Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

NYT για Boeing 737 Max: Εντοπίστηκαν «δεκάδες προβλήματα» – Νεκρός πληροφοριοδότης και πρώην εργαζόμενος στην Boeing 

Δεκάδες» προβλήματα αποκάλυψαν έλεγχοι της αμερικανικής υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας (FAA) στη διαδικασία παραγωγής του 737 Max της Boeing, έπειτα από..

Δεκάδες» προβλήματα αποκάλυψαν έλεγχοι της αμερικανικής υπηρεσίας πολιτικής αεροπορίας (FAA) στη διαδικασία παραγωγής του 737 Max της Boeing, έπειτα από συμβάν τον περασμένο Ιανουάριο, κατά το οποίο αποκολλήθηκε παράθυρο του επιβατικού αεροσκάφους, στο αρχικό στάδιο πτήσης της Alaska Airlines.

Ειδικότερα, όπως προέκυψε από τους ελέγχους, υπήρξαν «33 αποτυχίες σε 89 δοκιμές», ανέφερε χθες Δευτέρα η εφημερίδα New York Times.

Εξωτερικός προμηθευτής της Boeing, η εταιρεία Spirit AeroSystems, η οποία κατασκευάζει την άτρακτο αυτών των επιβατικών αεροσκαφών, πέρασε επιτυχώς μόλις έξι από τις δεκατρείς «δοκιμές» που έκανε η FAA, σύμφωνα με το δημοσίευμα, το οποίο επικαλείται εσωτερική παρουσίαση για τη διαδικασία.

Ούτε η FAA, ούτε η Boeing, ούτε η Spirit απάντησαν αμέσως σε αίτημα του πρακτορείου Reuters για σχολιασμό του δημοσιεύματος των New York Times.

O Αμερικανός υπουργός Μεταφορών Πιτ Μπούτιτζετζ δήλωσε πως αναμένει η κατασκευάστρια, η μία από τις δύο μεγαλύτερες παγκοσμίως, να συνεργαστεί πλήρως στις έρευνες που διενεργούνται από το υπουργείο Δικαιοσύνης και την εθνική υπηρεσία ασφάλειας των μεταφορών (NTSB) για το συμβάν της 5ης Ιανουαρίου, που θα μπορούσε να αποδειχθεί καταστροφικό αν το αεροσκάφος βρισκόταν σε μεγαλύτερο ύψος.

Την περασμένη εβδομάδα, η FAA ανακοίνωνε πως διαπίστωσε προβλήματα «μη συμμόρφωσης» της Boeing προς τους κανόνες στον «έλεγχο της διαδικασίας παραγωγής», στον «χειρισμό και στην αποθήκευση τμημάτων», καθώς και στον έλεγχο ποιότητας του «προϊόντος».

Την ίδια στιγμή πρώην υπάλληλος της Boeing, γνωστός για τις ανησυχίες που είχε εκφράσει σχετικά με τα πρότυπα παραγωγής της εταιρείας, βρέθηκε νεκρός στις ΗΠΑ.

Ο Τζον Μπαρνέτ εργαζόταν για τον αμερικανικό αεροπορικό κολοσσό επί 32 χρόνια, μέχρι τη συνταξιοδότησή του το 2017, για λόγους υγείας. Πριν από τον θάνατό του, είχε δώσει στοιχεία για τη λειτουργία της εταιρείας, στο πλαίσιο αγωγής εναντίον της.

Ο Μπαρνέτ εργαζόταν από το 2010 ως υπεύθυνος ποιότητας στο εργοστάσιο του Βόρειου Τσάρλεστον που κατασκεύαζε το 787 Dreamliner, υπερσύγχρονο αεροσκάφος που χρησιμοποιείται κυρίως σε πτήσεις μεγάλων αποστάσεων.

Το 2019, είχε δηλώσει στο BBC ότι οι εργαζόμενοι στη γραμμή παραγωγής, υπό πίεση, αναγκάζονταν να τοποθετούν υποβαθμισμένα εξαρτήματα σε αεροσκάφη.

Ανέφερε επίσης πως είχε αποκαλύψει σοβαρά προβλήματα με τα συστήματα οξυγόνου και ότι ενδεχομένως μία στις τέσσερις μάσκες δεν θα λειτουργούσε σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Σύμφωνα πάντα με τον ίδιο, αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων του στην εταιρεία, στη Νότια Καρολίνα, είχε εκφράσει ανησυχία για το ότι η πίεση για την κατασκευή νέων αεροσκαφών είχε συνέπειες στη διαδικασία συναρμολόγησης, η οποία γινόταν βιαστικά, σε βάρος της ασφάλειας, κάτι που η εταιρεία είχε αρνηθεί.

Αργότερα είχε καταγγείλει, μιλώντας στο BBC, ότι οι εργαζόμενοι δεν ακολουθούσαν τις προβλεπόμενες διαδικασίες ελέγχου εξαρτημάτων στο εργοστάσιο με συνέπεια την εξαφάνιση κάποιων ελαττωματικών.

Σύμφωνα με τον ίδιο, σε κάποιες περιπτώσεις, υποβαθμισμένα εξαρτήματα αφαιρούνταν ακόμη και από κάδους απορριμμάτων για να τοποθετηθούν σε υπό κατασκευή αεροσκάφη για να αποφευχθούν καθυστερήσεις στη γραμμή παραγωγής.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ, Reuters

Σχετικά θέματα

Απόψεις