Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Ενας στους δύο Ελληνες “κόβει” τρόφιμα λόγω ακρίβειας

Μείωση στις αγορές λόγω των τιμών ακόμα και στα τρόφιμα, σε είδη προσωπικής υγιεινής και οικιακά είδη για το επόμενο..

Μείωση στις αγορές λόγω των τιμών ακόμα και στα τρόφιμα, σε είδη προσωπικής υγιεινής και οικιακά είδη για το επόμενο 12μηνο προβλέπεται για έναν στους δύο Έλληνες καταναλωτές, λόγω των πληθωριστικών πιέσεων και της ακρίβειας. Ταυτόχρονα 7 στους 10 σχεδιάζουν να περιορίσουν δευτερεύουσες ανάγκες όπως ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ.

Σε ποσοστό 56% οι Έλληνες σκοπεύουν να μειώσουν τις δαπάνες σε οικιακά είδη/είδη προσωπικής υγιεινής, (23% στις άλλες χώρες) επίσης το 73% σε είδη προσωπικής φροντίδας ομορφιάς (39% διεθνώς), το 83% σε ρούχα/παπούτσια/αξεσουάρ και το 79% (31% διεθνώς) σε παιχνίδια/παζλ/βιβλία (37% διεθνώς). Το 83% επίσης, δηλώνει πως θα περιορίσει τις δαπάνες σε αλκοόλ (40% διεθνώς).

Σχετική έρευνα της Focus Bari, που διενεργήθηκε μέσω του διεθνούς δικτύου YouGov σε 18 χώρες, η Ελλάδα έρχεται δεύτερη σε βαθμό μείωσης της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών μετά την Αγγλία, με πάνω από 3 στους 5 Έλληνες να δηλώνουν ότι τα εισοδήματά τους χάνουν την αγοραστική τους ισχύ. Έτσι, στον βαθμό ανησυχίας για περαιτέρω επιπτώσεις του πληθωρισμού στο μέλλον, η Ελλάδα έρχεται πρώτη ανάμεσα στις 19 χώρες, με 9 στους 10 Έλληνες να ανησυχούν για τον πληθωρισμό και την ακρίβεια, βάσει του ρεπορτάζ,

Η πτώση της αγοραστικής δύναμης οδηγεί τους καταναλωτές στο να ασχολούνται και να προσέχουν τις τιμές στις αγορές τους. Στην Ελλάδα αυτό συμβαίνει περισσότερο κατά τα ψώνια τους στο σουπερμάρκετ, στις παραγγελίες μέσω διανομής και στα ρούχα. Εξαιτίας της αυξημένης ακρίβειας μάλιστα, οι καταναλωτές τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς, διαφοροποιούν τις αγορές τους, «κόβοντας» τις δευτερεύουσες δαπάνες, όπως προϊόντα ομορφιάς, ρούχα-παπούτσια, παιχνίδια κλπ. Πρόκειται για ανάγκη, που όπως φαίνεται από τα αποτελέσματα της έρευνας, θα συνεχιστεί και το επόμενο έτος.

Συγκεκριμένα, ένας στους δύο Έλληνες σκοπεύει τους επόμενους 12 μήνες να δαπανά λιγότερα για την αγορά των τροφίμων και των ποτών, εκτός του αλκοόλ. Το αντίστοιχο ποσοστό στις υπόλοιπες χώρες της έρευνας είναι στο 24%.

Σχετικά θέματα

Απόψεις