Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

ΚΚΕ: «Το Πανεπιστήμιο να είναι ανοιχτό στις κοινωνικές ανάγκες και όχι στα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων»

«Το λογικό και αυτονόητο είναι: Τα πτυχία να δίνουν σύγχρονη επιστημονική γνώση και πλήρη επαγγελματική κατοχύρωση» -- Μια αναλυτική Ανακοίνωση του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας του ΚΚΕ σχετικά με τον νέο νόμο - πλαίσιο για τα πανεπιστήμια που κατέθεσε η κυβέρνηση

 

Ανακοίνωση του Τμήματος Παιδείας και Έρευνας του ΚΚΕ

σχετικά με το νέο νόμο – πλαίσιο
για τα Πανεπιστήμια
που κατέθεσε η κυβέρνηση

 

Το λογικό και αυτονόητο είναι:

Τα πτυχία να δίνουν σύγχρονη επιστημονική γνώση και πλήρη επαγγελματική κατοχύρωση. Το Πανεπιστήμιο να είναι ανοιχτό στις κοινωνικές ανάγκες και όχι στα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων.

Το ΚΚΕ απευθύνεται:

Σε όλες τις φοιτήτριες και τους φοιτητές που αγωνιούν για το μέλλον των σπουδών τους και για την εργασιακή τους προοπτική. Που πληρώνουν ακριβά τις σπουδές τους, αλλά πουλάνε φθηνά τις ικανότητές τους στην αγορά εργασίας των πετσοκομμένων μισθών και δικαιωμάτων.

Στους μεταπτυχιακούς φοιτητές που αναγκάζονται σε ένα κυνήγι πιστοποιητικών, σεμιναρίων, πτυχίων στην πλειοψηφία τους με δίδακτρα, μήπως και καταφέρουν να αποκτήσουν καλύτερη γνώση του επιστημονικού τους αντικειμένου ή και δυνατότητα εύρεσης εργασίας.

Στους νέους ερευνητές, στους υποψήφιους διδάκτορες και τους μεταδιδακτορικούς ερευνητές που εκπονούν τις εργασίες τους κάτω από συχνά δύσκολες συνθήκες, χωρίς οικονομικούς πόρους, χωρίς ασφάλιση, με ελαστικές μορφές απασχόλησης, χωρίς να μπορούν να αφοσιωθούν στην έρευνά τους.

Στους πανεπιστημιακούς δασκάλους και ερευνητές που προβληματίζονται για το μέλλον της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, που δεν δέχονται να καθορίζει η αγορά τα ενδιαφέροντα και την εργασία τους.

Στην εργατική – λαϊκή οικογένεια που δεν ανέχεται άλλο να βάζει βαθιά το χέρι στην τσέπη για φροντιστήρια, για σίτιση, για στέγαση, για πιστοποιήσεις, αλλά και για εφορία, τέλη και ρήτρες υπέρ των μεγάλων επιχειρήσεων…

 

Ολα τα τελευταία χρόνια, οι νόμοι που έχουν ψηφιστεί από τις κυβερνήσεις (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ κ.λπ.) χειροτερεύουν την κατάσταση στα δυο πιο σημαντικά ζητήματα: Τι σπουδές κάνουν οι φοιτητές και ποιο είναι το αντίκρισμα του πτυχίου.

Ντύνουν με όμορφες λέξεις τις αντιδραστικές αλλαγές. Μιλούν “για εκσυγχρονισμούς, για αριστεία, για καινοτομία, για ελευθερία επιλογών, για σύνδεση με την αγορά εργασίας, για αντιμετώπιση παθογενειών και αγκυλώσεων του παρελθόντος” κ.ά.

Αν ήταν αυτός πραγματικά ο σκοπός τους, δεν θα είχαν λυθεί όλα αυτά;

Υπάρχει πείρα!

