Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Θεσσαλονίκη: Παρέμβαση στα ΚΤΕΛ για την απαράδεκτη ατομική σύμβαση που καλούνται να υπογράψουν οι εργαζόμενοι

Παρέμβαση στον νομικό σύμβουλο και τον διευθυντή της «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ», για την απαράδεκτη, για τους εργαζόμενους, ατομική σύμβαση που..

Παρέμβαση στον νομικό σύμβουλο και τον διευθυντή της «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ», για την απαράδεκτη, για τους εργαζόμενους, ατομική σύμβαση που καλούνται να υπογράψουν, για να μη μείνουν άνεργοι, πραγματοποίησαν εκλεγμένοι από την παράταξη της «Εργατικής Ενότητας» στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης και από την ΔΑΣ σε ΓΣΕΕ και Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας (δυνάμεις που συμμετέχουν και στηρίζουν το ΠΑΜΕ)

Από τους εκπροσώπους των εργαζομένων, κατατέθηκε ένα 8σελιδο υπόμνημα, με όλα τα ζητήματα που έχουν να κάνουν με τους απαράδεκτους όρους που περιλαμβάνει η νέα ατομική σύμβαση, που καλεί η «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ» να υπογράψουν οι εργαζόμενοι, αλλά και άλλα ζητήματα με βάση τις καταγγελίες των εργαζομένων της επιχείρησης. Οι εκλεγμένοι συνδικαλιστές ζήτησαν από τη διοίκηση του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης να ανακαλέσει τη συγκεκριμένη σύμβαση και να υπογράψει νέα, όπου δεν θα υπάρχουν καταχρηστικοί παράτυποι και παράνομοι όροι, που δένουν χειροπόδαρα τους εργαζόμενους επιβάλλοντας συνθήκες γαλέρας.

Όπως αναδεικνύεται η «οικογένεια», κατά τα λεγόμενα του νομικού συμβούλου του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, είναι τόσο «αγαπημένη», που στο απαράδεκτο κείμενο της ατομικής σύμβασης υπονοεί και επιχειρεί να θεωρήσει ότι ακόμη και νομοθετημένες προσαυξήσεις όπως για υπερωριακή, νυχτερινή ή κατά τις αργίες εργασία αποτελούν εθελουσία παροχή της εταιρείας και ότι αυτές θα συμψηφίζονται με οποιαδήποτε αύξηση από νόμο, διαιτητική απόφαση, Υπουργική Απόφαση ή σύμβαση!!

Οι εκπρόσωποι της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης αρνήθηκαν οποιαδήποτε ουσιαστική συζήτηση, ενώ επιδόθηκαν σε απαράδεκτους χαρακτηρισμούς σε βάρος των εργαζομένων. Έτσι οι εκλεγμένοι συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ αποχώρησαν, καταγγέλλοντας αυτή την απαξιωτική πρακτική για τους εργαζόμενους της επιχείρησης που καθημερινά δίνουν τη μάχη σε αντίξοες συνθήκες και κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους για να βελτιωθεί η παρεχόμενη αστική συγκοινωνία στον λαό της Θεσσαλονίκης.

Για την οργάνωση της αντίστασης των εργαζομένων, οργανώνουν σύσκεψη στις 9/1/24 στις 10 π.μ. και στις 6 μ.μ. Καλούν όλους τους εργαζόμενους να συνεχίσουν να δίνουν τη μάχη για την ακύρωση της άθλιας ατομικής σύμβασης εργασίας και την υπογραφή νέας, τη διεκδίκηση όλων των αποδοχών που κατά παράβαση της όποιας εργατικής νομοθεσίας έχει απομείνει δεν έχουν αποδοθεί στους εργαζόμενους, τη διεκδίκηση μισθών και δικαιωμάτων που να καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες μας, κόντρα στην προσπάθεια της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης αλλά και άλλων ΚΤΕΛ να επιβάλουν συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα.

Οι απαράδεκτοι όροι της σύμβασης

Αναλυτικά οι εκλεγμένοι συνδικαλιστές ζήτησαν από την διοίκηση του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης να προχωρήσει στην υπογραφή σύμβασης που δεν θα περιλαμβάνει καταχρηστικούς παράτυπους και παράνομους όρους όπως:

Η λύση της ατομικής σύμβασης χωρίς αποζημίωση, αν δεν αναλάβει το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, το κομμάτι του έργου της αστικής συγκοινωνίας από τον ΟΣΕΘ ή τον ΟΑΣΘ.

Ο ορισμός όλης της επικράτειας ως τόπος παροχής της εργασίας, με στόχο εκδικητικές μετακινήσεις σε όποιον διεκδικήσει τα δικαιώματά του.

