Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Τρεις μήνες μετά το έγκλημα στα Τέμπη και τα πράγματα χειροτερεύουν

«Τρεις μήνες μετά το έγκλημα στα Τέμπη και τα πράγματα στο Σιδηρόδρομο όχι μόνο παραμένουν ίδια, αλλά χειροτερεύουν» καταγγέλλει η ΔΕΣΚ..

«Τρεις μήνες μετά το έγκλημα στα Τέμπη και τα πράγματα στο Σιδηρόδρομο όχι μόνο παραμένουν ίδια, αλλά χειροτερεύουν» καταγγέλλει η ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών.

Σε ανακοίνωσή της σημειώνει:

«Καθημερινά διαπιστώνουμε να εμφανίζονται σειρά προβλημάτων που σχετίζονται με την υποδομή αλλά και με το τροχαίο υλικό. Τα λειτουργικά προβλήματα από την πολύ μεγάλη έλλειψη προσωπικού δεν αντιμετωπίζονται ούτε από τον ΟΣΕ ούτε και από τη HELLENIC TRAIN. 

Ουσιαστικά, 90 ημέρες μετά, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με όλες εκείνες τις συνθήκες που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα.

Συνεχείς βλάβες στο δίκτυο, βλάβες στο τροχαίο υλικό, καθυστερήσεις δρομολογίων. Οι εργαζόμενοι ξανά στην υπερεργασία. Οι απόλυτα αναγκαίες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, “καίγονται” και στο βωμό της πολιτικής εκμετάλλευσης μπροστά στις εκλογές. Κρατούν σε ομηρία χιλιάδες οικογένειες, κάνοντας άγνωστο ακόμα πότε αυτές θα υλοποιηθούν. Αντ’ αυτών, τα μπλοκάκια, πάλι στο προσκήνιο ως λύση.  Ενώ έχει ψηφιστεί στη Βουλή η επιστροφή των απολυμένων Φυλάκων Ισοπέδων Διαβάσεων (ΦΙΔ) με ένα απαράδεκτο και αδικαιολόγητο τρόπο αυτή ακόμη εκκρεμεί.

Πριν μερικές ημέρες είχαμε τον εκτροχιασμό στο Ρουφ. Προχθές είχαμε νέο εργατικό ατύχημα στο μηχανοστάσιο Θεσσαλονίκης. Οι αιτίες που δημιούργησαν και τα δύο αυτά πρόσφατα ατυχήματα είναι ίδιες με τις αιτίες που οδήγησαν στο “προδιαγεγραμμένο” έγκλημα στα Τέμπη, άρα και αυτά ήταν “προδιαγεγραμμένα”, όπως “προδιαγεγραμμένα” είναι και αυτά που θα ακολουθήσουν. Το λέμε αυτό με σιγουριά γιατί και η επόμενη κυβέρνηση θα φροντίζει και αυτή να εξασφαλίσει την κερδοφορία των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων, όπως οι κυβερνήσεις των ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ – ΠΑΣΟΚ και όχι τις ζωές των εργαζόμενων και των επιβατών γιατί αυτές μπαίνουν στο ζύγι κόστος – όφελος.

Μεγάλη ευθύνη υπάρχει όμως και στις συνδικαλιστικές πλειοψηφίες των Σωματείων και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, που υλοποιούν την ίδια πολιτική με τις κυβερνήσεις και τους εργοδότες.

Όπως η ηγεσία της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) που επέλεξε να εξαγοράσει την ασφάλεια των μηχανοδηγών, των συνοδών και των επιβατών με ένα bonus και έκανε πίσω στην 24ωρη απεργία που κήρυξε η ίδια διεκδικώντας μέτρα που βελτιώνουν την ασφάλεια κυκλοφορίας των τραίνων. Συνάδελφοι, δε γίνεται από τη μια να αναγνωρίζουμε ότι η υπερεργασία είναι από τους βασικούς παράγοντες που συμβάλλουν σε ένα ατύχημα κι από την άλλη να κάνουμε συμφωνία με τον εργοδότη για πριμ στις μη εκτελεσμένες ημέρες ανάπαυσης. Από τη μια κατακρίνεται και σωστά η υπερεργασία άλλων ειδικοτήτων, αλλά οι Μηχανοδηγοί μπορούν – αντέχουν όλο το μήνα να εργάζονται με 2-3 ρεπό φτάνει να παίρνουν πριμ γι΄αυτό.