Για ποιες καινοτομίες μιλάνε όταν λείπει εκπαιδευτικό προσωπικό, όταν οι πανεπιστημιακές βιβλιοθήκες φυτοζωούν, όταν η φοιτητική μέριμνα υποβαθμίζεται;

Αυτή είναι η σύνδεση με την αγορά εργασίας:

  • Το 24% των πτυχιούχων ΑΕΙ ηλικίας 25-65 ετών είναι άνεργο και αντίστοιχα το 17,5% στην ηλικιακή ομάδα των 25-39 ετών (Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης 2022).
  • 1 στους 3 εργάζεται σε δουλειά άσχετη με το επιστημονικό του αντικείμενο (Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης).
  • 500 χιλιάδες έφυγαν στο εξωτερικό και δεν γυρίζουν παρά τις μεγάλες κουβέντες για αντιμετώπιση του brain drain.

Αυτές είναι οι πραγματικά μεγάλες “παθογένειες” του Πανεπιστημίου και της αγοράς!

Αιτία;

Ολες οι κυβερνήσεις επιλέγουν να λύσουν εκείνα τα προβλήματα που ενδιαφέρουν τις μεγάλες επιχειρήσεις και όχι τη μεγάλη πλειοψηφία των νέων που σπουδάζουν! Γι’ αυτό και παίρνουν μέτρα για να διοικείται το πανεπιστήμιο ακόμα πιο αυταρχικά, με όρους επιχείρησης και γι’ αυτό βάζουν στο στόχαστρο το φοιτητικό κίνημα και τους Φοιτητικούς Συλλόγους.

 

Πολλοί νόμοι – ένας στόχος: Το πανεπιστήμιο ΑΕ

 

Μέσα σε 15 χρόνια έχουν ψηφιστεί δεκάδες νόμοι για τα πανεπιστήμια από τις κυβερνήσεις της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ, του ΣΥΡΙΖΑ καθώς και 4 νόμοι – πλαίσιο.

–Οι σπουδές δεν αναβαθμίστηκαν
Κάθε λίγο και λιγάκι αλλάζουν προγράμματα σπουδών με κριτήριο το πόσοι διδάσκοντες υπάρχουν, την “κινούμενη άμμο” της αγοράς. Σημαντικά μαθήματα για την επιστημονική και επαγγελματική επάρκεια του απόφοιτου πετιούνται εκτός πτυχίων. Χιλιάδες νέοι γίνονται πειραματόζωα στις αλλαγές των κυβερνήσεων και βρίσκονται συχνά στον αέρα.

–Τα πτυχία απαξιώθηκαν
Εδώ και χρόνια, όλες οι κυβερνήσεις προωθούν ρυθμίσεις για την ισοδυναμία των πτυχίων των κολεγίων με των πανεπιστημίων. Αντί για πτυχία μιλάνε για προσόντα και μάλιστα πολλές φορές επί πληρωμή! Απομακρύνεται ολοένα και πιο έντονα η δυνατότητα άσκησης του επαγγέλματος με βάση το πτυχίο.

Οταν η κυβέρνηση μιλάει για “επαγγελματικά μεταπτυχιακά”, δείχνει ότι θέλει τα προπτυχιακά να είναι απλά ένα προσόν, ένα επιπλέον χαρτί, μια κορνίζα.

Τι κρύβεται πίσω απ’ όλα αυτά; Ολα τα κόμματα συμφωνούν και υλοποιούν την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης για τις σπουδές και τα πτυχία!

Ετσι, με τον νέο νόμο, τα πανεπιστήμια θα δίνουν πτυχία διαφορετικής χρονικής διάρκειας, αλλά του ίδιου επιπέδου (επίπεδο 6!). Ανοίγει δηλαδή ο δρόμος για πτυχία 3ετούς φοίτησης και αυτόματη ισοτίμηση των πτυχίων αυτών με των κολεγίων.

