Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Στην Ερυθρά Θάλασσα η φρεγάτα “Υδρα”-Ετοιμη για δράση στο “στόμα του λύκου”

Στο «στόμα του λύκου» βρίσκεται πλέον το πλήρωμα της φρεγάτας «Υδρα», η οποία έφτασε στην Ερυθρά Θάλασσα στο πλαίσιο της..

Στο «στόμα του λύκου» βρίσκεται πλέον το πλήρωμα της φρεγάτας «Υδρα», η οποία έφτασε στην Ερυθρά Θάλασσα στο πλαίσιο της ευρωενωσιακής επιχείρησης «EURONAV Aspides» για την υλοποίηση επικίνδυνων σχεδιασμών του ευρωατλαντικού άξονα κόντρα σε άλλα ιμπεριαλιστικά κέντρα, καθώς και για την προστασία συμφερόντων του κεφαλαίου.

Συγκεκριμένα, η φρεγάτα φέρεται να έπιασε στο λιμάνι του Τζιμπουτί, στη δυτική πλευρά του Κόλπου του Αντεν, για ανεφοδιασμό και προκειμένου να προετοιμαστεί για την επιχείρηση. Η ένταξή της στο επιχειρησιακό σκέλος της «Aspides» αναμένεται να γίνει την Παρασκευή, οπότε και θα αναλάβει ενεργό ρόλο στην επιχείρηση βάσει των εντολών του Ιταλού εν πλω διοικητή και των κατευθύνσεων που δίνει το χερσαίο στρατηγείο της επιχείρησης στη Λάρισα.

Θυμίζουμε ότι με βάση και τις προτάσεις που έκανε προηγουμένως η ελληνική κυβέρνηση, το επιχειρησιακό στρατηγείο της «Aspides» είναι το Ελληνικό Στρατηγείο Επιχειρήσεων της ΕΕ (ΕΣΕΕΕ/EU – OHQ), με έδρα την 1η Στρατιά στη Λάρισα και διοικητή εκεί τον υποναύαρχο Β. Γρυπάρη. Παίζει ρόλο διοικητή «εν όρμω», ενώ διοικητής επί του πεδίου («εν πλω») είναι σε αυτή την πρώτη φάση της επιχείρησης Ιταλός υποναύαρχος.

Στο πεδίο, για την ώρα κύριες μονάδες κρούσεως έχουν στείλει οι Ελλάδα, Γαλλία, Ιταλία και Γερμανία (το ιταλικό αντιτορπιλικό «Caio Duillio» – «διοικητόπλοιο» σε πρώτη φάση της επιχείρησης, την «Υδρα», τη γαλλική «Languedoc» και τη γερμανική φρεγάτα «Hessen»), ενώ πρόθεση να πάρει μέρος με στελέχη έχει εκφράσει η Κύπρος. Σε επόμενη φάση αναμένεται και μια φρεγάτα από το Βέλγιο.

Δεν αποκλείεται η αποστολή και πλοίων γενικής υποστήριξης, ενώ καθώς πρόκειται για ένα αχανές πεδίο («το θέατρο επιχειρήσεων περιλαμβάνει τα Στενά του Baab al-Mandab και τα Στενά του Ορμούζ, καθώς και τα διεθνή ύδατα στην Ερυθρά Θάλασσα, στον Κόλπο του Αντεν, στην Αραβική Θάλασσα, στον Κόλπο του Ομάν και στον Περσικό Κόλπο», τονίζεται στη σχετική απόφαση 2024/583 του Συμβουλίου της ΕΕ) αναζητούν ποια λιμάνια είναι κατάλληλα και ασφαλή ώστε να δέσουν τα πλοία όποτε χρειαστεί. Λέγεται ότι η «Υδρα», εκτός από το Τζιμπουτί, θα βρίσκει απάγκιο και στο λιμάνι της πόλης Σαλαλά στο Ομάν, όπως και στο λιμάνι της Μανάνα στο Μπαχρέιν (έδρα του US Naval Forces Central Command και του 5ου Στόλου των ΗΠΑ).

