Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Τουρκική κυβέρνηση: Τα 12 μίλια θα προκαλέσουν σκληρή απάντηση

Συνεχίζει τις προκλήσεις η Άγκυρα και επαναφέρει την απειλή του πολέμου στο ενδεχόμενο επέκτασης στα 12 ναυτικά μίλια στο Αιγαίο..

Συνεχίζει τις προκλήσεις η Άγκυρα και επαναφέρει την απειλή του πολέμου στο ενδεχόμενο επέκτασης στα 12 ναυτικά μίλια στο Αιγαίο από την Ελλάδα. 

«Η ελάχιστη προσπάθεια από την Ελλάδα για τη σταδιακή επέκταση των χωρικών υδάτων της θα προκαλέσει την πιο σκληρή απάντηση της Τουρκίας» δήλωσε ο εκπρόσωπος του κυβερνώντος κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (ΑΚΡ) Ομέρ Τσελίκ, εκφράζοντας ακριβώς την τακτική της έντασης που συντηρεί η Τουρκία. 

Αναφερόμενος στην ελληνική στάση όσον αφορά την αιγιαλίτιδα, ο πρώην υπουργός υπενθύμισε το casus belli, και διεμήνυσε ότι «θα ήθελα να πω κάτι ξεκάθαρο: πρόκειται για μια πολύ επικίνδυνη προσέγγιση και τους υπενθυμίζω την προειδοποίηση του Κοινοβουλίου το 1995».

Σύμφωνα με τον πρώην υπουργό, «οι θαλάσσιες δυνάμεις μας έχουν πολύ υψηλές επιδόσεις στην παράκτια ασφάλεια μας».

Απάντηση Αρχηγού Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας 
 
Στις τουρκικές απειλές απάντησε  ο αρχηγός της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας Αντιπτέραρχος Χρήστος Χριστοδούλου.
 
«Εκείνο που επιδιώκουμε με χαμηλούς τόνους αλλά με αποφασιστικότητα, είναι να πετύχουμε την αποστολή μας, η οποία είναι να πετάμε, να μαχόμαστε και να νικάμε. Και όλα αυτά πάντα με ασφάλεια». Επιπρόσθετα υπογράμμισε: «Πετάμε ψηλά, πετάμε μακριά, πετάμε όπου χρειαστεί και είμαστε πάντα δίπλα σας. Αυτό είναι το σύνθημά μας για τους φετινούς εορτασμούς. Αυτό είναι το μήνυμα μας και για τους απέναντι, οι οποίοι το παίρνουν καθημερινά. Το δικό μας μαχητικό θα είναι το τελευταίο που θα προσγειώνεται πάντα».
 
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΓΕΑ, μέχρι το Σεπτέμβριο του 2018, 1167 τουρκικά πολεμικά αεροσκάφη, εκ των οποίων τα 122 ήταν οπλισμένα, πραγματοποίησαν 913 παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας, 2766 παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου της Ελλάδας, 25 υπερπτήσεις επί ελληνικού εδάφους, ενώ σημειώθηκαν 72 εικονικές αερομαχίες με ελληνικά αεροσκάφη.
 
Επίσης, σε ερώτηση σχετικά με τη χρήση drones από την Τουρκία, ο Α/ΓΕΑ σημείωσε με νόημα: «Υπάρχουν θεσμοθετημένοι κανόνες εμπλοκής. Από εκεί και πέρα όποτε χρειαστεί θα αποδεσμευτούν. Ένας στρατηγός έλεγε κάποτε δεν μπορείς να βάλεις ένα κανόνι για να σκοτώσει ένα κουνούπι. Αν χρειαστεί όμως το κανόνι να σκοτώσει το κουνούπι, τότε και αυτό θα γίνει. Η μέθοδος που θα επιλεγεί εξαρτάται από την περίπτωση. Θα αντιμετωπίσεις το πρόβλημα με ότι έχεις».

Ξεκίνησε την πρώτη γεώτρηση η Τουρκία

Την ίδια στιγμή, νωρίτερα την Τετάρτη ξεκίνησε η γεώτρηση του «Πορθητή» στην Ανατολική Μεσόγειο, όπως δήλωσε ο πρόεδρος της κρατικής εταιρείας πετρελαίου και φυσικού αερίου της Τουρκίας, ΤΡΑΟ, Μελίχ Χαν Μπιλγκίν, λέγοντας ότι με την κίνηση αυτή αλλάζει το παιχνίδι για την Άγκυρα στο θέμα των θαλάσσιων ερευνών.

Αποκάλυψε μάλιστα ότι η Τουρκία κάνει εργασίες για την παραγωγή εγχώριου γεωτρύπανου, όπως μεταδίδει το Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων και ο ιστότοπος philenews.gr.

Μιλώντας στην αρμόδια επιτροπή της τουρκικής Εθνοσυνέλευσης για τις οικονομικές δραστηριότητες της εταιρείας, ο πρόεδρος της ΤΡΑΟ είπε ότι ο Πορθητής έχει μήκος 229 μέτρα και το ύψος του πύργου είναι 103 μέτρα, προσθέτοντας ότι αποτελεί ένα από τα πιο εξελιγμένα τεχνολογικώς πλοία στον κόσμο.

Όπως ανέφερε, η ανατολική Μεσόγειος είναι μία σημαντική ενεργειακή και πετρελαϊκή λεκάνη. «Μόνο με ένα εθνικό πλοίο και μόνο με τις δικές μας εθνικές δυνατότητες θα μπορούσαμε να δηλώσουμε παρουσία στην ανατολική Μεσόγειο. Και αυτό είμαστε σε θέση να το κάνουμε. Οι γεωτρήσεις μας αποτελούν μία κίνηση αλλαγής του παιχνιδιού για την Τουρκία». Συμπλήρωσε δε ότι, ως κρατική εταιρεία πετρελαίου, η TPAO διαθέτει και καινούργια σχέδια για το μέλλον.

«Τώρα αναλάβαμε τον σχεδιασμό ως κίνηση που θα αλλάξει το παιχνίδι στο θέμα των ερευνών της Τουρκίας στη θάλασσα. Ένα ένα σχεδιάζονται αυτή τη στιγμή βήμα προς βήμα όλες οι εργασίες που μπορούν να γίνουν στην Ανατολική Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα. Γι αυτό και στο πλαίσιο της στρατηγικής όλα να είναι εθνικά, υπό το πρίσμα της ανάπτυξης της εγχώριας βιομηχανίας, εξετάζεται ώστε αυτά τα πλοία να μπορούν να κατασκευάζονται στην Τουρκία, καθώς επίσης τα υποστηρικτικά πλοία. Σε σύντομο χρονικό διάστημα θα είμαστε σε θέση να σας θέσουμε υπόψη τα νέα αυτά σχέδια», κατέληξε.

Σχετικά θέματα

Απόψεις