Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Με ευρωενωσιακή βούλα η πολιτική που οδηγεί σε τραγικά δυστυχήματα στο όνομα της «απελευθέρωσης των μεταφορών»

Το τραγικό δυστύχημα με τους δεκάδες νεκρούς και τραυματίες στα Τέμπη αναδεικνύει τις τεράστιες ευθύνες της ΕΕ αλλά και της..

Το τραγικό δυστύχημα με τους δεκάδες νεκρούς και τραυματίες στα Τέμπη αναδεικνύει τις τεράστιες ευθύνες της ΕΕ αλλά και της σημερινής κυβέρνησης ΝΔ, που παίρνοντας τη σκυτάλη απο το ΣΥΡΙΖΑ – που παρέδωσε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ  στο ιταλικό μονοπώλιο- και τις προηγούμενες κυβερνήσεις υποτάσσουν το δικαίωμα του λαού σε ασφαλείς και φθηνές μετακινήσεις στην κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων.

Από το 2020 η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ με ερώτησή1 της προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε αναδείξει ότι η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ προμήνυε χτύπημα σε βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων, ενώ τόνιζε χαρακτηριστικά στο ερώτημά της πως υπάρχουν από τη στρατηγική της απελευθέρωσης των σιδηροδρόμων «σοβαροί κίνδυνοι συνολικότερα για την ασφάλεια και την υγεία των εργαζομένων αλλά και των επιβατών».

Απέναντι σε αυτά τα ερωτήματα ο αρμόδιος Επίτροπος της ΕΕ, Schmit, χαρακτήριζε προκλητικά την απελευθέρωση των μεταφορών ως «διαδικασία αναγκαία για την επίτευξη της βιωσιμότητας των σιδηροδρομικών μεταφορών» και σημείωνε: «Οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις πρέπει να παραμένουν ανεξάρτητες κατά την άσκηση των διοικητικών, οικονομικών και λογιστικών δραστηριοτήτων τους και να διοικούνται σύμφωνα με τις αρχές της αγοράς, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών που παρέχουν στους τελικούς χρήστες»

Η ίδια η πραγματικότητα διαψεύδει κι εκθέτει την Κομισιόν μετά και το τραγικό δυστύχημα.

Μπροστά στην ανείπωτη θλίψη και την οργή του λαού μας για την τραγωδία συνιστά απύθμενο θράσος η προσπάθεια ορισμένων να «ξεπλύνουν» την ΕΕ και την πολιτική της. Επικαλούνται την κίνηση διαδικασίας επί παραβάσει από την Ευρ. Επιτροπή κατά της Ελλάδας γιατί δεν έχει ακόμη προβεί στη σύναψη σύμβασης μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής, του ΟΣΕ, όπως προβλέπεται από την οδηγία 2012/34(ΕΕ). Υπονοώντας ότι η νομοθεσία της ΕΕ είναι «καλή», αλλά δεν εφαρμόζεται από τις ελληνικές κυβερνήσεις. Δεν λένε βέβαια ότι η συγκεκριμένη οδηγία είναι αυτή για τον «ενιαίο ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό χώρο», που προβλέπει ότι «η αρχή της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών θα πρέπει να εφαρμοστεί στο σιδηροδρομικό τομέα», η οποία ακριβώς άνοιξε το δρόμο στην απελευθέρωση-ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρομικών μεταφορών στην ΕΕ. Όσο για τις συμβάσεις που αναφέρονται σ’ αυτή, μεταξύ άλλων προβλέπουν «τη μείωση του κόστους παροχής της υποδομής και του επιπέδου χρέωσης» στους επιχειρηματικούς σιδηροδρομικούς ομίλους, όπως κι ότι «πρέπει να δίνονται κίνητρα στους διαχειριστές υποδομής, όπως πριμ για τους διευθύνοντες συμβούλους, ώστε να μειώνονται τα τέλη πρόσβασης και οι δαπάνες παροχής υποδομής». Αυτός είναι ο καημός της ΕΕ και όχι η ασφάλεια και οι ζωές επιβατών και εργαζομένων.

Πρόκειται ακριβώς για την κατεύθυνση που ακολουθεί και η Ελλάδα κι επιτρέπει τόσο στο αστικό κράτος του κρατικού ΟΣΕ όσο και στους Ιταλούς ιδιώτες της Hellenic Train σε συνέργεια να λειτουργούν με τα κριτήρια της αγοράς, της μείωσης του λειτουργικού κόστους σε βάρος τόσο της ασφάλειας του δικτύου και των δρομολογίων, των υποδομων όπως και των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι τα τελευταία χρόνια στην Γαλλία, τη Γερμανία, τη Βρετανία στους σιδηροδρόμους έχουν πραγματοποιηθεί οι μεγαλύτερες σε συμμετοχή κι οι συχνότερες απεργίες απέναντι ακριβώς σε αυτήν την πολιτική κόστους- οφέλους.

Η απελευθέρωση της αγοράς των μεταφορών αλλά και η λειτουργία με κριτήριο το καπιταλιστικό κέρδος των κρατικών επιχειρήσεων είναι που γεννούν τέτοιες τραγωδίες. Όσο οι σιδηρόδρομοι λειτουργούν με επίκεντρο την κερδοφορία των λίγων τόσο θα υπάρχει ο κίνδυνος για ανάλογα δυστυχήματα και στο μέλλον.

1 https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/E-9-2020-001295_EL.html

Πηγη: 902

Σχετικά θέματα

Απόψεις