Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

«Το θέατρο οφείλει να δώσει διέξοδο και ανάσα στον λαό»

Ο «Ημεροδρόμος» συνομιλεί με τον Κώστα Γάκη, σκηνοθέτη του έργου «Ιστορία ενός σκύλου που τον έλεγαν πιστό» του Λουίς Σεπούβελδα

Ο «Ημεροδρόμος» συνομιλεί με τον Κώστα Γάκη, σκηνοθέτη του έργου «Ιστορία ενός σκύλου που τον έλεγαν πιστό» του Λουίς Σεπούβελδα..

Ο «Ημεροδρόμος» συνομιλεί με τον Κώστα Γάκη, σκηνοθέτη του έργου «Ιστορία ενός σκύλου που τον έλεγαν πιστό» του Λουίς Σεπούβελδα

Ποιος είναι αυτός ο σκύλος που έχετε αγαπήσει και μας καλείτε να τον αγαπήσουμε κι εμείς;

Ο Πιστός Σκύλος είναι πρώτα από όλα ο ίδιος ο συγγραφέας. Ο αγωνιστής Σεπούλβεδα που μέσα από τα αθώα μάτια ενός σκυλιού μας μεταφέρει όλο τον πόνο και τον ανελέητο κατατρεγμό των Ιθαγενών της Χιλής. Ως εκ τούτου για μας ο Σκύλος της παράστασης είναι ο κάθε κατατρεγμένος,ο κάθε ξεριζωμένος αυτού του πλανήτη. Είναι ο ξεσπιτωμένος, ο συμπιεσμένος στην πρέσα του ανθρωποφάγου συστήματος. Ταυτόχρονα είνα ο Παύλος, ο Ζακ, ο μετανάστης, ο απολυμένος, καθένας που δεν χωρά σε μια τυποποιημένη κανονικότητα, κάθε ευαίσθητος άνθρωπος που τολμά να αντιπροτείνει μια άλλου είδους βίωση της ζωής έξω από το σφαγείο. 

Ενας άνθρωπος παίζει έναν σκύλο; Ποια ήταν η μελέτη σας πάνω στο θέμα;

Ήθελε πολύ σκληρή προπόνηση σωματικά και μεγάλη αφοσίωση σε κάθε αντίδραση μου σε αυτά που ο Σκύλος στιγμή-στιγμή βιώνει και υφίσταται. Μια μαγική, μεταμορφωτική διαδικασία. Μια διαδικασία που μόνο με άξιους συνοδοιπόρους θα μπορούσε να έχει συμβεί. Ο Γιάννης Βασιλώτος η Ελευθερία Μάζαρη και η Ιωάννα Παπακωνσταντίνου προσέφεραν όλο τους το είναι στο να δημιουργήσουμε

από κοινού την σκηνική εικόνα μιας φυλής των δασών. Η παράσταση αυτή δεν θα ήταν αυτή που είναι χωρίς το άγρυπνο βλέμμα και τη φλογερή δημιουργικότητα της Νατάσας Φαίης Κοσμίδου με την οποία συνυπογράφουμε τη διασκευή.

Δεδομένων των δικών σας ευαισθησιών για τις κοινωνικές αλλαγές και το περιβάλλον και δεδομένου  ότι ο Σεπούλβεδα είναι ένας βαθιά πολιτικοποιημένος συγγραφέας και το έργο του πολιτικό, πιστεύετε ότι το θέατρο αφυπνίζει, μπορεί να αφυπνίζει ή θα έπρεπε να αφυπνίζει; 

Αν αυτή την εποχή της κρίσης το θέατρο δεν μιλήσει κοινωνικά και “κοσμοαλλαχτικά” πάει χαμένο. Οφείλει ως πανάρχαιο κύτταρο δημοκρατίας να δώσει διέξοδο  και ανάσα στο λαό. Ζούμε μια συγκεκαλυμμένη (ή μήπως εντελώς προφανή;) δικτατορία των πολυεθνικών. Σε αυτή τη μέγγενη οφείλουμε να υψώσουμε αυχένα αντίστασης και να δημιουργήσουμε στην πόλη μικρές ανήσυχες εστίες. Μια από αυτές αρχίζει φέτος να λειτουργεί στο θέατρο Άλφα/Ληναίος – Φωτίου, το κατεξοχήν θέατρο της αντίστασης στην πόλη. Λέγεται “Συντροφιά των Ονειροπόλων” και είναι τιμή μου που ανήκω σε αυτήν.

Το συγκεκριμένο έργο πιστεύετε ότι αποτελεί καταγγελία, σε μια εποχή που η φύση  και ό,τι περιλαμβάνει εντός της θυσιάζονται στο βωμό του κέρδους; 

Φυσικά και πρόκειται για έργο καταγγελτικό και αποκαλυπτικό σε σχέση με την άγρια μανία του ανθρώπου που καταπατά ό, τι βρει μπροστά του στο βωμό του κέρδους. Εκτός από  καταγγελία όμως το συγκεκριμένο έργο εμπεριέχει βαθύτατη τρυφερότητα, εμπιστοσύνη στην αλληλεγγύη και λειτουργεί ως ένα κάλεσμα τρυφερής εξέγερσης. Μας περιγράφει τη ζωή των φυλών κοντά στη Μάνα Γη με ένα τρόπο ακόμα προκλητικά εφικτό, σαν μια  χειροπιαστή και εντελώς εφικτή ουτοπία. Τα σωματικά κρουστά που εκτελούμε στην παράσταση υπέροχα διδαγμένα και επινοημένα από τη Τζωρτζίνα Βαρδουλάκη λειτουργούν σαν ένα  επίμονο κάλεσμα σε αντίδραση, αντίσταση, αντιπρόταση ενός “άλλου” δρόμου.

Δεκαεπτά μήνες μετά  ξανά στην σκηνή; Με ποια αισθήματα θα υποκλιθείτε στο κοινό;

Με δάκρυα στα μάτια περιμένουμε τη στιγμή αυτή. Είναι πολύ συγκινητικό που θα υποδεχτούμε το κοινό με ένα έργο που συνομιλεί τόσο όμορφα με το σήμερα. 

 Μια παράσταση με την υποστήριξη της Διεθνούς Αμνηστίας, των Φίλων της Φύσης και του wwf . Ποιο μήνυμα θέλετε να περάσει κ. Γάκη.

Έχουμε καταστρώσει με αυτούς τους τρεις φορείς ένα πλάνο ενημέρωσης του κόσμου σε σχέση με ζητήματα περιβάλλοντος και ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Αναζητούμε ως θίασος και ως θέατρο συμμαχίες στον κοινωνικό ιστό οι οποίες μπορούν να συμβάλλουν στη δημιουργία ενός ευρύτερου δικτύου “κοσμοαλλαχτικής” σκέψης και δράσης. Πιστεύουμε πολύ σε αυτές τις συμμαχίες και υπάρχει ένας πολύ δημιουργικός διάλογος και με τις τρεις αυτές “αιγίδες” για δράσεις και παρεμβάσεις  μέσω της τέχνης του θεάτρου καθώς και εκπαιδευτικά προγράμματα ανάλογα με το περιεχόμενο της καθεμίας.

INFO

«Ιστορία ενός σκύλου που τον έλεγαν πιστό» του Λουίς Σεπούβελδα

Θέατρο Αλφα – Ληναίος/Φωτίου, Πατησίων 37

Από Δευτέρα 1η Νοεμβρίου και κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 9

 Διάρκεια 80΄

Τιμές εισιτηρίων: 10 ευρώ (γενική είσοδος) 

 

Σχετικά θέματα

Απόψεις