Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Reporters United: 1 εκατομμύριο ευρώ σε πολυεθνική “λόμπινγκ” για προστασία και προβολή της φήμης της κυβέρνησης Μητσοτάκη…

Όπως αναφέρεται σε ρεπορτάζ του reportersunited.gr, «η ελληνική κυβέρνηση έχει συνάψει σύμβαση συνεργασίας –με ρήτρα εμπιστευτικότητας– με μία από τις μεγαλύτερες..

Όπως αναφέρεται σε ρεπορτάζ του reportersunited.gr, «η ελληνική κυβέρνηση έχει συνάψει σύμβαση συνεργασίας –με ρήτρα εμπιστευτικότητας– με μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες λόμπινγκ του κόσμου, την πολυεθνική Edelman, με σκοπό την επικοινωνιακή στήριξη της κυβέρνησης Μητσοτάκη, χρηματοδοτούμενη όμως με δημόσια κεφάλαια. Το mail έχει ημερομηνία 23 Ιουνίου, 2021 και απευθύνεται σε ανταποκριτή μεγάλου μέσου με βάση τις Βρυξέλλες. Τον ενημερώνει για την απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης να στηρίξει την ευρωπαϊκή διακήρυξη για την υποστήριξη των LGBTQ+ δικαιωμάτων στην Ευρώπη. Αποστολέας του δεν ήταν κάποιο στέλεχος του ελληνικού δημοσίου, αλλά υπάλληλος της εταιρείας Edelman, η οποία προσφέρει υπηρεσίες δημοσίων σχέσεων και στρατηγικής επικοινωνίας για λογαριασμό πολυεθνικών εταιρειών αλλά και κυβερνήσεων. Το μέιλ του εκπροσώπου της Edelman, το οποίο βρίσκεται στη διάθεση του Reporters United, καταλήγει: “Παρακαλώ ενημερώστε μας εάν έχετε άλλα ερωτήματα”. Η προσέγγιση στον δημοσιογράφο έγινε ύστερα από την κριτική που είχε ασκηθεί στην ελληνική κυβέρνηση για την απουσία της από τη λίστα των χωρών που υπέγραψαν τη διακήρυξη, ως αντίδραση στη νομοθετική πρωτοβουλία της Ουγγαρίας να απαγορεύσει την “προώθηση” της ομοφυλοφιλίας σε ανήλικους».

Σύμφωνα με τα σχετικά έγγραφα που είναι αναρτημένα στη Διαύγεια, ο διαγωνισμός στον οποίο ήταν μοναδική υποψήφια και κέρδισε, “έτρεξε” από τον Δεκέμβριο του 2020 έως τον Ιανουάριο του 2021, από την «Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων & Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε.», γνωστή Enterprise Greece.

Στην αρχική προκήρυξη του διαγωνισμού διαβάζουμε πως, «ο ανάδοχος καλείται να αναλάβει τη διαμόρφωση στρατηγικής και την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών προς την Ελληνική Κυβέρνηση για την ανάπτυξη και διαχείριση σχέσεων με Διεθνή Μέσα, με απώτερο στόχο τη θετική προβολή της Ελλάδας καθώς και τη διασφάλιση της εικόνας της χώρας σε σημαντικά κέντρα αποφάσεων στην Ευρώπη, με έμφαση στις ακόλουθες χώρες: Βέλγιο (Βρυξέλλες), Γαλλία, Γερμανία και Ηνωμένο Βασίλειο».

Στην προκήρυξη αναφερόταν ότι η συνολική αξία της σύμβασης ανέρχεται στο ποσό των 980.000 ευρώ και η διάρκεια της ορίζεται σε οκτώ μήνες, ενώ οι πόροι θα προέλθουν από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Όμως στην τελική διακήρυξη και αφού η σύμβαση κατοχυρώθηκε στην Edelmanαποκαλύφθηκε πως τελικά σκοπός δεν ήταν η «θετική προβολή της Ελλάδας», αλλά η επικοινωνιακή εικόνα της ελληνικής κυβέρνησης. Συγκεκριμένα σκοπός είναι η προστασία και προβολή της φήμης της κυβέρνησης (… ) με χαρτογράφηση opinion leaders και επαφών στα ΜΜΕ, που θα αποτελέσουν τους βασικούς συνομιλητές της Ελληνικής Κυβέρνησης».

Στη διακήρυξη αναφέρεται επίσης ότι έργο της εταιρείας είναι «η διαρκής ανάλυση sentiment της δημοσιότητας και του αφηγήματος για την χώρα και την Ελληνική Κυβέρνηση, προκειμένου να λαμβάνονται εγκαίρως πρωτοβουλίες επικοινωνιακής βελτίωσης, σε βραχυπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο ορίζοντα».

Σύμφωνα με το reportersunited.gr, η συνεργασία πιθανόν να είχε συμφωνηθεί στα κρυφά από το καλοκαίρι του 2020 (όταν δεν είχε προκηρυχθεί ακόμα ο διαγωνισμός), καθώς η Edelman φέρεται να είχε προσεγγίσει εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης μεγάλο διεθνές αγγλόφωνο ΜΜΕ για την διαχείριση της εικόνας του Πρωθυπουργού ως προς το μεταναστευτικό και την πανδημία.

Σχετικά θέματα

Απόψεις