Η απόκρυψη πραγματικού εργάσιμου χρόνου, θεωρώντας ως έναρξη και τερματισμό του εργάσιμου χρόνου, την έναρξη του πρώτου δρομολογίου από την αφετηρία και τη λήξη του τελευταίου δρομολογίου στο τέρμα, αφήνοντας έξω πραγματικό εργάσιμο χρόνο, που αφορά την προετοιμασία του λεωφορείου και τη μετάβαση από και προς το αμαξοστάσιο, στην αφετηρία της γραμμής το πρωί και το τέρμα της γραμμής το βράδυ αντίστοιχα.

Τα ζητήματα δανεισμού, ενοικίασης των συναδέλφων, που απαιτούν συγκεκριμένη σύμβαση δανεισμού κι επ’ αυτής συμφωνία του εργαζόμενου με την υπογραφή του κι όχι ως γενικό κι αόριστο όρο σε μια σύμβαση.

Η μη καταγραφή ως εργάσιμου χρόνου και κατά συνέπεια η μη πληρωμή του ως υπερωρία, χωρίς την έγγραφη έγκριση της διοίκησης, πράγμα πρακτικά αδύνατο στις σημερινές συνθήκες κυκλοφορίας, ιδιαίτερα μετά την έναρξη των εργασιών του flyover στην πόλη.

Η παράνομη μη ύπαρξη ηλεκτρονικής κάρτας εργασίας, για να μην καταγράφεται οποιαδήποτε τυχόν υπερεργασία – υπερωρία.

Η απαίτηση από τους οδηγούς να εκτελούν εργασίες που καμία σχέση δεν έχουν με την ειδικότητά τους και μάλιστα χωρίς καμία πρόσθετη αμοιβή, όπως ο καθαρισμός του λεωφορείου, η χορήγηση καυσίμων, η αλλαγή λαδιών, το γρασάρισμα κ.ά.

Ότι οι εργαζόμενοι θα παραμένουν απλήρωτοι, για όσο διάστημα η οποιαδήποτε αναθέτουσα αρχή ή φορέας δεν θα καταβάλλουν τα αντίστοιχα συμβατικά ποσά στην “ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ”, μεταθέτοντας με αυτόν τον τρόπο το όποιο επιχειρηματικό ρίσκο στους συναδέλφους και τις οικογένειές τους.

Η μη καταβολή οποιασδήποτε αποζημίωσης, αν και όποτε το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης αποφασίσει να λύσει τη σύμβαση πριν τη λήξη της.

Η καταχρηστική απαγόρευση στην ουσία στους συναδέλφους να εργαστούν για μέχρι και μετά ένα χρόνο από τη λήξη της σύμβασης, και η συμμετοχή σε διαδικασία προσλήψεων σε ανταγωνίστριες εταιρείες και μάλιστα με ποινική ρήτρα 100 ευρώ ημερησίως.

Η με πρόφαση την εχεμύθεια και το απόρρητο απαγόρευση στον μισθωτό να συζητάει με οποιονδήποτε την εργασιακή του σχέση με την εταιρεία, αποσκοπώντας στο να μην έχει ο εργαζόμενος σχέση με τους συνδικαλιστικούς του φορείς, έτσι ώστε να είναι μόνος και αδύναμος απέναντι στην εταιρεία.

Η παράνομη βιντεοσκόπηση των εργαζομένων που προβλέπεται στο πλαίσιο της συγκεκριμένης σύμβασης.

Επίσης καλούν την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης να προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, για να αποκατασταθούν αναδρομικά σε όλους τους εργαζόμενους  οποιεσδήποτε οφειλές, που έχουν να κάνουν με βάση τα καταγγελλόμενα για απλήρωτες υπερωρίες, διαφορές στα καταβαλλόμενα δώρα και επιδόματα αδείας και κάθε άλλου είδους οικονομική διαφορά.

Καλούν τον ΟΣΕΘ, τον ΟΑΣΘ, το υπουργείο Μεταφορών και την κυβέρνηση συνολικά να σταματήσουν να σφυρίζουν αδιάφορα στην προσπάθεια του “ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ”, αλλά και άλλων ΚΤΕΛ, είτε δουλεύουν στην αστική συγκοινωνία είτε στην υπεραστική να διαμορφώσουν και να επιβάλουν εργασιακές συνθήκες γαλέρας και μισθούς πείνας, σε εργαζόμενους που έχουν την ευθύνη της καθημερινής μεταφοράς χιλιάδων επιβατών, σε ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες.

Σχετικά θέματα

Απόψεις