Θυμίζουμε, επίσης, ότι στην απόφαση τη ΕΕ «Στρατηγικός στόχος» πρόσχημα για την ανάπτυξη της «EUNAVFOR Aspides» μπαίνει «να διασφαλίσει τη ναυτική παρουσία της Ενωσης στο θέατρο επιχειρήσεων με στόχο να διασφαλίσει την ελευθερία ναυσιπλοΐας για σκάφη, σε στενή συνεργασία με ομοϊδεάτες παρόχους ασφάλειας στη θάλασσα».

«Για τον σκοπό αυτό, η “EUNAVFOR Aspides”, στο πλαίσιο των μέσων και των δυνατοτήτων της: α) Συνοδεύει σκάφη εντός του θεάτρου επιχειρήσεων, β) διασφαλίζει επίγνωση της κατάστασης στη θάλασσα εντός του θεάτρου επιχειρήσεων, γ) προστατεύει σκάφη από πολυτομεακές επιθέσεις στη θάλασσα».

Ετσι, και με βάση τις δυνατότητες του πλοίου, λέγεται ότι η πρώτη αποστολή της ελληνικής φρεγάτας θα είναι η ασφαλής συνοδεία εμπορικών πλοίων από πιθανές επιθέσεις των Χούθι.

Στο μεταξύ, ενδεικτικό για το πού έχει στείλει η κυβέρνηση τους Ελληνες στρατιωτικούς είναι πως πριν καλά καλά φτάσουν τα πλοία από Ιταλία, Γαλλία και Γερμανία, που αναπτύχθηκαν από νωρίτερα στην εμπόλεμη ζώνη, έχουν ήδη εμπλακεί στην κατάρριψη πυραύλων και άλλων εκρηκτικών μηχανισμών που εκτοξεύθηκαν από τους Χούθι.

Διόλου τυχαία, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, η διέλευση από το Σουέζ και η είσοδος στην εμπόλεμη ζώνη ενεργοποίησαν το πρώτο επίπεδο ετοιμότητας στο πλήρωμα της φρεγάτας, με τον βαθμό επιφυλακής να αυξάνεται όσο το πλοίο κινείται νοτιότερα, 3.500 χιλιόμετρα μακριά από τα σύνορα της πατρίδας.

Κι όλα αυτά προκειμένου να υπερασπιστούν τα συμφέροντα των ντόπιων εφοπλιστών που ελέγχουν τον μεγαλύτερο παγκοσμίως σε μεταφορική δύναμη στόλο, όπως και τα συμφέροντα των ομίλων της διαμετακόμισης στη χώρα μας, που απειλούνται από την κατάσταση στη Διώρυγα του Σουέζ. Βλέπουν, άλλωστε, το λιμάνι του Πειραιά να χάνει την αξία του ως πύλη εισόδου από την Ασία στις αγορές της Ευρώπης, και να υποβαθμίζονται έτσι τα σχέδιά τους (των ελληνικών μονοπωλίων, των κυβερνήσεων και των κομμάτων τους) για ανάδειξη της Ελλάδας σε μεταφορικό και ενεργειακό κόμβο.

Εξ ου και το …ενδιαφέρον τους να στηρίξουν την αποστολή. Χαρακτηριστικά, όπως διαχέεται στον αστικό Τύπο (π.χ. «Βήμα»), τα έξοδα για τον ανεφοδιασμό του πλοίου γίνονται από το Πολεμικό Ναυτικό, όχι όμως για πολύ, καθώς μόλις αρχίσει η φρεγάτα τις επιχειρήσεις της (συνοδεία και «monitoring») θα σταλεί «σημείωμα» σε εφοπλιστές τα πλοία των οποίων προστατεύει, για να συμβάλουν στα έξοδα εφοδιασμού..

(Πηγή: Εφημερίδα «Ριζοσπάστης»)

Σχετικά θέματα

Απόψεις