Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Κυβέρνηση «αριστερών» μούτσων και με το νόμο!

«Επίτευγμα» χαρακτήρισε στην Βουλή ο υπουργός Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης, την κύρωση με νόμο του συνυποσχετικού οικειοθελούς φορολόγησης των εφοπλιστών, που..

«Επίτευγμα» χαρακτήρισε στην Βουλή ο υπουργός Ναυτιλίας Φώτης Κουβέλης, την κύρωση με νόμο του συνυποσχετικού οικειοθελούς φορολόγησης των εφοπλιστών, που ενσωματώθηκε ως άρθρο στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για την δημιουργία της Ασιατικής Τράπεζας! Επιχείρησε να εξωραΐσει το γεγονός ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ουσιαστικά υπέγραψε την ίδια συμφωνία που εγκαινίασε η κυβέρνηση Σαμαρά και διασφαλίζει στους εφοπλιστές τη φορολογία που επιθυμούν (διαβάστε αναλυτικά εδώ). 

Χαρακτηριστικό της εξυπηρέτησης που κάνει η κυβέρνηση «αριστερών» μούτσων (και με το νόμο) είναι πως θα υπάρχει συνυποσχετικό αορίστου χρόνου, ώστε να μην απαιτείται η ανανέωσή του. Παράλληλα, σύμφωνα με το νομοσχέδιο (άρθρο 56) το ποσό ποσό που εισρέει στα δημόσια ταμεία θα είναι κατ’ ελάχιστο στα 40 εκατ. το χρόνο. Ο πρωθυπουργός , Αλέξης Τσίπρας, είχε εξαγγείλει πως το σχετικό ποσό θα είναι 75 εκατομμύρια.

Υπενθυμίζουμε τις σχετικές δηλώσεις Τσίπρα και Σαμαρά: 

ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ 2019: «Με βάση το ύψος των δηλωθέντων μερισμάτων των τελευταίων ετών, το ποσό που θα εισρέει στα δημόσια ταμεία θα είναι κατ΄ ελάχιστο 75 εκατομμύρια ευρώ ετησίως».

ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΣ 2013: «Το ύψος της συμβολής της ελληνικής Ναυτιλιακής Κοινότητας υπολογίζεται, προς το παρόν, σε 75 εκατ. ευρώ και εκτιμάται ότι θα ανέλθει ενδεικτικά στο ποσό των 140 εκατ. ευρώ ετησίως».

Να σημειωθεί ότι ο Φώτης Κουβέλης παρουσίασε ως θετικό γεγονός το ότι «για πρώτη φορά φορολογείται το 95% της συνολικής διαχειριζόμενης χωρητικότητας της ποντοπόρου ναυτιλίας» και το ότι έσπευσαν να ενταχθούν στην ρύθμιση αυτή 530 εταιρίες που καλύπτουν 4016 πλοία. Ο υπουργός δεν μπήκε στον κόπο να εξηγήσει το γιατί υπάρχει τόσο μεγάλη προσέλευση, σε σύγκριση με τα προηγούμενα συνυποσχετικά.Κάτι που προφανώς εξηγείται με το ότι διαμορφώνονται ευνοϊκότεροι όροι  φορολόγησης, για τις ναυτιλιακές εταιρίες. Δεν παρέλειψε μάλιστα να τονίσει ότι στρατηγικός στόχος του υπουργείου του είναι η ανάπτυξη της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας, με την διαμόρφωση ενός περιβάλλοντος που θα παράσχει ανταγωνιστικά οφέλη.

Παράλληλα η κυβέρνηση με άλλη ρύθμιση στο νομοσχέδιο διατηρεί σε ιδιαίτερα χαμηλά ποσοστά της τάξης του 10% την φορολογία των ναυτιλιακών μερισμάτων. Έναν συντελεστή πολλαπλάσιο αυτών που ισχύουν για τα λαϊκά εισοδήματα.

Σχετικά θέματα

Απόψεις