Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Ο «πατριωτισμός» της Χρυσής Αυγής

Η Χρυσή Αυγή αυτοπροσδιορίζεται ως κόμμα εθνικιστικό και πατριωτικό. Σε προηγούμενο σημείωμα αποδείξαμε ότι ο εθνικισμός της Χρυσής Αυγής είναι..

Η Χρυσή Αυγή αυτοπροσδιορίζεται ως κόμμα εθνικιστικό και πατριωτικό. Σε προηγούμενο σημείωμα αποδείξαμε ότι ο εθνικισμός της Χρυσής Αυγής είναι συνώνυμο του εθνικοσοσιαλισμού. Ή για να είμαστε πιο ακριβής ο εθνικισμός για το κόμμα του Ν. Μιχαλολιάκου βρίσκει την πλήρη ολοκλήρωσή του στον εθνικοσοσιαλισμό. Αλλά τι εννοεί η Χρυσή Αυγή όταν επικαλείται τον πατριωτισμό;

 

Γενικά ο πατριωτισμός αναφέρεται στην έννοια της πατρίδας, στην αγάπη γι’ αυτήν, στην διάθεση για προάσπιση των συμφερόντων της. Αυτή είναι εν συντομία η αθώα πλευρά του θέματος. Όμως στις οργανωμένες κοινωνίες, στις κοινωνίες όπου κυριαρχεί η ταξική διαίρεση και η οικοδόμηση συμφερόντων ακριβώς πάνω σ’ αυτό το διαχωρισμό, στις κοινωνίες όπου η πολιτική είναι αντανάκλαση της κοινωνικής δομής και οργάνωσης, τίποτα δεν είναι αθώο. Η πατρίδα δεν είναι μόνο μια εδαφική έκταση αλλά και μια κοινωνικοπολιτική- οικονομική οργάνωση. Στο πλαίσιο αυτό, το ερώτημα «τι εννοεί η Χρυσή Αυγή όταν επικαλείται τον πατριωτισμό;» παίρνει άλλη διάσταση.

 

Πατρίδα σημαίνει πόλεμος

ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ, Α.Τ. 111, 09&10-2003, σελ. 01

Στα κείμενα της Χρυσής Αυγής η έννοια της πατρίδας αποδίδεται ερμηνευτικά- ετυμολογικά. Όπως δηλαδή την συναντάει κανείς στα ερμηνευτικά- ετυμολογικά λεξικά. Υποκρύπτει όμως βαθύτατο πολιτικό περιεχόμενο με προεκτάσεις που ανατρέπουν συνολικά την ζωή του ελληνικού λαού. Γράφει ο Ν. Μιχαλολιάκος: «Συναφής προς την Ιδέα του Έθνους είναι και η Πατρίδα. Η Πατρίδα έχει σημασία γεωγραφική και σημαίνει ετυμολογικά την γη των Πατέρων με την ευρύτερη έννοια, η γη δηλαδή των προγόνων. Με αυτήν ακριβώς την προοπτική είναι Ελ­ληνική Πατρίδα είτε το θέλουμε, είτε όχι, η Σμύρνη, η Ιωνία, η Τραπεζούντα, ο Πόντος, η Φιλιππούπολη, το Μοναστήριο, η Ανατολική Ρωμυλία, το Αργυρόκαστρο. Ένα Έθνος, μια ενσυνείδητος Φυλή, έχει καθήκον απέναντι στους προ­γόνους να υπερασπίζεται την Πατρίδα» (Ν. Μιχαλολιάκος: Για μια Μεγάλη Ελλάδα σε μια Ελεύθερη Ευρώπη», Δ’ Έκδοση 2012, εκδότης Χρυσή Αυγή, σελ. 21).

Συνεπώς, όταν η Χρυσή Αυγή αναφέρεται στην έννοια της πατρίδας κάνει λόγο για την διεθνώς αναγνωρισμένη ελληνική επικράτεια (όπως αυτή ορίζεται στις διεθνείς σύνθήκες) και για ένα τεράστιο τμήμα εδαφών που σήμερα ανήκουν στην Τουρκία, στην Βουλγαρία, στην πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας και στην Αλβανία. Αυτή είναι η Πατρίδα για την Χρυσή Αυγή. Κι αυτή την πατρίδα, ο αρχηγός της καλεί να την υπερασπίσουμε. Που σημαίνει, πως για να μπορούμε να την υπερασπίσουμε θα πρέπει να την διεκδικήσουμε αφού τώρα υπάγεται σε άλλες κρατικές οντότητες. Άραγε πόσο παράφρων μπορεί να είναι κάποιος που ζητάει από τον λαό να τον φέρει στην εξουσία, υποσχόμενος πως μόλις αυτό γίνει θα τροποποιηθεί άρδην το επίσημο δόγμα περί πατριωτισμού και πατρίδας με αποτέλεσμα η χώρα θα βρεθεί σε εχθρική- αν όχι εμπόλεμη- κατάσταση με όλους τους γείτονές της;

