Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Μενδώνη και Νατσιός συμφώνησαν πως ο Μεγαλέξανδρος δεν ήταν γκέι!

Kι όμως συνέβη! Συζητήθηκε Ερώτηση στη στη Βουλή, του προέδρου της «Νίκης», για ντοκιμαντέρ του Netflix που δείχνει τον στρατηλάτη να φιλιέται με άνδρα. Απαιτήθηκε η …συμβολή του συγγραφέα και υπουργού κυρίου Άδ. Γεωργιάδη!

Και όμως συνέβη! Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη επέλεξε σήμερα να προσέλθει στην Βουλή για να …διαψεύσει ότι ο Μέγας Αλέξανδρος ήταν γκέι! Απαντώντας, μάλιστα, σε ερώτηση του Δημήτρη Νατσιού, προέδρου της «Νίκης» σχετικά με ντοκιμαντέρ του NETFLIX που δείχνει τον βασιλιά της Μακεδονίας να φιλιέται με τον Ηφαιστίωνα…

Η Λίνα Μενδώνη έσπευσε να δηλώσει απαντώντας στην ερώτηση πως «για το θέμα της σχέσης με τον Ηφαιστίωνα δεν υπάρχει καμία αναφορά στις πηγές που να ξεφεύγει από τα όρια της φιλίας, όπως την ορίζει ο Αριστοτέλης». Υποστήριξε, επίσης πως «η έννοια του έρωτα στην αρχαία Ελλάδα είναι ευρεία και πολυδιάστατη. Σύμφωνα με το λεξικό των Liddell – Scott – Makenzi, έρωτας είναι η ένθερμη επιθυμία προς ένα πρόσωπο ή προς την απόκτηση ενός πράγματος ή προς την κατάκτηση ενός σκοπού. Δεν μπορούμε, λοιπόν, να ερμηνεύουμε ούτε πρακτικές ούτε πρόσωπα που έδρασαν δύο χιλιάδες τριακόσια χρόνια πριν, με τα δικά μας μέτρα, τις δικές μας νόρμες, τις δικές μας προσλαμβάνουσες». Πρόσθεσε, δε, ότι «ο Μέγας Αλέξανδρος εδώ και δύο χιλιάδες τριακόσια χρόνια δεν χρειάστηκε ποτέ ούτε χρειάζεται τώρα την παρέμβαση οποιουδήποτε αυτόκλητου προστάτη της ιστορικής του μνήμης ή ακόμα περισσότερο της προσωπικότητας και της ηθικής του υπόστασης».

Μάλιστα η υπουργός Πολιτισμού εγκάλεσε το δραματοποιημένο ντοκιμαντερ της διαδικτυακής πλατφόρμας, λέγοντας ότι στα στοιχεία της προσωπικότητας του Αλέξανδρου δεν αναδεικνύονται. Έτσι, είπε, η παραγωγή αυτή «δεν εξυπηρετεί την ιστορική αλήθεια. Βρίθει ιστορικών ανακριβειών και παρουσιάζει σκηνοθετική προχειρότητα και σκηνογραφική πενία. Επιδιώκει τον εύκολο εντυπωσιασμό για να κερδίσει θεατές, χρησιμοποιώντας τον κακόβουλο σχολιασμό ως δήθεν γεγονότα». Δήλωσε επίσης πως «η πλατφόρμα χαρακτηρίζει τη σειρά ως ντοκιμαντέρ με σκηνές μυθοπλασίας. Στην ουσία, πρόκειται για μια εξαιρετικά κακής ποιότητας μυθοπλασία, ευτελούς περιεχομένου, που απέχει παρασάγγας από τα ιστορικά γεγονότα, έτσι όπως καταγράφονται στις αρχαίες γραπτές πηγές και τεκμηριώνονται από την αρχαιολογική έρευνα».

