Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

«Ημίμετρο» η πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας για το bullying, ενώ μεγαλύτερη σημασία έχει η πρόληψη (VIDEO)

Ο πρόεδρος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας, Παναγιώτης Κατηφές, στο «Action24»

Ένα «μέτρο ημίμετρο», χαρακτήρισε την πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας για τις καταγγελίες για το bullying (μπούλινγκ), ο πρόεδρος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας, Παναγιώτης Κατηφές, μιλώντας το πρωί της Κυριακής στο «Action24»  για το θέμα. Αφού περιγράφηκε νωρίτερα, ανώνυμα, από γονέα, ένα περιστατικό μπούλινγκ που συνέβη σε σχολείο, ο Π. Κατηφές παίρνοντας τον λόγο ξεκαθάρισε ότι είναι άλλο πράγμα η νεανική παραβατικότητα και άλλο πράγμα το bullying, το οποίο αποτελεί συνειδητή, επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά σε μια σχέση με σαφή διαφορά ισχύος θύτη – θύματος. Επισήμανε την προσοχή επίσης στην παθητική συμπεριφορά των παρατηρητών μαθητών απέναντι σε αυτές τις καταστάσεις, που δεν παρεμβαίνουν και αυτή η συμπεριφορά συμβολίζει την παθητική στάση για τη ζωή, όπως είπε.  

Σημείωσε τη συμβολή που μπορούν να έχουν οι οικογένειες όταν εμπλέκονται σε αυτές τις καταστάσεις, από τη σκοπιά της στήριξης των παιδιών από τους γονείς, ενώ έκανε αναφορές σε προβληματισμούς που υπάρχουν γύρω από τη λειτουργία της πλατφόρμας για να μην πάμε στη λογική της ανθρωποφοβίας.

Επισήμανε ότι η πλατφόρμα είναι ένα κατασταλτικό μέτρο, έρχεται να δράσει αφού έχει γίνει το γεγονός, αλλά τη μεγαλύτερη σημασία την έχει η πρόληψη. Τόνισε ότι οι γονείς εδώ και χρόνια διεκδικούν σχολικούς ψυχολόγους, σχολικούς κοινωνικούς λειτουργούς για να εντοπίζουν τέτοια φαινόμενα, να κινητοποιούν και να στηρίζουν τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς κ.λπ. Στον τομέα της πρόληψης επισήμανε ακόμα ότι η επαφή του παιδιού με το σχολείο δεν είναι μόνο η γνώση, είναι και η διαπαιδαγώγηση, η διαμόρφωση κοινωνικών σχέσεων και σήμερα δεν στηρίζονται δραστηριότητες μέσα στο σχολικό πρόγραμμα που βοηθούν τα παιδιά να διαμορφώνουν ολοκληρωμένες προσωπικότητες. 

«Αλλά πάντα πρέπει να βάζουμε στο μυαλό μας ότι ζούμε σε μια κοινωνία που έχει πολύ βία, αποτυπώνεται από πολύ μικρή ηλικία στα παιδιά και είμαστε σε μια περίοδο με έξαρση της νεανικής παραβατικότητας, ως απότοκο και της πανδημίας, δηλαδή των κοινωνικών σχέσεων που διαμορφώθηκαν στα παιδιά μας στην περίοδο της πανδημίας», σημείωσε.

«Το ζήτημα – είπε – δεν είναι αν θα έχουμε ή δεν θα έχουμε πλατφόρμα. Το ζήτημα είναι να έχουμε και εμείς οι γονείς τη δυνατότητα να στηρίξουμε τα παιδιά μας. Να μπορούν κι οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί να στηρίξουν τα παιδιά μας ή να μας κινητοποιήσουν εμάς ως γονείς, ως οικογένειες». Ενώ έθεσε το ερώτημα: «Σε πόσα σχολεία σήμερα υπάρχουν σχολές γονέων οργανωμένα; Ώστε να συζητάμε ζητήματα που έχουν να κάνουν με τη συμπεριφορά των παιδιών μας, με τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, με τις εξαρτήσεις» κ.λπ. για να ενισχύσουμε τα ζητήματα της πρόληψης και κατέληξε λέγοντας ότι «είναι πολύ σημαντικό και για μας τους γονείς και με τη στάση ζωής μας τι παράδειγμα δίνουμε στα παιδιά μας, αν είμαστε κοινωνικά αδιάφοροι κ.λπ».

Σχετικά θέματα

Απόψεις