–Μήπως δόθηκε πραγματικά μεγαλύτερη ελευθερία επιλογών και στήριξη από την πολιτεία;
Ολες οι κυβερνήσεις εννοούν ως ελευθερία κάθε νέα και νέος να αφήνεται μόνος του και να φτιάχνει ένα δικό του πρόγραμμα σπουδών, χωρίς αρχή, μέση και τέλος (βλ. εσωτερικό Erasmus), που τελικά θα βάζει εμπόδιο στο βασικό ζητούμενο των σπουδών: Να δίνεται ολοκληρωμένη επιστημονική και επαγγελματική μόρφωση.

–Για ποια δημοκρατία στα πανεπιστήμια μιλάνε;

«Φτιάχνετε ένα πανεπιστήμιο που θα απομακρύνεται ολοένα και περισσότερο από τις κοινωνικές ανάγκες, από τις δυνατότητες που υπάρχουν να διαδίδεται η γνώση που παράγεται σε αυτό, να δίνει απάντηση στα λαϊκά βάσανα, στις αγωνίες τους. Και όσο πιο ξένο γίνεται αυτό το πανεπιστήμιο σε αυτές τις ανάγκες, τόσο περισσότερο θέλετε να καταστείλετε, να βάλετε εμπόδια στη συλλογική αμφισβήτηση των εργαζομένων σε αυτά, των πανεπιστημιακών, των φοιτητών».

(Ομιλία του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δ. Κουτσούμπα,
στη Βουλή, 11/2/2021)

Ολοένα και πιο έντονα, οι αποφάσεις που λαμβάνονται για τα πανεπιστήμια είναι ενάντια στην κοινωνική πλειοψηφία. Μεγάλο μέρος της χρηματοδότησης γίνεται με όρους μυστικότητας (ΕΛΚΕ) και κανείς δεν μπορεί να έχει ούτε γνώση, άρα ούτε και γνώμη για την πορεία των χρημάτων.

Θέλουν τις επιχειρήσεις να λύνουν και να δένουν στα πανεπιστήμια. Προετοιμάζουν το έδαφος γι’ αυτό. Να γιατί θέλουν τους φοιτητές, τους εργαζόμενους στα πανεπιστήμια στο περιθώριο. Γι’ αυτό δημιουργούν νέους ακόμα χειρότερους όρους διοίκησης, ακόμα πιο αντιδημοκρατικούς.

–Τα πανεπιστήμια δεν συνδέθηκαν με τις ανάγκες της κοινωνικής πλειοψηφίας
Ζήσαμε μέσα στην πανδημία τις προτεραιότητες του κράτους και στα πανεπιστήμια. Η επιχειρηματική δράση να διεξάγεται κανονικότατα, αλλά τα αμφιθέατρα να παραμένουν κλειστά. 600 εκατομμύρια για “αριστεία”, αλλά ψίχουλα για φοιτητική μέριμνα.

Με τον νόμο – πλαίσιο, η συμβολή της επιστήμης στην αντιμετώπιση κοινωνικών προβλημάτων θα εξαρτάται – ακόμα πιο έντονα – από μελέτη κόστους – οφέλους…

«Αν θέλετε ειλικρινά να αποκλείσετε την πρόσβαση όσων δεν έχουν σχέση με τα πανεπιστήμια, τότε κάντε μια προσπάθεια: Να σταματήσετε να δίνετε βήμα για μάθημα στον Αμερικανό πρόξενο στη Θεσσαλονίκη, να διώξετε από τα Ιδρύματα τα στελέχη των επιχειρήσεων, απομακρύνετε από αυτά τα ερευνητικά προγράμματα του ΝΑΤΟ. Και ξέρετε γιατί; Γιατί όλοι αυτοί, αντί να μορφώνουν τα παιδιά μας, σπαταλούν τις υποδομές των πανεπιστημίων για να μασουλάνε τα εκατομμύρια των ερευνητικών προγραμμάτων!»

