Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

KNE: «Στην υποβάθμιση των καλλιτεχνικών σπουδών θα βάλουμε φραγμό, κάτω τα χέρια απ’ τον πολιτισμό!»

Το γεγονός ότι το νομοσχέδιο «Ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης» επαναφέρει «από την πίσω πόρτα» το κατάπτυστο ΠΔ 85/22,..

Το γεγονός ότι το νομοσχέδιο «Ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης» επαναφέρει «από την πίσω πόρτα» το κατάπτυστο ΠΔ 85/22, που υποβαθμίζει τα πτυχία των αποφοίτων Καλλιτεχνικών Σχολών και όλων των απόφοιτων σπουδαστών των ΙΕΚ σε «απολυτήριο Λυκείου», αναδεικνύει με ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ.

Η ανακοίνωσή αναφέρει:

«Στην υποβάθμιση των καλλιτεχνικών σπουδών θα βάλουμε φραγμό, κάτω τα χέρια απ’ τον πολιτισμό!

Το νομοσχέδιο που βάφτισε η κυβέρνηση “Ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης” και κατατέθηκε την Τετάρτη 10 Ιανουαρίου στη Βουλή αποτελεί αιτία πολέμου όχι μόνο για τους μαθητές, τους σπουδαστές, τους εκπαιδευτικούς και τους αποφοίτους της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, που το έχουν καταδικάσει με τους αγώνες των συλλόγων και μαζικών φορέων τους, αλλά και για τους σπουδαστές και αποφοίτους των Καλλιτεχνικών Σχολών!

Μεταξύ άλλων απαράδεκτων διατάξεων, το νομοσχέδιο επαναφέρει “από την πίσω πόρτα” το κατάπτυστο ΠΔ 85/22, που δέχτηκε τη μαζική καταδίκη των σπουδαστών και αποφοίτων των Καλλιτεχνικών Σχολών, των εργαζομένων στην Τέχνη και τον Πολιτισμό, όλων των καλλιτεχνών την προηγούμενη χρονιά.

Σε άρθρο για τις λεγόμενες Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΑΕΚ), όπως βαφτίζει τα ΙΕΚ, αναφέρει ότι “ο απολυτήριος τίτλος που παρέχουν είναι προσόν διορισμού στην εκπαιδευτική κατηγορία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με το ΠΔ 85/2022″Η αναφορά και ενσωμάτωση του ΠΔ 85 είναι επικίνδυνη, αφού παγιώνει σε “απολυτήριο Λυκείου” το πτυχίο των αποφοίτων Καλλιτεχνικών Σχολών και όλων των απόφοιτων σπουδαστών των ΙΕΚ!

Δεν θα περάσει! Ξεσηκωμός τώρα!

Οι σπουδαστές και απόφοιτοι των Καλλιτεχνικών Σχολών, που δικαίως προειδοποιούσαν πως ούτε η υποβάθμιση σε απολυτήρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ούτε η “διαβάθμιση” των πτυχίων των καλλιτεχνικών σπουδών και η “εξίσωσή” τους με τη “μεταλυκειακή εκπαίδευση” μπορεί να δώσει λύση στο πρόβλημα της διαρκούς υποβάθμισής τους, με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων, σήμερα επιβεβαιώνονται.

Το σύνθημα “Τα κέρδη τους ή οι σπουδές μας”, που ακούγεται αυτές τις μέρες από χιλιάδες φοιτητές και φοιτήτριες σε όλη την Ελλάδα, απορρίπτοντας το νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια, που κάνει την αδικία νόμο, διαλύει τα πτυχία, υποβαθμίζει τις σπουδές και εμπορευματοποιεί περαιτέρω την Παιδεία, να ακουστεί ακόμη πιο δυνατά με τη συμμετοχή όλων των μαθητών Καλλιτεχνικών και Μουσικών Σχολείων, των σπουδαστών των Καλλιτεχνικών Σχολών, συνεχίζοντας τον μεγάλο αγώνα που ξεκίνησε πέρυσι!

Η ολομέτωπη επίθεση της κυβέρνησης θα βρει απέναντί της και τους νέους καλλιτέχνες, που με τους αγώνες τους απέδειξαν ότι δεν ανέχονται τον εξευτελισμό και την κοροϊδία. Με κινητοποιήσεις, διαδηλώσεις και καταλήψεις απάντησαν την προηγουμένη χρονιά, έτσι θα απαντήσουν και φέτος!

Δωρεάν – δημόσιες να είναι οι σπουδές, πτυχία με αξία στις Καλλιτεχνικές Σχολές.

Μαζί με τους φοιτητές και τους μαθητές, που παλεύουν για σύγχρονα σχολεία και Πανεπιστήμια, αποκλειστικά δημόσια και πραγματικά δωρεάν, με επαρκή κρατική χρηματοδότηση, πτυχία με αξία για δουλειά με δικαιώματα, μαζί με τους σπουδαστές της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, που παλεύουν για την αναβάθμιση των σπουδών τους, οι μαθητές των Καλλιτεχνικών και Μουσικών Σχολείων και οι σπουδαστές των Καλλιτεχνικών Σχολών να μπουν μπροστά διεκδικώντας:

  • Να αποσυρθεί τώρα το νομοσχέδιο για την Τεχνικοεπαγγελματική Εκπαίδευση και όλα τα αντιεκπαιδευτικά νομοσχέδια.

  • Απόσυρση του ΠΔ 85 και της τροπολογίας 1565/2023.

  • Καμία υποβάθμιση των σπουδών και των πτυχίων των καλλιτεχνών, των επαγγελματικών τους δικαιωμάτων (ΤΕ), καμία διάκριση σε αποφοίτους πριν και μετά το 2003.

  • Συγκρότηση συστήματος δημόσιας, δωρεάν και ενιαίας Πανεπιστημιακής Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης.

  • Αντιστοίχιση των σημερινών και παλιών πτυχίων των σχολών βάσει διαδικασιών εξομοίωσης. Ίδρυση συστήματος δημόσιας και δωρεάν Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης, παράλληλα με το σχολείο».

Απόψεις