Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Θεσσαλονίκη: O Mητσοτάκης «εγκαινίασε» το Μετρό για το 2024 και βλέπουμε – Παραδόθηκε ήδη σε επιχειρηματικά συμφέροντα

Από τελική ευθεία σε τελική ευθεία, φτάσαμε στο 2023 και το Μετρό ακόμα δεν φάνηκε στη Θεσσαλονίκη. Και ούτε θα..

Από τελική ευθεία σε τελική ευθεία, φτάσαμε στο 2023 και το Μετρό ακόμα δεν φάνηκε στη Θεσσαλονίκη. Και ούτε θα φανεί σύντομα, αφού η έναρξη της λειτουργίας του παραπέμφθηκε για το τέλος του 2024 και βλέπουμε, όπως επιβεβαιώθηκε για άλλη μια φορά, παρά τις τυμπανοκρουσίες και τις κυβερνητικές παράτες που στήθηκαν στο σταθμό του Μετρό στην Αγίας Σοφίας.

Εκεί, υπογράφηκε, παρουσία του Πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη, η σύμβαση για τη διαχείριση, συντήρηση και λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, μέσω ΣΔΙΤ, με την ανάδοχο κοινοπραξία Thema Α.Ε.. Με λίγα λόγια παραδόθηκε στα επιχειρηματικά συμφέροντα. 

Υπογράφηκε και επίσημα η αποτυχία του μοντέλου υλοποίησης του έργου του Μετρό, που εφαρμόστηκε διαδοχικά από τις κυβερνήσεις ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ και επίσης η παράδοση της λειτουργίας και της συντήρησής του στα επιχειρηματικά συμφέροντα. Επιλογή που ο λαός μας πλήρωσε ακριβά με το έγκλημα στα Τέμπτη, ενώ παράλληλα προδιαγράφει ότι οι Θεσσαλονικείς δεν θα μπορέσουν να απολαύσουν φθηνές υπηρεσίες στο Μετρό, όταν ολοκληρωθεί.

Ο Κ. Μητσοτάκης χαρακτήρισε “τολμηρή απόφαση”, την επιλογή να χρησιμοποιηθεί “ιδιωτική τεχνογνωσία, η καλύτερη σε ευρωπαϊκό επίπεδο” για να εξασφαλιστεί η “απρόσκοπτη, ασφαλή λειτουργία” αυτού “του σημαντικότατου έργου υποδομής” και πανηγύρισε ότι με τη σύμβαση ύψους 250 εκ. ευρώ, που έχει διάρκεια έντεκα χρόνων, “εξασφαλίζεται ταυτόχρονα και η συντήρηση του έργου”. Επιλέγοντας να κρύψει τις ευθύνες της κυβέρνησής του και των προηγούμενων για τα εγκλήματα που πληρώνει με τη ζωή και τις περιουσίες του ο λαός μας λέγοντας “δεν το λέω αυτό τυχαία καθώς πρόσφατα γεγονότα επανέφεραν στη μνήμη μας αμαρτίες του παρελθόντος, όπου δε γνωρίζαμε ουσιαστικά ποιος ήταν ο υπόλογος για τη συντήρηση σημαντικών έργων υποδομής, τα οποία πληρώθηκαν από τους Ελληνες φορολογούμενους στο παρελθόν. Αυτό αλλάζει, με τη σύμβαση την οποία υπογράφουμε”.

 

Το επόμενο διάστημα, θα ξεκινήσει η δοκιμαστική λειτουργία του Μετρό η οποία θα διαρκέσει 14 μήνες και στη συνέχεια θα τεθεί σε λειτουργία για το επιβατικό κοινό. Την επόμενη εβδομάδα θα περάσει από τη Βουλή η μεταβίβαση της αρμοδιότητας του σταθμού μετεπιβίβασης από τον ΟΣΕΘ στην Ελληνικό Μετρό, ενώ θα ξεκινήσει και ο διαγωνισμός για το ενιαίο εισιτήριο.

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στο fly over, οι εργασίες για την κατασκευή του οποίου αναμένεται να ξεκινήσουν τον ερχόμενο μήνα. Με δεδομένα τα τεράστια κυκλοφοριακά προβλήματα που θα προκύψουν, κάλεσε τους πολίτες σε μια “σύμπραξη” και ζήτησε κατανόηση για τις επιπτώσεις, για όσο διάστημα διαρκέσει η κατασκευή του. Μια “σύμπραξη” που αναμένεται να φέρει ένταση της προστιματικής πολιτικής, περιορισμούς κ.α..

Στη συνέχεια ο κ. Μητσοτάκης βγήκε από το χώρο της εκδήλωσης και περιηγήθηκε στην ανακαινισμένη πλατεία Μακεδονομάχων, πάνω απ’ το σταθμό του μετρό Αγίας Σοφίας, όπου ένα μεγάλο μέρος της παιδικής χαράς που υπήρχε και το υπόλοιπο πάρκο που είχε απομείνει, παραδόθηκε στο τσιμέντο, στερώντας ωφέλιμο ζωτικό χώρο από τα παιδιά, τη νέα γενιά.

Στη διάρκεια της παρουσίας του στη Θεσσαλονίκη ο Κ. Μητσοτάκης επισκέφθηκε τους χώρους του πρώην Κεραμοποιείου Αλλατίνη, όπου παρουσιάστηκε το σχέδιο ανάπλασης και επιχειρηματικής αξιοποίησης των βιομηχανικών εγκαταστάσων και των αδόμητων χώρων, στην νοτιοανατολική πλευρά της Θεσσαλονίκης, σε μια έκταση 80 στρεμμάτων, όπου αναμένεται να σηκωθεί και ένας ουρανοξύστης 100 μέτρων. Ο Κ. Μητσοτάκης μίλησε για “επένδυση – πιλότο για το πώς αντιλαμβανόμαστε και εκτός Θεσσαλονίκης την αξιοποίηση μεγάλων τέτοιων χώρων δίνοντας περισσότερες δυνατότητες για δόμηση καθ’ ύψος”. Από 902.gr

Σχετικά θέματα

Απόψεις