(Ομιλία του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δ. Κουτσούμπα,
στη Βουλή, 11/2/2021)

 

Δοκιμάσαμε το «νέο» που είναι παλιό.
Η ζωή μας, οι σπουδές μας δεν αλλάζουν έτσι

 

Γιατί το να συνεχίσουμε στον ίδιο δρόμο της εμπορευματοποίησης της πανεπιστημιακής μόρφωσης θα λύσει τα προβλήματα; Εδώ και χρόνια η λαϊκή οικογένεια παλεύει να καλύψει τις ανάγκες των παιδιών της, πληρώνοντας, ξανά και ξανά, και για όλο και περισσότερες δραστηριότητες, λόγω έλλειψης υποδομών και ουσιαστικής στήριξης. Και η ψαλίδα δεν κλείνει. Μεγαλώνει.

Γιατί το να συνεχίσουμε στον δρόμο της κατηγοριοποίησης των πτυχίων, των πανεπιστημιακών τμημάτων θα ανεβάσει το συνολικό μορφωτικό επιστημονικό επίπεδο των φοιτητών και των φοιτητριών; Εδώ και χρόνια, οι κοινωνικοί φραγμοί στη μόρφωση εντείνονται. Ενώ συναντάμε ακόμα και τις εκφράσεις του ανορθολογισμού και της αναρχίας του καπιταλισμού, όπου ακόμα και οι φοιτητές του ίδιου πανεπιστημιακού τμήματος έχουν ακολουθήσει εντελώς διαφορετικό πρόγραμμα σπουδών.

Γιατί το να συνεχίσουμε στα βήματα της αποσύνδεσης του πτυχίου από το επάγγελμα θα δώσει απάντηση στη νεανική και κοινωνική ανάγκη, οι νέοι επιστήμονες να εργάζονται στο αντικείμενο που έχουν σπουδάσει, σε αυτό που επιθυμούν; Εδώ και χρόνια χιλιάδες φοιτητές παρατάνε τις σπουδές τους ελλείψει επαγγελματικής προοπτικής, κυνηγούν πανάκριβα σεμινάρια, τίτλους σπουδών χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα, με τους ίδιους να αναλαμβάνουν την ευθύνη της τυχόν ανεργίας όταν βγουν στην εργασιακή ζούγκλα.

Γιατί το να συνεχίσουμε να αξιολογούμε τα πανεπιστήμια με κριτήρια της αγοράς θα αναβαθμίσει για όλους την πανεπιστημιακή μόρφωση; Εδώ και χρόνια συναντάμε πανεπιστήμια της χώρας σε περίοπτη θέση σε διεθνείς πίνακες κατάταξης. Γεγονός που δείχνει, ανάμεσα στα άλλα, και την υψηλή στάθμη του επιστημονικού δυναμικού. Αλλά τι αντίκτυπο έχει αυτό στην καθημερινότητα της μεγάλης πλειοψηφίας αυτών που εργάζονται και σπουδάζουν σε αυτά;

 

Το ΚΚΕ έχει πρόταση!

 

Σύγχρονο είναι σήμερα το πανεπιστήμιο:

–Οπου είναι εξασφαλισμένη η απρόσκοπτη παρακολούθηση των σπουδών, χωρίς ταξικούς φραγμούς. Αυτό προϋποθέτει την εξασφάλιση δωρεάν σίτισης και στέγασης για όλους τους φοιτητές, την κάλυψη όλων των οικονομικών αναγκών για τις σπουδές σε συγγράμματα, αναλώσιμα, μεταφορές. Που εξασφαλίζει την ιατρική περίθαλψη των φοιτητών του, την κάλυψη των πολιτισμικών, αθλητικών και ψυχαγωγικών αναγκών τους.

–Που εξασφαλίζει όλη την απαραίτητη γνώση για την άσκηση κάθε επαγγέλματος μέσα στο πτυχίο, χωρίς επιπλέον φραγμούς και προϋποθέσεις (σεμινάρια, πιστοποιητικά, μεταπτυχιακά) ανάμεσα στο πτυχίο και στην εργασία. Που παρέχει προγράμματα για την παραγωγή νέας γνώσης και έρευνας μετά το πτυχίο, τα οποία οδηγούν στην απόκτηση διδακτορικού τίτλου, για όσους θέλουν να δουλέψουν στον τομέα της έρευνας και να εμβαθύνουν περαιτέρω στο επιστημονικό τους αντικείμενο.

