«Πρώτη αλλαγή είναι ότι φέτος η χρονιά ξεκινάει με 10.000 παραπάνω μόνιμο διδακτικό προσωπικό και 20.000 αναπληρωτές στην παράλληλη στήριξη.

Δεύτερη αλλαγή είναι η δημιουργία των αυτόνομων τάξεων στις ακριτικές περιοχές. Πολύ μικρά νησιά αποκτούν σχολεία με φυσική παρουσία εκπαιδευτικών για τα βασικά μαθήματα.

Τρίτη αλλαγή, το μάθημα θα γίνεται με τους 40.000 διαδραστικούς πίνακες που θα εγκατασταθούν ως το τέλος του 2024 σε όλες τις τάξεις από την Πέμπτη Δημοτικού έως την Τρίτη Λυκείου.

Τέταρτη αλλαγή, οι γονείς μέσα από την εφαρμογή eparents θα μπορούν να παρακολουθούν βαθμούς και απουσίες.

Πέμπτη, ο νέος κανονισμός λειτουργίας των σχολείων που υποχρεώνει τους γονείς να αποκαταστήσουν από την τσέπη τους τη ζημιά που θα προκαλέσει ο μαθητής.

Έκτη, η εκκίνηση των δράσεων του ενεργού πολίτη για την ενδοσχολική βία και το περιβάλλον.

Έβδομη, το ψηφιακό φροντιστήριο για 120,000 μαθητές της Τρίτης Λυκείου.

Όγδοη, η ατομική συμβουλευτική στους μαθητές της Α’ Λυκείου για τον επαγγελματικό προσανατολισμό

Ένατη, η έμφαση στην πληροφορική και η επικαιροποίηση του περιεχομένου των σχολικών βιβλίων στο Γυμνάσιο.

Δέκατη αλλαγή, είναι το μεγάλο στοίχημα που πρέπει να κερδίσουμε όλοι μαζί. Κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου το κινητό στην τσάντα».

Η πραγματικότητα μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών

Απέναντι σε αυτήν την εικονική πραγματικότητα που «πλασάρει» ο πρωθυπουργός, έχουμε την… πραγματική πραγματικότητα, όπου: 

— Ζητούν από μαθητές Γ’ Λυκείου να αλλάξουν κατεύθυνση λόγω …έλλειψης καθηγητών!

— Στα Σφακιά δεν θα ξεκινήσουν μαθήματα γιατί δεν υπάρχουν καθηγητές!

— Στη Θεσσαλονίκη οι μαθητές 6 Γενικών Λυκείων του Δήμου, βρίσκονται κυριολεκτικά στον αέρα  μετά την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας και των υπηρεσιών του να μην εγκρίνουν ολιγομελή τμήματα προσανατολισμού στη Β’ και Γ’ Τάξη.

— Σε νηπιαγωγεία πέφτουν… σοβάδες!

— Οι συγχωνεύσεις τμημάτων και οι σαρδελοποιήσεις μαθητών φτάνουν σε τέτοιο σημείο που ακόμη και οι γονείς γράφουν επιστολή στον πρωθυπουργό!

Την ίδια στιγμή, η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας με εκτενή ανακοίνωσή της αποδομεί ένα προς ένα τα προκλητικά κυβερνητικά επιχειρήματα. «Η Κυβέρνηση και ο “εξαφανισμένος” Υπουργός Παιδείας κ. Πιερρακάκης, όσο κι αν πασχίζουν να παρουσιάσουν μια ψεύτικη εικόνα κανονικότητας ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, είναι βαριά εκτεθειμένοι σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και εργαζόμενους-γονείς. Οι φιέστες που διοργάνωσαν στο Μέγαρο Μαξίμου, με τις 11 “αλλαγές” που παρουσίασαν, προφανώς και δεν “ακουμπούν καν” κανένα από τα σοβαρά και επείγοντα προβλήματα των σχολείωνΣτον «αέρα» μαθητές σε όλη τη χώρα καθώς καταργούνται ολιγομελή τμήματα

Ανάμεσα στα άλλα, έντονες αντιδράσεις έχουν προκληθεί, καθώς καταργούνται ολιγομελή τμήματα σε ολόκληρη τη χώρα, αφήνοντας στον «αέρα» μαθητές.

Ενδεικτικά, στο 2ο Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης, οι μαθητές με τους γονείς τους συγκεντρώθηκαν το πρωί της Τετάρτης έξω από το 2ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, καθώς μόλις μία ημέρα πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς ενημερώθηκαν μέσω email ότι δεν θα λειτουργήσει φέτος τμήμα Θεωρητικής κατεύθυνσης, λόγω μικρής συμμετοχής μαθητών.

Αντίστοιχες εικόνες υπήρξαν στο ΓΕΛ Βαρθολομιού, όπου οι μαθητές της Β’ και Γ’ Λυκείου κινητοποιήθηκαν, έχοντας στο πλευρό τους το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων και φορείς της πόλης, ενάντια στην απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, δύο μόλις ημέρες πριν την έναρξη των σχολείων, να μην λειτουργήσουν τα ολιγομελή τμήματα των παραπάνω τάξεων και να μεταφερθούν οι μαθητές σε σχολική μονάδα άλλης περιοχής, χωρίς όμως να έχει ανακοινωθεί επίσημα η επιλογή του σχολείο, όπως αναφέρει το στο ilialive.gr.

Επιπλέον, αναστάτωση σύμφωνα με τοπικά μέσα έχει προκύψει στο Νομό Καρδίτσας, καθώς κλείνουν επίσης ολιγομελή τμήματα λυκειακών τάξεων. Επίσης, η Α’ ΕΛΜΕ Κυκλάδων καταγγέλλει ότι η ΠΔΕ Νοτίου Αιγαίου αποφάσισε να «κόψει» εννιά ολιγομελή τμήματα ΕΠΑΛ στις Κυκλάδες, σε Σύρο, Νάξο και Άνδρο, με τον αριθμό των μαθητών σε όλη τη χώρα, που είδαν τη σχολική χρονιά να ξεκινάει με την κατάργηση των σχολικών τμημάτων να αυξάνεται κάθε μέρα.