Συνεχίζεται η απεργιακή μάχη που δίνουν από από τις 13 Σεπτέμβρη οι περίπου 33.000 εργαζόμενοι του αμερικανικού μονοπωλίου «Boeing», σε εργοστάσια του Σιάτλ και του Πόρτλαντ, όπου παράγονται τα αεροσκάφη τύπου 737 MAX και άλλα, διεκδικώντας ουσιαστικές αυξήσεις μισθών.
Κόντρα στην πρόταση των εργατοπατέρων της διοίκησης της Διεθνούς Ένωσης Μηχανολόγων και Εργατών Αεροδιαστημικής (IAM), τα μέλη του σωματείου απέρριψαν με ποσοστό 94,6% τη σύμβαση που συμφώνησαν εργοδοσία και εργατοπατέρες, ενώ με ποσοστό 96% ψήφισαν υπέρ της πραγματοποίησης απεργίας.
Η IAM ανακοίνωσε αργά την Παρασκευή ότι οι συνομιλίες της για την υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας με τη διοίκηση της εταιρείας διακόπηκαν και ότι δεν υπάρχουν προγραμματισμένες άλλες ημερομηνίες για τη συνέχιση των διαπραγματεύσων αυτή τη στιγμή.
Οι εργαζόμενοι, που έχουν καθηλωμένους μισθούς επί χρόνια διεκδικούν αυξήσεις κατά 40% αλλά και αποκατάσταση της σύνταξης καθορισμένων παροχών που αφαιρέθηκε από τη σύμβαση που υπογράφηκε πριν από μια δεκαετία.
Η εργοδοσία της Boeing έκανε μια βελτιωμένη προσφορά στους απεργούς εργαζομένους τη Δευτέρα, την οποία χαρακτήρισε ως την «καλύτερη και τελευταία», η οποία θα έδινε στους εργαζομένους αύξηση 30% σε βάθος τεσσάρων ετών και θα επανέφερε ένα μπόνους αποδοτικότητας, αλλά οι εργαζόμενοι απάντησαν ότι οι προτάσεις δεν είναι ικανοποιητικές, και πως θα συνεχίσουν για 3η βδομάδα την απεργία.
Η τελευταία απεργία στην «Boeing» έγινε το 2008, όταν μεγάλα εργοστάσια είχαν κλείσει για 52 μέρες, με τη χασούρα της εργοδοσίας να φτάνει ως τα 100 εκατ. δολάρια τη μέρα.
Από 902.gr