–Που εντάσσεται στο πλαίσιο μιας πραγματικά Ενιαίας Εκπαίδευσης, ανώτατου επιπέδου, που, ανεξάρτητα από τον ιδιαίτερο χαρακτήρα κάθε επιστημονικού αντικειμένου, διασφαλίζει διαμόρφωση κοσμοαντίληψης στον κάθε επιστήμονα, στέρεη θεωρητική βάση, εμβάθυνση και έρευνα, διερεύνηση (καινοτομία) και άσκηση στις εφαρμογές κάθε επιστήμης.

–Που βοηθάει τους φοιτητές να παρακολουθούν στην πράξη την εξέλιξη και εφαρμογή της επιστήμης τους, στη χώρα τους και διεθνώς. Αυτό γίνεται οργανωμένα και συστηματικά, μέσα από την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία και όχι για να παρέχουν μαύρη εργασία στις μεγάλες επιχειρήσεις. Το πανεπιστήμιο που, και μετά το πτυχίο, έχει στην ευθύνη του την επιμόρφωση των εργαζόμενων επιστημόνων, χωρίς προσωπικά τους έξοδα και με κριτήριο τη σύνδεση και επικαιροποίηση της εφαρμογής της κάθε επιστήμης, με γνώμονα τις λαϊκές ανάγκες.

–Που διασφαλίζει στις όρους εκείνους και στις προϋποθέσεις, ώστε να ανταλλάσσονται ελεύθερα η επιστημονική γνώση, τα επιστημονικά επιτεύγματα, μεταξύ Τμημάτων, Ιδρυμάτων και επιστημόνων. Διασφαλίζει τη διάχυση των ερευνητικών αποτελεσμάτων, ώστε να αξιοποιούνται χωρίς περιορισμούς για την κάλυψη των λαϊκών αναγκών.

Η πρόταση του ΚΚΕ είναι και σύγχρονη, είναι και δίκαια!

Γιατί πατάει στην κοινωνία στις ουσιαστικής ελεύθερης επιλογής και του σεβασμού των κλίσεων. Γιατί καθαρίζει το έδαφος από την άνιση αφετηρία από την οποία ξεκινάνε οι νέοι τη ζωή στις.

Γιατί ο σοσιαλισμός είναι η κοινωνία που μπαίνουν οι βάσεις για την ελεύθερη και δημιουργική ανάπτυξη του κάθε ατόμου. Η κοινωνία όπου η ελεύθερη ανάπτυξη του καθενός είναι προϋπόθεση για την ελεύθερη ανάπτυξη όλων. Και έτσι η ελευθερία του στις δεν είναι εμπόδιο στην ελευθερία του άλλου.

Ο σοσιαλισμός στον 21ο αιώνα μπορεί να δώσει απάντηση στις νεανικές αναζητήσεις, στις αγωνίες, στη δημιουργικότητα, στην όρεξη για προσφορά στο κοινωνικό σύνολο.

Είναι ρεαλιστική αν αναλογιστούμε και μετρήσουμε:

–Τις κατακτήσεις της επιστήμης και της τεχνολογίας, ακόμα και μέσα από τις στρεβλώσεις και τους περιορισμούς που επιβάλλει το καπιταλιστικό σύστημα στον 21ο αιώνα. Την ανάπτυξη των παραγωγικών δυνάμεων που, αν δεν υποτάσσονταν στην κερδοφορία και ανταγωνιστικότητα των μονοπωλίων, θα είχαν εξαλείψει τα περισσότερα δεινά της κοινωνίας, τη φτώχεια, την πείνα, τις αρρώστιες, τις συνέπειες των φυσικών καταστροφών.