 

Η πιο ολοκληρωμένη έκφραση του Χρυσαυγίτικου δόγματος

 

Επειδή είναι συνηθισμένο φαινόμενο, όσοι νοήμονες έρχονται σε πρώτη επαφή με τα κείμενα της Χρυσής Αυγής να μην πιστεύουν στα μάτια τους και να τα θεωρούν το λιγότερο βλακώδη και γελοία, οφείλουμε να επισημάνουμε πως μια τέτοια αντιμετώπιση δεν θα ήταν καθόλου λανθασμένη αν μιλούσαμε για μια ομάδα περιθωριακών. Μιλάμε όμως για το τρίτο κόμμα στη χώρα. Κι ακριβώς αυτό είναι που μπορεί να μετατρέψει τη φάρσα σε τραγωδία.

ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ, Α.Τ. 67, 12-1991, σελ. 01

Η αλήθεια είναι πως η Χρυσή Αυγή από ομάδα περιθωριακών ναζιστών, έφτασε να γίνει τρίτο σε δύναμη κόμμα χωρίς να αλλάξει στο ελάχιστο τις απόψεις της. Κι απόδειξη γι’ αυτό είναι τα ίδια τα κείμενά της. Πριν από 31 χρόνια ο Ν. Μιχαλολιάκος έγραφε: «Εάν λοιπόν μια ημέρα είχαμε τήν ΔΥΝΑΜΙ, πρώτα απ’ όλα σαν Έλληνες Εθνικιστές θα αγωνιζόμασταν για την απελευθέρωσι των σκλαβωμένων πατρίδων του δοξασμένου λαού μας. Πρώτα απ’ όλα θα αγωνιζόμασταν για την δημιουργία της Ελληνικής Εθνικοσοσιαλιστικής Αυτοκρατορίας, της Ανατολικής Αυτοκρατορίας της Λευκής Φυλής, του Προμαχώνας του Πολιτισμού κατά του εξ ανατολών ασιατικού κινδύνου. Εάν ποτέ είχαμε την ΔΥΝΑΜI θα αγωνιζόμασταν πρώτα απ’ όλα για τήν απελευθέρωσι των σκλαβωμένων πατρίδων τού Ελληνισμού, της Ιωνίας, της Αιολικής γης, του Πόντου, της Ρωμυλίας, τής Βορείου Ηπείρου, της Κύπρου, της Ανατολικής Θράκης» (Περιοδικό ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ,  τεύχος 12, Δεκέμβριος 1983, σελ. 4). Βρίσκει κανείς κάποια διαφορά ανάμεσα σε αυτά που υπέγραφε ο Ν. Μιχαλολιάκος το 1983 και σ’ εκείνα που υπέγραψε το 2012;

Η έννοια της πατρίδας και τότε και τώρα είναι ίδια για τον αρχηγό της Χρυσής Αυγής. Μόνο που τότε έδινε και τίτλο στο… πατριωτικό του όραμα: Ελληνική Εθνικοσοσιαλιστική Αυτοκρατορία!!!  Τι ζητούσε τότε για να το πραγματοποιήσει; Την Δύναμη. Τι συμβαίνει τώρα; Αποκτάει Δύναμη….

 

Η… συρρίκνωση της… πατρίδας χάριν ψηφοθηρίας

 

Όταν η Χρυσή Αυγή μπήκε για τα καλά στο πολιτικό παιχνίδι κι άρχισε να ελπίζει βάσιμα στο προσεταιρισμό σοβαρού τμήματος του εκλογικού σώματος προσάρμοσε το προαναφερόμενο «πατριωτικό» δόγμα της έτσι ώστε να μπορεί να τραβήξει ψηφοφόρους από ευρύτερα στρώματα του πληθυσμού, που δεν ασπάστηκαν βέβαια ποτέ τον εθνικοσοσιαλισμό αλλά ήταν διαποτισμένα με πολυποίκιλες εθνικιστικές δοξασίες. Έτσι, μπροστά στις εκλογές του 2012 εμφάνισε ένα πρόγραμμα που έφερε τον τίτλο «Οι Θέσεις μας- προτάσεις για μια νέα εθνική πολιτική». Στο πρόγραμμα αυτό διαβάζουμε:

 

