Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Εξεταστική για τα Τέμπη: Τα φόρτωσε στον… ανθρώπινο παράγοντα ο πρώην επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ

Στον ανθρώπινο παράγοντα και όχι στην έλλειψη συστημάτων για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, εστίασε κατά την κατάθεσή του στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για το έγκλημα στα Τέμπη, ο Χρήστος Διονέλης, επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ την περίοδο 2015 με 2019

Στον ανθρώπινο παράγοντα και όχι στην έλλειψη συστημάτων για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, εστίασε κατά την κατάθεσή του στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για το έγκλημα στα Τέμπη, ο Χρήστος Διονέλης, επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ την περίοδο 2015 με 2019 προκειμένου να συσκοτίσει τις διαχρονικές εγκληματικές ευθύνες των κυβερνήσεων για την έλλειψη μέτρων ασφαλείας. 

Παράλληλα, ζήτησε (όπως και ο Αθανάσιος Βούρδας, που διετέλεσε Διευθύνων Σύμβουλος στην ΕΡΓΟΣΕ την περίοδο 2015 -2017) να μην ερωτηθεί για τη περιβόητη σύμβαση 717 καθώς εκκρεμεί δίωξη εις βάρος του. 

«Κανένα σύστημα δεν μπορεί να αποτρέψει ανθρώπινα λάθη» είπε μεταξύ άλλων ο μάρτυρας. Ωστόσο στη βασική ερώτηση του μέλους της Επιτροπής και βουλευτή του ΚΚΕ, Ν. Καραθανασόπουλου, πως εξηγεί τη στιγμή που δεν λειτουργούν ή δεν είναι ολοκληρωμένα τα συστήματα να υπάρχει μία δραματική μείωση προσωπικού που θα μπορούσε να παρέμβει για να αντιμετωπίσει τέτοια ζητήματα Χρ. Διονέλης απάντησε πως υπάρχουν ελλείψεις προσωπικού  «αλλά ποτέ, δεν μπορώ να πω, ότι η έλλειψη θα οδηγούσε σε μείωση της ασφάλειας». Και συμπλήρωσε προκλητικά, ερωτώμενος για το αν οι εκτροχιασμοί συρμών συνδέονται με την έλλειψη συντήρησης, ασφάλειας και προσωπικού, «δε θα έλεγα ότι μπορώ να αντιστοιχήσω 100% την έλλειψη προσωπικού με τη φύλαξη της γραμμής».

Παραδέχθηκε πως δεν είχαν παραδοθεί πλήρως τα συστήματα ασφαλείας ETCS (European Train Control System) σε συρμούς και τροχιές -είχε παραδοθεί σε 88 συρμούς και 75% σε παρατρόχιο όπως είπε- αλλά «δε γνώριζε γιατί δε λειτούργησε» όπως επίσης και το GSMR (τηλεπικοινωνίες) που είχε παραδοθεί το 2018. 

Ο Χρ. Διονέλης κατέθεσε πως το ETCS λειτουργεί σε λιγότερο από 20% της Ευρώπης και πως αν σε μία γραμμή λειτουργεί πλήρως το European Rail Traffic Management System (ERTMS) πιθανά να υπάρχουν πολύ λιγότερες πιθανότητες για ατυχήματα.

Τέλος, ο μάρτυρας διαφήμισε τα «επιτεύγματα» της ΕΡΓΟΣΕ στο εξωτερικό, καθώς «αυτός ήταν ο ρόλος μου, να βγάλουμε την εταιρία στο εξωτερικό», «άκουσε» ότι η ΕΕ πίεσε για τη δημιουργία της ΕΡΓΟΣΕ και ερωτώμενος γιατί η ΕΕ επιμένει στην ύπαρξη και λειτουργία της εταιρίας όταν αντιμετωπίζει δυσκολίες στην υλοποίηση των συμβάσεων, απάντησε πως είναι στη δικαιοδοσία της να παρέμβει. 

Από 902.gr

Σχετικά θέματα

Απόψεις