Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

ΣΙΝΕΜΑ: με ανυπομονησία και κρυφή ελπίδα το 2021

Κλειστά σινεμά και θέατρα σε Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, αλλά και στο μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη. Αναμένοντας με ανυπομονησία και κρυφή..

Κλειστά σινεμά και θέατρα σε Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, αλλά και στο μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη. Αναμένοντας με ανυπομονησία και κρυφή ελπίδα το 2021.

Ο Πρωθυπουργός της Γαλλίας, Ζαν Καστέξ, επιβεβαίωσε πως τα σινεμά της Γαλλίας θα μείνουν κλειστά μέχρι και τις 7 Ιανουαρίου 2021 τουλάχιστον. Παρά τις προετοιμασίες κινηματογράφων και θεάτρων για επανέναρξή τους στις 15 Δεκεμβρίου, αυτό τελικά δεν υπήρξε εφικτό και έτσι τα σινεμά όπως και όλοι οι χώροι διασκέδασης που δέχονται κοινό θα πρέπει να περιμένουν μέχρι τις 7 Ιανουαρίου 2021. Το άνοιγμα των κινηματογράφων δεν υπήρξε εφικτό λόγω της μη μείωσης των κρουσμάτων στη Γαλλία – το όριο που είχε τεθεί ήταν οι ασθενείς από την πανδημία να είναι κάτω των 5000 και οι ασθενείς στις ΜΕΘ μεταξύ των 2500 και 3000.

«Η κυβέρνηση αφήνει ανοιχτά μέρη μόλυνσης, όπως καταστήματα και μέσα μαζικής μεταφοράς χωρίς να προσθέσει επιπλέον υγειονομικούς κανόνες. Και αρνείται την επανέναρξη πολιτιστικών χώρων όπου, ωστόσο, δεν υπήρξε ποτέ μόλυνση και όπου έχουν θεσπιστεί και δοκιμαστεί κανόνες υγείας», επισημαίνει ο Marc-Olivier Sebagg, γενικός εκπρόσωπος του FNCF, Εθνική Ομοσπονδία Γαλλικών Κινηματογράφων.

Όσον αφορά τα ιδιωτικά θέατρα, το ίδιο αίσθημα. «Ακουσα προσεκτικά τον πρωθυπουργό. Βάζω τους ανθρώπους σε κίνδυνο στην αίθουσά μου. Σε αυτήν την περίπτωση, πρέπει να επαναπροσδιορίσετε όλα τα εμπορικά κέντρα, έχετε δει τις ουρές μπροστά από τα σούπερ μάρκετ! Η κυβέρνηση δεν προβλέπει. Δε μας βοηθούν ηθικά. Δεν πηγαίνει κάποιος στο θέατρο σαν στο μανάβικο », διαμαρτυρήθηκε ο Loïc Bonnet, πρόεδρος της ένωσης ιδιωτικών θεάτρων στις Περιφέρειες.

Ο Λόρεντ Μπέιλ, ο πρόεδρος της Φιλαρμονίας του Παρισιού, επέμεινε στη δυνατότητα να συνεχίσει να φέρνει  ορχήστρες για πρόβες έργων, να τις κινηματογραφεί και μετά να τις μεταδίδει στο Διαδίκτυο.

Ο Michel Orier, διευθυντής μουσικής στο Radio France, είναι επίσης σοκαρισμένος. «Γνωρίζαμε την ευθραυστότητα της κατάστασης, αλλά δεν περίμενα να παραμείνουμε κλειστοί. Όσον αφορά στο Radio France, θα κρατήσουμε ό, τι μπορούμε ως συναυλίες για να τις μεταδώσουμε διαδικτυακά και σε ροή. Αλλά σκέφτομαι πάνω από όλα τις άλλες αίθουσες, που δεν έχουν τις δυνατότητές μας όσον αφορά τη μετάδοση. Σκέφτομαι ιδιαίτερα τις συναυλίες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς που, για εμάς, είναι πολύ σημαντικές συναντήσεις. Τέλος, υπάρχει το ζήτημα των συναυλιών που είχαμε έξω από τα τείχη, όπως στο Théâtre des Champs-Élysees. Θα πρέπει να γνωρίζουμε πολύ γρήγορα εάν θα μπορέσουμε να τα προγραμματίσουμε επί τόπου ή όχι. “

Η γαλλική εταιρεία διανομής, Le Pacte, αποδοκιμάζει την απόφαση αυτή.  Σε ένα βίντεο που δημοσιεύτηκε στο Twitter, καταγγέλλει το γεγονός ότι οι υπόγειοι σιδηρόδρομοι – όπου τα πλήθη, σε κλειστά μέρη, είναι πολύ σημαντικά ακόμα κι αν ενθαρρύνεται η τηλεργασία – και ότι κρίνονται τα εμπορικά κέντρα – συμπεριλαμβανομένων ορισμένων καταστημάτων το “Essential” ως “μη απαραίτητο”, άνοιξε ξανά πριν από τους εορτασμούς στο τέλος του έτους – είναι προσβάσιμο στο κοινό σε αντίθεση με τους κινηματογράφους.

