Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Η κυβέρνηση παραδίδει το Μετρό Θεσσαλονίκης στα επιχειρηματικά συμφέροντα

Κοινή δήλωση των υποψήφιων με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» σε Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και Δήμο Θεσσαλονίκης, Σωτήρη Αβραμόπουλου και Βασίλη Τομπουλίδης, 

 

Την παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης σε ιδιώτη, πριν ακόμα αυτό λειτουργήσει, ετοιμάζεται να υπογράψει σήμερα ο Κ. Μητσοτάκης. Τον διαγωνισμό για τη λειτουργία και συντήρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης κέρδισε το ιταλογαλλικό σχήμα THEMA που αποτελείται από την ιταλική εταιρεία δημοσίων συγκοινωνιών του Μιλάνου ATM και τη γαλλική EGIS. 

Πρόκειται για σύμβαση ΣΔΙΤ και τίμημα, σε όρους καθαρής παρούσας αξίας, 249,930 εκατ. ευρώ, για διάρκεια 11 ετών.

Οσο για το Μετρό, μετά από 18 χρόνια εργασιών και σκανδαλωδών καθυστερήσεων και εκτόξευσης του κόστους, συμπεριλαμβανομένων των καθυστερήσεων από την αδιανόητη και απαράδεκτη απόφαση να αποξηλωθούν τα αρχαία στο σταθμό Βενιζέλου και να επανατοποθετηθούν, αναμένεται να ολοκληρωθεί τo 2024 σύμφωνα με την κυβέρνηση.

Σε κοινή τους δήλωση οι υποψήφιοι με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» σε Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και Δήμο Θεσσαλονίκης, Σωτήρης Αβραμόπουλος και Βασίλης Τομπουλίδης, επισημαίνουν: «Ο κ. Μητσοτάκης σήμερα στη Θεσσαλονίκη έρχεται να υπογράψει και επίσημα την αποτυχία του έργου του Μετρό, από τις διαδοχικές κυβερνήσεις των ΝΔ – ΣΥΡΙΖΑ – ΠΑΣΟΚ»,

Όπως εξηγούν: «Ο πρωθυπουργός σήμερα με την υπογραφή της ΣΔΙΤ για την παράδοση της λειτουργίας και συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης στα επιχειρηματικά συμφέροντα, σφραγίζει ότι οι Θεσσαλονικείς δεν θα μπορέσουν να απολαύσουν φθηνές υπηρεσίες στο Μετρό, όταν ολοκληρωθεί. Φαίνεται τα 18 ολόκληρα χρόνια ταλαιπωρίας δεν ήταν αρκετά. Μέσα σε αυτές τις δύο δεκαετίες βγήκαν κερδισμένοι μόνο οι κατασκευαστικοί όμιλοι που ανέλαβαν την εκτέλεσή του, εκτινάσσοντας το κόστος του με την υποστήριξη όλων των διαδοχικών κυβερνήσεων. Η παράδοση του ΜΕΤΡΟ στην επιχειρηματική κοινοπραξία, όχι μόνο θα επιβαρύνει το κόστος μεταφοράς για τον λαό, αλλά θα υποτάξει και απευθείας τη λειτουργία και συντήρησή του στο ζύγι του κόστους – οφέλους των κερδών των επιχειρηματικών ομίλων της κοινοπραξίας».

Ταυτόχρονα, συνεχίζουν, «αποδεικνύεται ξανά με τις σχεδιαζόμενες αναπλάσεις, τόσο στα κεραμοποιεία “Αλλατίνη”, όσο και  στις πρώην εγκαταστάσεις της ζυθοποιίας “ΦΙΞ”, ότι οι λαϊκές ανάγκες δεν έχουν καμία σχέση με τους σχεδιασμούς κυβέρνησης και επιχειρηματικών ομίλων. Η μετατροπή της πόλης σε τουριστικό και εμπορικό κέντρο για “μεγάλα πορτοφόλια” προϋποθέτει το καθημερινό ξεζούμισμα του λαού και των εργαζομένων. Την ώρα που ο πληθυσμός της πόλης στενάζει από την έλλειψη πρασίνου, χώρων αναψυχής, Πολιτισμού, Αθλητισμού, Παιδείας, Υγείας, ακόμη δύο περιοχές-φιλέτα δίνονται “προίκα” για επενδύσεις. Ο λαός απαιτεί πρώτα από όλα αντιπλημμυρική προστασία, αντισεισμική θωράκιση, νέα νοσοκομεία, σχολεία, γήπεδα, πάρκα και παιδικές χαρές ελεύθερα για όλους, όχι ουρανοξύστες και φαραωνικά σχέδια που δεν έχουν σχέση με τις ανάγκες του. Αυτά διεκδικεί η “Λαϊκή Συσπείρωση”».

Υπογραμμίζουν ότι «στις 8 Οκτώβρη ο λαός, στηρίζοντας αποφασιστικά τα ψηφοδέλτια της ”Λαϊκής Συσπείρωσης”, να δώσει ένα ηχηρό χαστούκι στους εκλεκτούς του κ. Μητσοτάκη, αλλά και στις παρατάξεις ΣΥΡΙΖΑ – ΠΑΣΟΚ που έκαναν τις πλάτες στην πολιτική τους σε Περιφέρεια και δήμους.  Πραγματικό αντίπαλο δέος απέναντι στην κυβερνητική πολιτική θα αποτελέσει μόνο ένα ακόμη πιο ισχυρό ΚΚΕ, με υψηλά ποσοστά και περισσότερους εκλεγμένους της “Λαϊκής Συσπείρωσης”».

Σχετικά θέματα

Απόψεις