Μια χαρά “πλάτη” στη Η/Τ για να καθυστερεί τις προσλήψεις βάζουν και με το …αζημίωτο. Υπονομεύοντας την πενθήμερη εργασία.

Κατακρίνεται αυτό και από την πλειοψηφία του ΣΕΠ, μόνο που στη διαπραγμάτευση της Σ.Σ.Ε., πρωτοστάτησαν και αυτοί με τον ίδιο τρόπο να γενικευτεί σε όλο το προσωπικό.

Όπως  όλοι μαζί ΔΑΚΕ – ΠΑΣΚΕ – ΔΙΚΤΥΟ, μέσα από τα σωματεία της Hellenic Train έβαλαν φαρδιά πλατιά την υπογραφή τους σε μια  ΣΣΕ που δίνει αυξήσεις πολύ κάτω από τον πληθωρισμό, που εδραιώνει τα πριμ και bonus εις βάρος τον βασικών μισθών, δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερη εντατικοποίηση στους εργαζόμενους και συμπεριλαμβάνει το νόμο τερατούργημα της ΝΔ, (Χατζηδάκη).

Οι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο μπορούμε να βγάλουμε συμπεράσματα από τους αγώνες που δώσαμε όλο το προηγούμενο διάστημα για μέτρα ασφάλειας. Μπορούμε με την δική μας πίεση να επιβάλλουμε να πάρουν αποφάσεις τα σωματεία για κινητοποιήσεις.

Να μην περιμένουμε κανέναν σωτήρα, αλλά σήμερα να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας, να βάλουμε μπροστά τις δικές μας ανάγκες, διεκδικώντας, οργανωμένα και συλλογικά την ζωή που μας αξίζει. Να αλλάξουμε τους συσχετισμούς στα σωματεία μαυρίζοντας όλους αυτούς που στάθηκαν φύλακες αυτών των πολιτικών και των κερδών της εργοδοσίας.

Η ΔΕΣΚ θα συνεχίσει να βρίσκεται μπροστά σε αυτούς τους αγώνες με αυτήν την προοπτική όπως στάθηκε μέχρι τώρα».

«Τρεις μήνες μετά το έγκλημα στα Τέμπη και τα πράγματα στο Σιδηρόδρομο όχι μόνο παραμένουν ίδια, αλλά χειροτερεύουν» καταγγέλλει η ΔΕΣΚ Σιδηροδρομικών.

Σε ανακοίνωσή της σημειώνει: «Καθημερινά διαπιστώνουμε να εμφανίζονται σειρά προβλημάτων που σχετίζονται με την υποδομή αλλά και με το τροχαίο υλικό. Τα λειτουργικά προβλήματα από την πολύ μεγάλη έλλειψη προσωπικού δεν αντιμετωπίζονται ούτε από τον ΟΣΕ ούτε και από τη HELLENIC TRAIN. Ουσιαστικά, 90 ημέρες μετά, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με όλες εκείνες τις συνθήκες που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα.

Συνεχείς βλάβες στο δίκτυο, βλάβες στο τροχαίο υλικό, καθυστερήσεις δρομολογίων. Οι εργαζόμενοι ξανά στην υπερεργασία. Οι απόλυτα αναγκαίες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, “καίγονται” και στο βωμό της πολιτικής εκμετάλλευσης μπροστά στις εκλογές. Κρατούν σε ομηρία χιλιάδες οικογένειες, κάνοντας άγνωστο ακόμα πότε αυτές θα υλοποιηθούν. Αντ’ αυτών, τα μπλοκάκια, πάλι στο προσκήνιο ως λύση. Ενώ έχει ψηφιστεί στη Βουλή η επιστροφή των απολυμένων Φυλάκων Ισοπέδων Διαβάσεων (ΦΙΔ) με ένα απαράδεκτο και αδικαιολόγητο τρόπο αυτή ακόμη εκκρεμεί.