ΧΡΥΣΗ-ΑΥΓΗ-ΟΙ-ΘΕΣΕΙΣ-ΜΑΣ-2012, σελ. 01«Η Μακεδονία μας: γη Ελληνική από τους αρχαίους χρόνους γέννησης της Φυλής και του Έθνους μας. Συνέβαλε τα μέγιστα για την δημιουργία, την διάδοση και την εξάπλωση του Ελληνικού πολιτισμού. Κατακτήθηκε δε από τους βάρβαρους που εισέβαλαν μετά από εκατοντάδες χρόνια. Μετά την Εθνική εξέγερση και τους απελευθερωτικούς αγώνες των προγόνων μας το μεγαλύτερο μέρος της ελευθερώθηκε. Σήμερα, μερικά τμήματά της παραμένουν εκτός Εθνικού Κορμού και οι Έλληνες που ζουν εκεί μεθοδικά διώκονται. Οι ανθέλληνες της παγκοσμιοποίησης χρησιμοποιούν τα ανδρείκελα του μορφώματος των Σκοπίων προκειμένου να αλλοιώσουν την ιστορική αλήθεια και να συρρικνώσουν την Ελλάδα και τον Ελληνισμό. Καμιά υποχώρηση για την Μακεδονία μας…

Βόρειος Ήπειρος: Άμεσα μέτρα στήριξης για τη παραμονή στις εστίες, την βελτίωση της διαβίωσης, της ασφάλειας και της εκπαίδευσης. Απόδοση της υπηκοότητας στους Έλληνες της Βορείου Ηπείρου. Εφαρμογή των συμφωνηθέντων για την Αυτονομία (πρωτ. Κέρκυρας). Στόχος η απελευθέρωση και η ενσωμάτωση στην μητέρα πατρίδα.

Κύπρος: Συνδρομή με κάθε τρόπο στον αγώνα για απελευθέρωση των κατεχόμενων. Απόδοση της Ελληνικής υπηκοότητας στους Ελληνοκύπριους και στενότερη συνεργασία σε όλους τους τομείς. Η Κύπρος είναι Ελλάδα…

Θράκη: Κλείσιμο του τουρκικού προξενείου και απέλαση των πρακτόρων της Άγκυρας. Πρόγραμμα συνειδησιακής επανελληνοποίησης των Ελλήνων Πομάκων. Υπερσύγχρονη αμυντική θωράκιση του Έβρου» (Λαϊκός Σύνδεσμος ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ- «Οι Θέσεις μας- προτάσεις για μια νέα εθνική πολιτική», έκδοση 2012, σελ. 8-9- οι υπογραμμίσεις δικές μας- Γ.Π.).

 

Στην ιστοσελίδα της Περιφερειακής Οργάνωσης Πελοποννήσου της Χρυσής Αυγής (http://xamwrias.blogspot.gr/p/blog-page_13.html) οι ίδιες θέσεις είναι διατυπωμένες κάπως πιο διαφορετικά και σε ορισμένα σημεία  πιο ξεκάθαρα. Τις παραθέτουμε:

 

«Βόρειος Ήπειρος: Εφαρμογή του Πρωτοκόλλου της Κέρκυρας για την Αυτονομία της Β. Ηπείρου. Άσκηση οικονομικών και άλλων πιέσεων, ώστε να γίνουν πράξη τα ανθρώπινα δικαιώματα για τους Βορειοηπειρώτες αδελφούς μας. Συνολική επανατοποθέτηση του ζητήματος και χάραξη μακροπρόθεσμης πολιτικής, με στόχο την ‘‘ενσωμάτωση της Β. Ηπείρου στη Μητέρα Πατρίδα’’.

Μακεδονικό: Απέλαση των σκοπιανών πρακτόρων, που οργώνουν ελεύθερα την Ελληνική επικράτεια, προωθώντας την ανθελληνική προπαγάνδα των σφετεριστών της εθνικής μας κληρονομιάς. Πρόταξη του ζητήματος των 200.000 Ελλήνων που – κατά την ομολογία του ίδιου του Γκλιγκόρωφ- ζουν στα Σκόπια. Διάλυση του μορφώματος των Σκοπίων, σύνορα με την Σερβία. Κανένας συμβιβασμός για την Μακεδονία μας.

ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ, Α.Τ. 116, 07&08-2004, σελ. 01

Κύπρος: Συνδρομή με κάθε τρόπο στον αγώνα του Κυπριακού Ελληνισμού για απελευθέρωση των Κατεχομένων. Η μόνη γλώσσα που καταλαβαίνει η Τουρκία είναι αυτή της ισχύος και των όπλων. Η Κύπρος είναι Ελληνική

Θράκη: Εφαρμογή της αρχής της αμοιβαιότητας κατά τη Συνθήκη της Λωζάννης. Όσοι Έλληνες Χριστιανοί στην Κωνσταντινούπολη, την Ίμβρο και την Τένεδο, τόσοι Μουσουλμάνοι στη Θράκη. Πρόγραμμα συνειδησιακής επανελληνοποίησης των Ελλήνων Πομάκων. Εγκατάσταση Ελλήνων προσφύγων με παραχώρηση γης και στέγης. Όχι στο νέο Κυπριακό που ετοιμάζει η Άγκυρα και οι σύμμαχοί της. Απέλαση των πρακτόρων της Άγκυρας. Έξω οι Τούρκοι από την Θράκη» (οι υπογραμμίσεις στο site).

