Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Ατύχημα σε επιβατικό αεροσκάφος «Boeing» – Αποκoλλήθηκε κάλυμα κινητήρα εν πτήσει στις ΗΠΑ

Κάλυμμα κινητήρα επιβατικού αεροσκάφους «Boeing 737-800» της «Southwest Airlines» αποκολλήθηκε κατά την απογείωση από το Ντένβερ (Κολοράντο, δυτικές ΗΠΑ) και χτύπησε πτερύγιο καμπυλότητας της πτέρυγας χθες..

Κάλυμμα κινητήρα επιβατικού αεροσκάφους «Boeing 737-800» της «Southwest Airlines» αποκολλήθηκε κατά την απογείωση από το Ντένβερ (Κολοράντο, δυτικές ΗΠΑ) και χτύπησε πτερύγιο καμπυλότητας της πτέρυγας χθες Κυριακή.

Η ομοσπονδιακή υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας (FAA) θα αρχίσει να διενεργεί έρευνα.

Δεν υπήρξε κανένας τραυματισμός και το αεροσκάφος, που εκτελούσε την πτήση 3695 προς το Χιούστον (Τέξας, νότια), επέστρεψε και προσγειώθηκε με ασφάλεια στο διεθνές αεροδρόμιο του Ντένβερ, προτού ρυμουλκηθεί σε πύλη.

Το «Μπόινγκ», το οποίο μετέφερε 135 επιβάτες και είχε εξαμελές πλήρωμα, έφθασε σε ύψος 10.300 ποδών (3.140 μέτρων) προτού επιστρέψει στο Ντένβερ, περίπου 25 λεπτά μετά την απογείωση. Οι επιβάτες έφθασαν στο Χιούστον με άλλο αεροσκάφος της «Southwest» με σχεδόν τέσσερις ώρες καθυστέρηση. Ο αερομεταφορέας ανέφερε πως ομάδες συντήρησης εξετάζουν το αεροσκάφος.

Επιβάτης δημοσίευσε βίντεο στο οποίο εικονίζεται το κάλυμμα του κινητήρα καθώς φεύγει από τη θέση του και γίνεται κομμάτια που παρασύρονται από τον άνεμο.

 

Η «Μπόινγκ», η μία από τις δυο μεγαλύτερες κατασκευάστριες αεροσκαφών στον κόσμο, απασχόλησε ξανά την επικαιρότητα όταν πάνελ εξόδου κινδύνου που δεν ήταν βιδωμένο σωστά αποκολλήθηκε από «737 Max» σε ύψος 16.000 ποδών στις 5 Γενάρη.

Έπειτα από εκείνο το συμβάν, η FAA καθήλωσε τα αεροσκάφη του τύπου «Max 9» στο έδαφος για εβδομάδες, απαγόρευσε στην «Μπόινγκ» να αυξήσει τον ρυθμό παραγωγής των αεροπλάνων του τύπου και τη διέταξε να καταρτίσει και να της παρουσιάσει συνεκτικό σχέδιο για την αντιμετώπιση «συστημικών προβλημάτων ελέγχου ποιότητας» εντός 90 ημερών.

Η παραγωγή μειώθηκε κάτω από τα «38 Max» στον μήνα που επιτρέπει η FAA. Το υπουργείο Δικαιοσύνης διενεργεί έρευνα ποινικής φύσης για το συμβάν του Γενάρη.

Η «Μπόινγκ» πέρασε πιθανόν τη σοβαρότερη κρίση της ιστορίας της όταν δυο «Max» συνετρίβησαν, στην Ινδονησία και στην Αιθιοπία, χωρίς να επιζήσει κανείς από τους συνολικά 346 επιβαίνοντες, στα τέλη του 2018 και στις αρχές του 2019. Αιτία ήταν κυρίως πρόβλημα στο λογισμικό αποτροπής απώλειας στήριξης MCAS, που βασιζόταν σε δεδομένα μόνο ενός αισθητήρα, ενώ οι πιλότοι δεν είχαν εκπαιδευτεί για αυτό. Ολόκληρος ο στόλος των «Max» καθηλώθηκε από τον Μάρτη του 2019 ως τον Νοέμβρη του 2020. Το ζήτημα επιλύθηκε και τα αεροσκάφη του τύπου εντέλει επέστρεψαν στους αιθέρες, αλλά τα «Max» συνεχίζουν να παρουσιάζουν προβλήματα.

Με πληροφορίες ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχετικά θέματα