Η συζήτηση προχώρησε σε «άλλα επίπεδα» όταν ο Δημήτρης Νατσιός αναφέρθηκε στην δική του ομιλία στον συγγραφέα Άδωνι Γεωργιάδη!Είπε ότι «στο βιβλίο του “Η ομοφυλοφιλία στην αρχαία Ελλάδα – ο μύθος καταρρέει” -το έχω μαζί μου το βιβλίο, το οποίο εκθύμως συνιστώ κάποιοι να το διαβάσουν- καταρρίπτει και τον μύθο για την ομοφυλοφιλία στην αρχαία Ελλάδα». ¨Οπως είπε, χαρακτηριστικά, «αναφέρει ότι στην αρχαιότητα δεν υπήρχε η λέξη “ομοφυλόφιλος”, αλλά η λέξη “κίναιδος”, δηλαδή «ο Κινών την Αιδώ». Η σημασία της λέξης ήταν καθαρά υβριστική και σαφέστατα καταδικαστική για όσους τη μετέρχονταν».

Με βάση αυτά τα «ντοκουμέντα» ο Δημήτρης Νατσιός εκτίμησε πως «η ομοφυλοφιλία ήταν, όχι μόνο κάτι βδελικτό στην αρχαιότητα, αλλά υπήρχε η αντίληψη ότι από αυτή την πράξη προκαλούνταν οι διάφορες συμφορές. Στην τραγωδία του Αισχύλου “Επτά επί Θήβας” διασώζεται η ιστορία του Οιδίποδα, ο οποίος ήταν βασιλιάς της Θήβας, και, χωρίς να το ξέρει, σκότωσε τον πατέρα του Λάιο και παντρεύτηκε τη μητέρα του Ιοκάστη. Όταν το έμαθε, έπεσε μεγάλος λοιμός στη Θήβα για επτά χρόνια, αυτός έβγαλε τα μάτια του, η γυναίκα του αυτοκτόνησε και τα τέσσερα παιδιά και αδέλφια του είχαν επίσης άδοξο τέλος. Γιατί συνέβησαν όμως όλα αυτά; Ο Λάιος βαρυνόταν με τον βιασμό ενός εφήβου ονόματι Χρυσίππου. Η ομοφυλοφιλική αυτή σχέση επέφερε πολλές συμφορές και δεινά. Την ύβρη νομοτελειακώς ακολουθεί στην αρχαία εποχή η νέμεσις, η τιμωρία δηλαδή. Είναι γνωστό ότι αν κάποιος Αθηναίος ακόμα είχε εταιρίσει, συνάψει ομοφυλοφιλικό δεσμό, του στερούσαν τα πολιτικά του δικαιώματα και απαγορευόταν να γίνει ένας από τους εννέα άρχοντες, να δικηγορήσει σε δημόσια δίκη, να καταλάβει δημόσιο αξίωμα».

Ο Δημήτρης Νατσιός υποστήριξε επίσης  πως «επιχειρείται να φανεί ότι οι Αρχαίοι Έλληνες ήταν πολύ πιο ανεκτικοί από εμάς σε αυτή τη συνήθεια και ότι η ομοφυλοφιλία ήταν μια πράξη όχι μόνο αποδεκτή, αλλά σχεδόν επιβεβλημένη για κάθε μορφωμένο Έλληνα εκείνης της εποχής. Ουδέν αναληθέστερο. Ακούμε συχνά ότι η τέχνη  δεν έχει όρια. Φυσικά και έχει…».

Με λίγα λόγια η Λίνα Μενδώνη, ο Δημήτρης Νατσιός με τη… συμβολή του Άδωνι Γεωργιάδη αποκατέστησαν την… «τιμή του αρχαίου κόσμου». Την «τιμή», όπως, τουλάχιστον αυτή γίνεται αντιληπτή στην ανεπανάληπτη μίξη νεοφιλελευθερισμού, ακροδεξιών αντιλήψεων, αντι-επιστημονικών απόψεων και συντηρητισμού που συνιστούν αυτή την στιγμή το “ψηφιδωτό” της κυβέρνησης και του κόμματος της Νέας Δημοκρατίας.

Σχετικά θέματα

Απόψεις