 

Το συμπέρασμα

 

Όπως και να έχει, είτε την εκδοχή του επίσημου φυλλαδίου πάρουμε υπόψη μας είτε την πιο σαφή διατύπωσή του στο site της Περιφερειακής Οργάνωσης Πελοποννήσου, οι… πατριωτικές θέσεις της Χρυσής Αυγής- έστω και συρρικνωμένες αφού δεν συμπεριλαμβάνουν όλη την «Ελληνική Εθνικοσοσιαλιστική Αυτοκρατορία» του Ν. Μιχαλολιάκου- συνιστούν τρεις ταυτόχρονους πολέμους ώστε να υλοποιηθούν. Ένα με την Αλβανία, έναν με την πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας και ένα με την Τουρκία σε δύο μέτωπα: το ένα στην Θράκη και το άλλο στην Κύπρο. Ποιο θα είναι το αποτέλεσμα μιας τέτοιας πολιτικής αν μπορούσε ποτέ να επιχειρηθεί η εφαρμογή της; Η Χρυσή Αυγή και ο Αρχηγός της πολλές φορές χρησιμοποιούν ως σύνθημα την φράση «Ή Ελλας ή Τέφρα» κι άλλοτε σκέτο «Ελλάς ή τέφρα». Αν ποτέ μπορούσαν να θέσουν σε εφαρμογή τα σχέδιά τους για την πατρίδα το βέβαιο είναι πως πολύ σύντομα η Ελλάδα θα μετατρεπόταν σε τέφρα. Στη θέση της Ελλάδας θα υπήρχε μόνο η στάχτη της.

 

Παρ’ όλα αυτά τίθεται ένα κορυφαίο ερώτημα που κατά ένα τρόπο το υπονοήσαμε στην αρχή όταν σημειώσαμε πως πατρίδα δεν είναι μόνο μια εδαφική έκταση αλλά και μια κοινωνικοπολιτική- οικονομική οργάνωση. Σε ποια βάση κοινωνική, οικονομική και πολιτική θα μπορούσε να είναι οργανωμένη η Ελλάδα ώστε να μπορεί να επιχειρηθεί η εφαρμογή του «πατριωτικού» δόγματος της Χρυσής Αυγής; Η Οργάνωση αυτή υπάρχει. Είναι η καπιταλιστική οργάνωση της ελληνικής κοινωνίας. Είναι η κεφαλαιοκρατική κοινωνία που εξ αντικειμένου, από την ίδια την οικονομική της φύση, δεν γνωρίζει σύνορα και λαούς και δεν διστάζει μπροστά σε τίποτα όταν έχει ανάγκη από νέες αγορές και μισθωτή δουλειά.

Όσο κι αν η Χρυσή Αυγή αναγάγει το «πατριωτικό» της δόγμα στο… ένδοξο παρελθόν των αρχαίων Ελλήνων και των βυζαντινών, η εφαρμογή του στην σύγχρονη η πραγματικότητα μπορεί να συμβαδίσει μόνο με τον αρπαχτικό χαρακτήρα του κεφαλαίου και μόνον αυτό το χαρακτήρα μπορεί να υπηρετήσει.  Η παρούσα συγκυρία ασφαλώς δεν συνάδει με την τρόπο και την δράση που το μεγάλο κεφάλαιο υιοθετεί για να προωθήσει τα συμφέροντά του. Υπό άλλες συνθήκες, όμως, που κανείς δεν μπορεί να τις αποκλείσει ειδικά στην εποχή της παγκόσμιας καπιταλιστικής κρίσης, το «πατριωτικό» δόγμα της Χρυσής αυγής δύναται να καταστεί  πρώτη επιλογή. Κι είναι αυτό μια ακόμη απόδειξη πως- ανεξαρτήτως από πού ξεκινάει και σε τι αναφέρεται- αντικειμενικά «ο φασισμός είναι η ανοικτή τρομοκρατική δικτατορία των πιο αντιδραστικών, των πιο σοβινιστικών και των πιο ιμπεριαλιστικών στοιχείων του χρηματιστικού κεφαλαίου».-

 

 

 

 

Απόψεις