Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Eξεταστική για το έγκλημα στα Τέμπη: Υποστελέχωση, υποχρηματοδότηση και πολυδιάσπαση φέρνουν πιο κοντά τα δυστυχήματα

Να αποδομήσει την σημασία των συστημάτων ασφαλείας επιχείρησε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, κατά την παρουσία του στην Εξεταστική Επιτροπή της..

Να αποδομήσει την σημασία των συστημάτων ασφαλείας επιχείρησε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, κατά την παρουσία του στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για το έγκλημα στα Τέμπη. Και αυτό τη στιγμή που πολλοί μάρτυρες έχουν καταθέσει πως αν λειτουργούσαν θα μπορούσαν να είχαν αποτρέψει το πολύνεκρο αυτό δυστύχημα. 

Έτσι, ισχυρίστηκε πως ακόμη και αν υπήρχε φωτοσήμανση και τηλεδιοίκηση δεν θα είχε αποφευχθεί η σύγκρουση, επιρρίπτοντας τις ευθύνες στον μηχανοδηγό και στον σταθμάρχη. «Τέτοιες συμπτώσεις που έγιναν εκείνο το βράδυ, δεν τις έχω ξαναδεί στη ζωή μου» είπε χαρακτηριστικά».

Απέρριψε τις ευθύνες του ΟΣΕ για τις καθυστερήσεις στην υλοποίηση της σύμβασης 717 και άλλων σχετικών συμβάσεων, λέγοντας πως αυτές αφορούν την ΓΑΙΟΣΕ. Επίσης ευθύνη άλλων, σύμφωνα με τον μάρτυρα, ήταν το μπάζωμα του χώρου, καθώς υποστήριξε πως ο ΟΣΕ δεν είχε ανάμειξη με την ενέργεια αυτή, αλλά ήταν αυτός που πραγματοποίησε την ανάταξη της σιδηροδρομικής γραμμής όταν του δόθηκε άδεια από την Αστυνομία. 

 

Οι μεγάλες ελλείψεις σε χρηματοδότηση και προσωπικό, που αντικειμενικά οδηγούσαν σε υποσυντήρηση του δικτύου και εντατικοποίηση της εργασίας, αλλά και οι προβληματικές σχέσεις μεταξύ των εταιρειών που προέκυψαν από την πολυδιάσπαση του ΟΣΕ, αναδείχθηκαν από την εξέταση του μάρτυρα Αθανάσιου Κοτταρά, αναπληρωτή Διευθύνοντα Συμβούλου του ΟΣΕ την περίοδο 2020 – 2022.

Όπως είπε, κάθε χρόνο υπήρχε «γεωμετρική μείωση» του προσωπικού αφού έφευγαν 110-150 εργαζόμενοι λόγω συνταξιοδοτήσεων, οι οποίοι δεν αναπληρώνονταν, παρά μόνο επιλέγονταν κάποιο προσωπικό με μπλοκάκια.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργείται πρόβλημα στη λειτουργία του Οργανισμού, ο οποίος δεν είχε το απαραίτητο προσωπικό για περισσότερα δρομολόγια. Μάλιστα ο μάρτυρας απάντησε καταφατικά σε ερώτηση του Νίκου Καραθανασόπουλου για αν το αν το γεγονός αυτό δημιουργούσε προβλήματα κόπωσης και εντατικοποίησης της εργασίας. Όπως πρόσθεσε ο βουλευτής του ΚΚΕ, προκύπτει το λογικό συμπέρασμα ότι η εντατικοποίηση και η κόπωση αυξάνουν τους παράγοντες πρόκλησης ατυχήματος.

Ταυτόχρονα, ο μάρτυρας κατέθεσε ότι η συντήρηση του δικτύου χρειαζόταν 15-20 εκατ. το χρόνο ετησίως, τα οποία έλειπαν και δεν καλύπτονταν από τον κρατικό προϋπολογισμό. Συνεπώς η επισκευή και συντήρηση του δικτύου γινόταν πρόχειρα και μη ολοκληρωμένα.

Επίσης ο μάρτυρας ρωτήθηκε από τον Ν. Καραθανασόπουλο σχετικά με το «προβληματικό δίπολο ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ», παραδεχόμενος ότι η ΕΡΓΟΣΕ ουσιαστικά δεν λογοδοτεί στον ΟΣΕ παρότι είναι θυγατρική του εταιρεία. Χαρακτηριστικό των προβλημάτων της κατακερματισμού του σιδηρόδρομου η παραδοχή του μάρτυρα ότι «λειτουργικό είναι να είναι μία εταιρεία και όχι δύο».

Όπως σημείωσε ο Ν. Καραθανασόπουλος η ύπαρξη διαφορετικών εταιρειών με διαφορετικά συμφέροντα σε συνδυασμό με την υποστελέχωση και την υποχρηματοδότηση δημιούργησαν μια βόμβα που εξερράγη οδηγώντας στο τραγικό έγκλημα των Τεμπών.

Η εξέταση του μάρτυρα από τους βουλευτές της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, αναλώθηκε αποπροσανατολιστικά στο ζήτημα του σταθμάρχη και του διορισμού του, σε μια επιχείρηση να κρυφτούν οι τεράστιες ευθύνες των δύο αυτών κομμάτων, όπως και του ΠΑΣΟΚ, που ως κυβερνήσεις προχώρησαν την απαξίωση, κατάτμηση και ιδιωτικοποίηση του σιδηροδρόμου. Από 902.gr 

Σχετικά θέματα

Απόψεις