Την ώρα που η Δικαιοσύνη καταδίκαζε την πρώην ευρωβουλευτή της ΝΔ Άννα-Μισέλ Ασημακοπούλου σε ποινή φυλάκισης 20 μηνών με τριετή αναστολή για την υπόθεση της διαρροής προσωπικών δεδομένων αποδήμων ψηφοφόρων, η κυβέρνηση έσπευδε να ξεκαθαρίσει ότι δεν τίθεται κανένα ζήτημα πολιτικών κυρώσεων ή διαγραφής από τη Νέα Δημοκρατία των εμπλεκομένων στο σκάνδαλο.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, ερωτηθείς για την υπόθεση κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, επέλεξε να υποβαθμίσει το σκάνδαλο, κάνοντας λόγο για «μεμονωμένο περιστατικό αποστολής e-mail» και αποκλείοντας κάθε ενδεχόμενο διαγραφής των εμπλεκομένων. Μάλιστα, έφτασε στο σημείο να υποστηρίξει ότι «δεν τίθεται ζήτημα επηρεασμού της εκλογικής διαδικασίας».
«Διαχωρίζω το ποινικό σκέλος από το πολιτικό κι άλλωστε ισχύει το τεκμήριο της αθωότητας, ωστόσο δεν μπορεί να αντιμετωπίζονται ως έμποροι ναρκωτικών και σωματέμποροι, επειδή καταδικάστηκαν για την ανταλλαγή ηλεκτρονικών μηνυμάτων κάτι που συμβαίνει κατά κόρον σε προεκλογικές περιόδους» συνέχισε. Σε άλλη δε ερώτηση για το εάν πρόκειται να αποπεμφθούν από το κόμμα μετά τις σημερινές εξελίξεις απάντησε: «Δεν θα τους διαγράφουμε, για όνομα του Θεού».
Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση δεν σχολιάζει δικαστικές διαδικασίες, επισημαίνοντας πως ισχύει το τεκμήριο αθωότητας μέχρι την τελεσίδικη κρίση της Δικαιοσύνης. Με αυτόν τον τρόπο ολοκληρώθηκε η πλήρης πολιτική κάλυψη των στελεχών της ΝΔ που εμπλέκονται σε ένα ακόμη σκάνδαλο και αποκλείστηκε ως αναμενόταν το ενδεχόμενο διαγραφών.
Ωστόσο, τα γεγονότα είναι αμείλικτα. Το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών έκρινε ένοχη την Ασημακοπούλου για παραβίαση της νομοθεσίας περί προστασίας προσωπικών δεδομένων, ενώ καταδίκασε επίσης τον πρώην γενικό γραμματέα του υπουργείου Εσωτερικών Μιχάλη Σταυριανουδάκη σε 18 μήνες φυλάκιση, καθώς και τους Νίκο Θεοδωρόπουλο και Μένιο Κορομηλά σε 8 και 12 μήνες αντίστοιχα. Παράλληλα, είχαν ήδη επιβληθεί διοικητικά από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων, τα οποία επικυρώθηκαν από το Συμβούλιο της Επικρατείας.
Η υπόθεση αφορά τη χρήση στοιχείων χιλιάδων αποδήμων ψηφοφόρων, τα οποία κατέληξαν στην προεκλογική εκστρατεία της τότε ευρωβουλευτή χωρίς τη συναίνεση των πολιτών. Πρόκειται για μια υπόθεση που άγγιξε τον πυρήνα της προστασίας προσωπικών δεδομένων και της αξιοπιστίας της εκλογικής διαδικασίας.
Παρά τα παραπάνω, η κυβέρνηση επιλέγει την πλήρη πολιτική κάλυψη των στελεχών της. Η στάση αυτή γεννά εύλογα ερωτήματα για τα δύο μέτρα και δύο σταθμά που εφαρμόζει η ΝΔ όταν πρόκειται για υποθέσεις που αφορούν δικά της πρόσωπα. Την ώρα που επικαλείται διαρκώς τη νομιμότητα και τη θεσμική τάξη, αντιμετωπίζει μια δικαστική καταδίκη για παραβίαση προσωπικών δεδομένων ως μια απλή πολιτική «παραφωνία» χωρίς συνέπειες.