Πριν μερικές ημέρες είχαμε τον εκτροχιασμό στο Ρουφ. Προχθές είχαμε νέο εργατικό ατύχημα στο μηχανοστάσιο Θεσσαλονίκης. Οι αιτίες που δημιούργησαν και τα δύο αυτά πρόσφατα ατυχήματα είναι ίδιες με τις αιτίες που οδήγησαν στο “προδιαγεγραμμένο” έγκλημα στα Τέμπη, άρα και αυτά ήταν “προδιαγεγραμμένα”, όπως “προδιαγεγραμμένα” είναι και αυτά που θα ακολουθήσουν.

Το λέμε αυτό με σιγουριά γιατί και η επόμενη κυβέρνηση θα φροντίζει και αυτή να εξασφαλίσει την κερδοφορία των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων, όπως οι κυβερνήσεις των ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ – ΠΑΣΟΚ και όχι τις ζωές των εργαζόμενων και των επιβατών γιατί αυτές μπαίνουν στο ζύγι κόστος – όφελος.

Μεγάλη ευθύνη υπάρχει όμως και στις συνδικαλιστικές πλειοψηφίες των Σωματείων και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, που υλοποιούν την ίδια πολιτική με τις κυβερνήσεις και τους εργοδότες. Όπως η ηγεσία της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) που επέλεξε να εξαγοράσει την ασφάλεια των μηχανοδηγών, των συνοδών και των επιβατών με ένα bonus και έκανε πίσω στην 24ωρη απεργία που κήρυξε η ίδια διεκδικώντας μέτρα που βελτιώνουν την ασφάλεια κυκλοφορίας των τραίνων.

Συνάδελφοι, δε γίνεται από τη μια να αναγνωρίζουμε ότι η υπερεργασία είναι από τους βασικούς παράγοντες που συμβάλλουν σε ένα ατύχημα κι από την άλλη να κάνουμε συμφωνία με τον εργοδότη για πριμ στις μη εκτελεσμένες ημέρες ανάπαυσης.

Από τη μια κατακρίνεται και σωστά η υπερεργασία άλλων ειδικοτήτων, αλλά οι Μηχανοδηγοί μπορούν – αντέχουν όλο το μήνα να εργάζονται με 2-3 ρεπό φτάνει να παίρνουν πριμ γι΄αυτό. Μια χαρά “πλάτη” στη Η/Τ για να καθυστερεί τις προσλήψεις βάζουν και με το …αζημίωτο. Υπονομεύοντας την πενθήμερη εργασία. Κατακρίνεται αυτό και από την πλειοψηφία του ΣΕΠ, μόνο που στη διαπραγμάτευση της Σ.Σ.Ε., πρωτοστάτησαν και αυτοί με τον ίδιο τρόπο να γενικευτεί σε όλο το προσωπικό.

Όπως όλοι μαζί ΔΑΚΕ – ΠΑΣΚΕ – ΔΙΚΤΥΟ, μέσα από τα σωματεία της Hellenic Train έβαλαν φαρδιά πλατιά την υπογραφή τους σε μια ΣΣΕ που δίνει αυξήσεις πολύ κάτω από τον πληθωρισμό, που εδραιώνει τα πριμ και bonus εις βάρος τον βασικών μισθών, δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερη εντατικοποίηση στους εργαζόμενους και συμπεριλαμβάνει το νόμο τερατούργημα της ΝΔ, (Χατζηδάκη).

Οι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο μπορούμε να βγάλουμε συμπεράσματα από τους αγώνες που δώσαμε όλο το προηγούμενο διάστημα για μέτρα ασφάλειας. Μπορούμε με την δική μας πίεση να επιβάλλουμε να πάρουν αποφάσεις τα σωματεία για κινητοποιήσεις. Να μην περιμένουμε κανέναν σωτήρα, αλλά σήμερα να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας, να βάλουμε μπροστά τις δικές μας ανάγκες, διεκδικώντας, οργανωμένα και συλλογικά την ζωή που μας αξίζει.

Να αλλάξουμε τους συσχετισμούς στα σωματεία μαυρίζοντας όλους αυτούς που στάθηκαν φύλακες αυτών των πολιτικών και των κερδών της εργοδοσίας. Η ΔΕΣΚ θα συνεχίσει να βρίσκεται μπροστά σε αυτούς τους αγώνες με αυτήν την προοπτική όπως στάθηκε μέχρι τώρα».

Σχετικά θέματα

Απόψεις