–Τις τεράστιες δυνατότητες που έχει η χώρα μας σε πολλούς τομείς και κλάδους της παραγωγής, εφόσον αυτοί τεθούν στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών, με κεντρικό επιστημονικό σχεδιασμό και εργατικό έλεγχο. Με αυτές τις προϋποθέσεις θα αρθούν οι τεράστιες αντιθέσεις που υπάρχουν σήμερα ανάμεσα στα επιτεύγματα της επιστήμης και την πολύ φτωχή αξιοποίησή τους ή ακόμα και τη στρέβλωσή τους.

Είναι ρεαλιστική γιατί σήμερα υπάρχουν όλες εκείνες οι προϋποθέσεις, ώστε:

  • Να αξιοποιηθούν τα ενεργειακά αποθέματα της χώρας (λιγνίτης, νικέλιο, πετρέλαιο, φυσικό αέριο κ.ά.), οι φυσικές πηγές Ενέργειας (ήλιος, άνεμος, ύδατα), ώστε να εξασφαλιστεί ενεργειακή αυτοτέλεια σε μεγάλο βαθμό και παράλληλα να αξιοποιηθεί το δυναμικό των μηχανικών, των τεχνικών, οι οποίοι σήμερα αντιμετωπίζουν σοβαρά ζητήματα ανεργίας. Να τεθεί η τεχνογνωσία εξόρυξης μεταλλευμάτων, ορυκτών πρώτων υλών στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών και όχι στα ενεργειακά σχέδια των ιμπεριαλιστών στην περιοχή. Να γίνουν έργα αντισεισμικά, αντιπλημμυρικά, αντιπυρικά, τα οποία δεν προχωρούν στον καπιταλισμό, γιατί δεν είναι αρκετά κερδοφόρα για τους μεγαλοεργολάβους. Να επεκταθούν τα δίκτυα μεταφοράς, αστικά και περιφερειακά, με κριτήριο να κινείται με άνεση και χωρίς κόστος ο λαός και όχι για να διανοιχτούν οδοί για τα εμπορεύματα των μονοπωλίων.
  • Να ικανοποιούνται οι παιδαγωγικές και μορφωτικές ανάγκες σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, μέσα από σύγχρονες, δημόσιες και δωρεάν δομές. Μέσα από πανεπιστημιακά τμήματα που θα προετοιμάζουν τους αυριανούς εκπαιδευτικούς με πληρότητα στην παιδαγωγική επιστήμη και στο αντικείμενο που θα διδάσκουν. Χωρίς να υπάρχουν κενά ακόμα και για τα πιο απομακρυσμένα σχολεία, με τάξεις των 20 μαθητών, με ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής με εκπαιδευτικούς και ειδικό προσωπικό, ώστε να αξιοποιούνται οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί που σήμερα μένουν άνεργοι για χρόνια, είναι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι στα 40 τους.
  • Να αξιοποιηθούν η παράδοση και η επιστημονική γνώση της χώρας μας και του δυναμικού της στη γεωργία, στην κτηνοτροφία, με στόχο να καλυφθούν οι διατροφικές ανάγκες της χώρας, με επαρκή και ποιοτικά τρόφιμα.
  • Να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή αυτάρκεια στην παραγωγή δωρεάν φαρμάκων, με την ανάπτυξη κρατικής βιομηχανίας φαρμάκων και υγειονομικού υλικού. Να εκσυγχρονιστούν και να εξοπλιστούν τα δημόσια νοσοκομεία με τους χιλιάδες γιατρούς και νοσηλευτές που σήμερα περιμένουν ειδικότητες ή στρέφονται προς το ιδιωτικό επάγγελμα.
  • Να αναβαθμιστεί η παραγωγή, να απλοποιηθεί η εργασία, με την ευρεία χρήση της Πληροφορικής και των Τηλεπικοινωνιών σε όλη την κλίμακα της παραγωγικής διαδικασίας. Οταν θα μπει ως στόχος η κάλυψη των συνεχώς διευρυνόμενων λαϊκών αναγκών, μόνο τότε η τεχνολογία δεν θα απαξιώνει την ανθρώπινη εργασία, αντίθετα θα γεννά νέες δυνατότητες αξιοποίησης της χειρωνακτικής και πνευματικής εργασίας.

