιωτικούς ή τουριστικούς οδηγούς επιχειρώντας να υποκλέψουν την πολιτιστική κληρονομιά της Παλαιστίνης. Επρόκειτο για έναν βάρβαρο και διαρκή πόλεμο. Οποιαδήποτε, έστω και περιορισμένη έκφραση της παλαιστινιακής ταυτότητας τιμωρήθηκε παράλογα, παράνομα και βάναυσα. Δεν είναι λοιπόν περίεργο το γεγονός ότι ο αγώνας της ομάδας να απεικονίσει τις ρίζες του παλαιστινιακού χορού και τραγουδιού θεωρήθηκε επικίνδυνη μορφή ανατροπής από την παράνομη ισραηλινή στρατιωτική κατοχή και τιμωρήθηκε.

Κατά τη διάρκεια των δεκαετιών αγώνα και διώξεων και λίγο μετά την ίδρυσή του, ήρθε η αναγνώριση. Λίγο μετά την ίδρυσή του, το El-Funoun πέτυχε πρωτοφανή αποδοχή και φήμη μεταξύ των Παλαιστινίων, τόσο στην Παλαιστίνη όσο και στους Παλαιστινίους της διασποράς. Τα τραγούδια του έγιναν αγαπημένες μελωδίες σε κάθε σπίτι και οι χοροί του διαδόθηκαν πυρετωδώς, ιδιαίτερα μεταξύ των νέων. Όταν η ηχογράφηση του τραγουδιού “Sharar” απαγορεύτηκε από τις Ισραηλινές κατοχικές αρχές για το “εθνικιστικό περιεχόμενό του” και όλες οι κασέτες κατασχέθηκαν, το τραγούδι αντίθετα έμεινε πανταχού παρόν και η αναπαραγωγή του γινόταν σε όποιες οικιακές συσκευές εγγραφής ήταν διαθέσιμες την εποχή εκείνη στην Παλαιστίνη.

Την δεκαετία του 1980, κατά την κύρια φάση της πρώτης Παλαιστινιακής Ιντιφάντα (1987-1993), αντίσταση σήμαινε την καλλιέργεια της πολιτιστικής παράδοσης και την προσπάθεια διαφύλαξης και έκφρασης των χαρακτηριστικών της παλαιστινιακής εθνικής ταυτότητας, η οποία είχε κατασταλεί για μεγάλο χρονικό διάστημα από την παράνομη στρατιωτική αποικιοκρατική κατοχή του Ισραήλ.

Από τα μέσα της δεκαετίας του 1990, όμως, η αποστολή της διατήρησης και αναβίωσης της παράδοσης για το El Funoun θα μετασχηματιστεί στην επιτακτική ανάγκη να δημιουργήσει μια σύγχρονη πολιτισμική ταυτότητα, που σέβεται την κληρονομιά, αλλά διερευνά, απορροφά και ενσωματώνει τη σύγχρονη παγκόσμια ανθρωπιστική τέχνη και έκφραση. Έτσι δεν μπορούμε να πούμε πλέον ότι βλέπουμε ένα παραδοσιακό συγκρότημά χορού, αλλά μια σύγχρονη χορευτική ομάδα με χορογραφίες κατά τα πρότυπα σύγχρονου χορού εμπνευσμένα από την Παλαιστινιακή παράδοση.

Αυτή η νέα φάση ενθάρρυνε την παλαιστινιακή ομάδα χορού El-Funoun να συνδυάσει την καλλιτεχνική ανάπτυξη, με τον ακτιβισμό, τον πειραματισμό και την αλληλεπίδραση με Άραβες και διεθνείς χορευτές, κατακτώντας το κοινό παγκοσμίως.

 

Σχετικά θέματα

Απόψεις