Με τα σινεμά στην Αμερική να παραμένουν στο μεγαλύτερο ποσοστό τους κλειστά εδώ και πολλούς μήνες και τη βιομηχανία να επενδύει σε νέους τρόπους εκμετάλλευσης του χολιγουντιανού προϊόντος, μια έρευνα που έγινε σε 1000 άτομα τον Οκτώβριο που μας πέρασε, αναδεικνύει το μεγάλο πρόβλημα της επιστροφής στις αίθουσες.

Το 71% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι, ακόμη κι αν είχαν τη δυνατότητα, δεν θα ένιωθαν άνετα να επιστρέψουν σε κάποια αίθουσα τον επόμενο μήνα, ενώ λίγο περισσότεροι από τους μισούς δήλωσαν πως δεν έχουν τη θέληση να δουν μια ταινία σε αίθουσα για τους επόμενους έξι μήνες.

Σύμφωνα με την έρευνα, μόνο το 18% των Αμερικάνων επισκέφθηκαν κάποια αίθουσα από την αρχή της πανδημίας μέχρι και σήμερα.

«Οταν η πανδημία τελειώσει, δεν είναι ξεκάθαρο ποιο ρόλο θα παίξουν οι αίθουσες στη διασκέδαση των καταναλωτών ή πόσο το υπάρχον σύστημα διανομής έχει διακοπεί. Υπάρχει ρόλος για τις αίθουσες, αλλά ίσως όχι ο πρωταγωνιστικός», διαβάζουμε στην αναφορά της έρευνας.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις η έξοδος στην αίθουσα θα επανακάμψει το τρίτο τέταρτο του 2021, αλλά όπως δηλώνει ο αντιπρόεδρος της Deloitte, Κέβιν Γουέστκοτ: «Διαφωνώ πως το επόμενο επίπεδο ανταγωνισμού θα έχει να κάνει με την εμπειρία του καταναλωτή. Κάθε κρίση στη βιομηχανία του θεάματος επιτάχυνε τάσεις που υπήρχαν ήδη. Η προβολή στην αίθουσα δε θα πεθάνει, αλλά θα συρρικνωθεί. Οι αίθουσες θα φιλοξενούν κυκλοφορίες που είναι events, αλλά σε λιγότερες οθόνες. Γνωρίζαμε πως ήμασταν πάνω του κανονικού ήδη πριν την πανδημία.»

Το 35% των ερωτηθέντων δήλωσαν πως σίγουρα ή μάλλον η προτίμησή τους θα είναι να δουν ταινία σε αίθουσα. Το 44% δήλωσε πως θα έκανε το ίδιο και για πρεμιέρες στο σπίτι, ενώ 90% όσων είχαν δηλώσει σε αντίστοιχη έρευνα της ίδιας εταιρίας στην αρχή της πανδημίας ότι είχαν πληρώσει για να δουν κάποια πρεμίερα στο σπίτι, δήλωσαν πως θα το έκαναν ξανά με ευχαρίστηση.

«Το σημαντικό», συμπληρώνει ο Γουέστκοτ «είναι ότι η προσφορά προϊόντος στο σπίτι δίνει στα στούντιο πληροφορία που δεν θα μπορούσαν να αποσπάσουν από τους θεατές έξω από τα σινεμά.»

Ζούμε σε παράξενους και καθοριστικούς καιρούς. Η κινηματογραφική βιομηχανία κλονίστηκε σοβαρά από την πανδημία και το παγκόσμιο lockdown και τα στούντιο χαράζουν νέα στρατηγική επιβίωσης για το 2021.

Το στούντιο της Warner Bros. ανακοίνωσε ότι το μοντέλο διανομής τους για το 2021 αλλάζει: όπου επιτρέπει η πανδημία, διεθνώς, οι ταινίες τους θα προβάλλονται και στα σινεμά. Ταυτόχρονα όμως θα κάνουν πρεμιέρα και στην streaming πλατφόρμα της HBO Max. Αυτό ακριβώς δηλαδή που αποφασίστηκε και για το «Wonder Woman 1984» (που κάνει πρεμιέρα στο HBO Max στις 25 Δεκεμβρίου).

Ποιες ταινίες περιλαμβάνει η ανακοίνωση; Από το «The Little Things», το «Godzilla vs. Kong», το «The Conjuring: The Devil Made Me Do It» και το «Space Jam: A New Legacy», μέχρι τα (ω ναι) «Dune» του Ντενί Βιλνέβ, «Matrix 4» των Γουατσόφσκι, «Mortal Kombat» και «Cry Macho» του Κλιντ Ιστγουντ.

Πηγές lefigaro, Flix