Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Γάλλοι Βιομήχανοι: Απαιτούν νέες ανατροπές σε χρόνο και μέρες εργασίας

Σύνθημα για άνευ προηγουμένου κλιμάκωση της αντεργατικής επίθεσης έδωσε ο ίδιος ο πρόεδρος της Ενωσης των Γάλλων μεγαλοβιομηχάνων (MEDEF), Ζοφρί..

Σύνθημα για άνευ προηγουμένου κλιμάκωση της αντεργατικής επίθεσης έδωσε ο ίδιος ο πρόεδρος της Ενωσης των Γάλλων μεγαλοβιομηχάνων (MEDEF), Ζοφρί ντε Ρου ντε Μπεζιέ, π οποίος έθεσε μια σειρά από ζητήματα στο τραπέζι που θα στηθεί για την «επανεκκίνηση της οικονομίας».

Μιλώντας στη «Φιγκαρό», ο ντε Μπεζιέ κάλεσε σε όσο το δυνατόν πιο γρήγορη επαναλειτουργία των βιομηχανιών που έχουν σταματήσει μερικώς ή ολικώς να παράγουν λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και ισχυρίστηκε ότι «αργά ή γρήγορα θα χρειαστεί φυσικά να τεθεί το ερώτημα τι θα γίνει με το χρόνο εργασίας, τις μέρες των διακοπών και τις αμειβόμενες αργίες για να υποστηριχτεί η επανεκκίνηση και να διευκολυνθεί, με λίγη παραπάνω δουλειά, με τη δημιουργία πρόσθετης ανάπτυξης».

Ζητώντας ουσιαστικά νέες ανατροπές σε μια σειρά από εργασιακά ζητήματα, ο επικεφαλής των μεγαλοβιομηχάνων ισχυρίστηκε ότι «είναι η δημιουργία πλούτου που θα επιτρέψει την αύξηση της φορολογικής βάσης και επομένως τα έσοδα, και έτσι την εξόφληση του χρέους που σωρεύτηκε στη διάρκεια της κρίσης». Περιγράφοντας την ανησυχία της τάξης του για τη θέση από την οποία θα αναμετρηθεί με τους ανταγωνιστές της, ο ντε Μπεζιέ είπε μεταξύ άλλων ότι «ακόμα και κατά τη διάρκεια του πολέμου, δεν είχαμε ποτέ κρίση όπου έπρεπε να κλείσουμε την οικονομία, σχεδόν σε κάθε χώρα την ίδια στιγμή, σε οκτώ μέρες». Ισχυρίστηκε ακόμα ότι η σημερινή κατάσταση δεν μπορεί να συγκριθεί με την κρίση που ξέσπασε το 1929, ούτε με αυτή που ξέσπασε το 2008, και πρόσθεσε πως σήμερα καταγράφεται στη Γαλλία μία οικονομική ύφεση της τάξης του 30% – 40% ανάλογα με τον κλάδο.

Στο μεταξύ, ο υπουργός Οικονομικών Μπρουνό Λεμέρ ανακοίνωσε χτες ότι όπως επίσημα εκτιμάται, φέτος η γαλλική οικονομία θα υποχωρήσει κατά 8%, από 6% που εκπρόσωποι της κυβέρνησης είχαν αναφέρει την Πέμπτη. Ακόμα, ο υπουργός Προϋπολογισμού Ζεράλ Νταρμανέν δήλωσε ότι το δημοσιονομικό έλλειμμα της Γαλλίας αναμένεται να διαμορφωθεί στο μεταπολεμικό επίπεδο ρεκόρ του 9% του ΑΕΠ.

Με το βλέμμα στους Γερμανούς ανταγωνιστές

Ενδεικτικές ήταν όμως και οι πρόσφατες δηλώσεις του προέδρου της Ενωσης των Γάλλων αυτοκινητοβιομηχάνων (PFA), Λικ Σατέλ. Αφού είπε ότι «κάθε μέρα που περνά, με έναν βιομηχανικό εξοπλισμό που παραμένει σε στασιμότητα, διευρύνει τους κινδύνους που βαραίνουν έντονα τον βιομηχανικό ιστό και την απασχόληση στην καρδιά της χώρας», πρόσθεσε με νόημα: «Τη στιγμή που η γερμανική βιομηχανία επιταχύνει, σε συμφωνία με την κυβέρνησή της, την προετοιμασία της γοργής επανεκκίνησης, του εξοπλισμού και των πωλήσεών της, κανείς δεν μπορεί να φανταστεί μια διασκορπισμένη ανάκαμψη και ως εκ τούτου η γαλλική βιομηχανία μένει πολύ πίσω, με βαριές συνέπειες».

Οι μονάδες του κλάδου στην πλειοψηφία τους έχουν κλείσει εδώ και κάποιες βδομάδες, ενώ ήδη η συγκεκριμένη αγορά μετρούσε μεγάλη υποχώρηση, εξαιτίας και των διαστάσεων της επιδημίας στην Ασία. Μόνο για το μήνα Μάρτη οι Γάλλοι αυτοκινητοβιομήχανοι μετρούν «καθίζηση» της τάξης του 72%. Οι επιπτώσεις από την πανδημία όμως οξύνουν και μια αναμέτρηση που στον κλάδο είχε ξεσπάσει πολύ καιρό πριν, εξαιτίας – μεταξύ άλλων – της μαζικής στροφής στην ηλεκτροκίνηση, στην οποία π.χ. οι Γερμανοί έχουν προβάδισμα.

Πηγή: Εφημερίδα «Ριζοσπάστης»

Απόψεις