Υπάρχει λύση και προοπτική!
Η σύνδεση με την εργασία να γίνεται σχεδιασμένα και όχι με όρους αναρχίας και αγοράς

Ο κεντρικός επιστημονικός σχεδιασμός της παραγωγής, με γνώμονα τις λαϊκές ανάγκες: Μπορεί να προσδιορίσει την πληθώρα και τις ειδικότητες των επιστημόνων που χρειάζονται, ώστε να βρίσκουν αμέσως δουλειά μετά το πτυχίο πάνω στο αντικείμενο που έχουν σπουδάσει. Θα λυθούν έτσι τα προβλήματα από την αναρχία της καπιταλιστικής παραγωγής, με την ανισομετρία των κλάδων, τις ουρές των ανέργων, την κατηγοριοποίηση και απαξίωση πτυχίων και αποφοίτων.

 

Ανοίγουμε τον δρόμο σήμερα!

 

Τώρα είναι η ώρα με τους αγώνες, τις διεκδικήσεις μας να ανοίξουμε τον δρόμο σε μια καλύτερη προοπτική!

Το μέλλον της πλειοψηφίας των σημερινών και αυριανών επιστημόνων της χώρας μας, που οι κυβερνήσεις υποτάσσουν στο κέρδος και την εκμετάλλευση, μπορεί να είναι διαφορετικό από αυτό που θέλει το κεφάλαιο και οι κυβερνήσεις του.

Το βήμα μπορεί να γίνει μέσα από τον κοινό συντονισμό των Φοιτητικών Συλλόγων, των εργαζομένων στα πανεπιστήμια, των πανεπιστημιακών δασκάλων, όλου του λαού ώστε:

  • Να μην υπάρχει ούτε σκέψη να κατατεθεί και να εφαρμοστεί ο νέος νόμος – πλαίσιο.
  • Να αντιπαλέψουμε την είσοδο της πανεπιστημιακής αστυνομίας, των μέτρων καταστολής και ταξικών φραγμών, κόντρα στα σχέδια για ένα πανεπιστήμιο “απόρθητο φρούριο”.
  • Να συγκρουστούμε με την επιχειρηματική λειτουργία των πανεπιστημίων, για να πάρουν ανάσα οι ανάγκες και η ζωή των νέων που σπουδάζουν σήμερα.
  • Να αντιπαρατεθούμε με την περαιτέρω υποβάθμιση των πτυχίων, με την κατηγοριοποίηση των σπουδών, με την εμπορευματοποίηση της Παιδείας.

Αυτός ο αγώνας μπορεί να έχει νικηφόρα προοπτική στον βαθμό που βάζει στο στόχαστρο τον πραγματικό αντίπαλο, την πολιτική που θυσιάζει ζωές, δουλειές, σπουδές, προοπτικές και ανάγκες στον βωμό της κερδοφορίας και της ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου. Σε αυτόν τον αγώνα είμαστε όλοι απαραίτητοι.

Η διαμόρφωση ενός νέου συσχετισμού στο φοιτητικό κίνημα, με το ελπιδοφόρο μήνυμα των φοιτητικών εκλογών, με 1η δύναμη την “Πανσπουδαστική ΚΣ” πανελλαδικά, κόντρα στα κυβερνητικά σχέδια απαξίωσης και υπονόμευσης των Συλλόγων, δίνει ώθηση και αισιοδοξία, καθώς και αναβαθμισμένα καθήκοντα στα οποία μπορούμε να αντεπεξέλθουμε.

Σε αυτόν τον δρόμο, για να βγει νικητής η σωστή πλευρά της Ιστορίας, οι δυνάμεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ είναι και θα είναι, όπως πάντα, στην πρώτη τη γραμμή».

 

Η Ανακοίνωση του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας του ΚΚΕ σε μορφή pdf  εδώ

 

Από 902.gr

 

Σχετικά θέματα

Απόψεις