Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Έτσι μοιράστηκαν τα κονδύλια της «Λίστας Πέτσα»

Άκουσαν ότι μοιράζονται 20 εκατομμύρια και άρχισαν να παίρνουν τηλέφωνα σε εμάς και την κυβέρνηση, δήλωσε στην εξεταστική ο εκπρόσωπος..

Άκουσαν ότι μοιράζονται 20 εκατομμύρια και άρχισαν να παίρνουν τηλέφωνα σε εμάς και την κυβέρνηση, δήλωσε στην εξεταστική ο εκπρόσωπος της INITIATIVE που ανέλαβε την κατάρτιση των καταλόγων.

Με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο επιβεβαιώνεται η κυβερνητική παρέμβαση στον τρόπο διανομής των κονδυλίων της περίφημης «Λίστας Πέτσα», μετά την σημερινή κατάθεση, στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής του Μιχάλη Γκάλκου, εκπροσώπου της εταιρείας INITIATIVE, η οποία και ανέλαβε την διαδικασία της αξιολόγησης και την κατάρτισης καταλόγου των Μέσων Ενημέρωσης που επιδοτήθηκαν από την καμπάνια «Μένουμε Σπίτι» την Άνοιξη του 2020.

Στην κατάθεση του στην επιτροπή ο Μιχάλης Γκάλκος δήλωσε ότι η εταιρεία παρείχε στην κυβέρνηση τεχνοκρατικά τεκμηριωμένες προτάσεις για το ποια ΜΜΕ έπρεπε να επιδοτηθούν και η κυβέρνηση έπαιρνε τις τελικές αποφάσεις. Παράλληλα όμως περιέγραψε και διαδικασίες επικοινωνίας και επαφών ανάμεσα σε ΜΜΕ, την εταιρεία και την κυβέρνηση που πάρα πολύ απέχουν από μια συντεταγμένη διανομή κρατικής επιδότησης.

Η κατάθεση του Μ.Γκάλκου


Η περιγραφή της διαδικασίας που έκανε ο εκπρόσωπος της INITITATIVE συνίσταται σε μια εικόνα τηλεφωνικών συνδιαλέξεων, έγγραφων επικοινωνιών κι εβδομαδιαίων τηλεδιασκέψεων μεταξύ της Προεδρίας της Κυβέρνησης και της εταιρείας. Όλα αυτά σε ένα καθεστώς πίεσης χρόνου προκειμένου να διανεμηθεί ένα ποσό της τάξης των 20.000.000 που όπως υποστήριξε ήταν 16.000.000 εάν αφαιρεθεί ο ΦΠΑ. Μάλιστα εκτίμησε ότι ήταν μικρό σε σχέση με τα 100.000.000 που δαπάνησε για τον ίδιο σκοπό η Αυστρία και τα 77.000.000 που κόστισε το πρόγραμμα της Πορτογαλίας.

Ο μάρτυρας που κλήθηκε με σκοπό να δώσει εξηγήσεις για τα κριτήρια με τα οποία μοιράστηκε το δημόσιο χρήμα στα Μέσα Ενημέρωσης εκείνη τη περίοδο αρκέστηκε να αναφέρει πως η διανομή έγινε «με αυστηρά τεχνοκρατικά, ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια» αναφερόμενος σε στοιχεία κυκλοφοριών, τηλεθέασης και στοιχεία της Google Analytics για τα φηφιακά μέσα. Επίσης υποστήριξε ότι «δεν υπήρχαν πολιτικά κριτήρια επιλογής των Μέσων. Εάν κάνει κριτική ή όχι στην κυβέρνηση». Επισημαίνοντας ότι η εταιρεία κατέθετε προτάσεις με τεχνοκρατικά κριτήρια στην «αναθέτουσα αρχή» (δηλαδή την κυβέρνηση) κι αυτή έπαιρνε την τελική απόφαση για την χρηματοδότηση. Στην συνέχεια καταρτίζονταν κατάλογος από το υπουργείο Οικονομικών για την καταβολή των ποσών ο οποίος ελέγχονταν από την INITIATIVE για να γίνουν οι εκταμιεύσεις. Ο Μιχάλης Γκάλκος παραδέχθηκε πως υπήρξαν αποκλεισμοί ΜΜΕ, που όμως είπε σχετίζονταν με το «brand safety» δηλαδή την «προστασία της καμπάνιας», δίχως να δώσει περισσότερες εξηγήσεις.

Επίσης ο εκπρόσωπος της INITIATIVE εξήρε την όλη διαδικασία. Όπως είπε «καμπάνια τέτοιου μεγέθους δεν έχει υπάρξει στα ελληνικά δεδομένα. Ήταν μεγάλης έντασης και σύντομη. Πρωτόγνωρο αυτό που έγινε! Δεν θα μπορούσε πέρα από 2-3 μεγάλα γραφεία να ανταπεξελθόν στην καμπάνια. Από υποδομή, γνώση και ταχύτητα και ανθρώπινο δυναμικό». Σημείωσε επίσης ότι «είχαμε παγκόσμια πανδημία και έπρεπε να αντιμετωπιστεί αυτό, καμία καμπάνια δεν απαιτεί να πιάσουμε μιντιακά, το 100% σε αποτελεσματική κάλυψη κοινού της Ελλάδας. Έπρεπε να πιάσουμε τον κόσμο».

Παίρνανε τηλέφωνο, εμείς προτείναμε η κυβέρνηση ενέκρινε

Από τα πλέον ενδιαφέροντα σημεία της κατάθεσής του όμως ήταν η διαδικασία που ακολουθούνταν για την κατάρτιση του καταλόγου των μέσων που επιδοτήθηκαν. Όπως ανέφερε απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών της αντιπολίτευσης «σε όλη αυτή την διαδικασία μέσα (σ.σ εννοεί Μέσα Ενημέρωσης) παίρνανε τηλέφωνο σε εμάς και στην αναθέτουσα αρχή» μια και όπως δήλωσε «μαθεύτηκε από τις πρώτες μέρες ότι θα υπάρξουν 20 εκατομμύρια με ΦΠΑ, δηλαδή 16 εκατομμύρια». Πρόσθεσε μάλιστα πως «επικοινωνούσαν προσωπικά με μένα, με την αναθέτουσα αρχή».

Σύμφωνα πάντα με τον Μιχάλη Γκάλκο «αν κάποιο μέσο συμπεριλαμβανόταν στον αρχικό μας σχεδιασμό, λέγαμε εντάξει είσαι μέσα» και στην συνέχεια «μας εδίναν τα στοιχεία της κυκλοφορίας τους, google analytics αν ήταν site». Ο εκπρόσωπος της ΙΝΙΤΙΑΤΙVE είπε πως «το ίδιο συνέβαινε με την αναθέτουσα αρχή» δηλαδή την κυβέρνηση. Όπως εξήγησε αναλυτικά: «Επικοινωνούσαν με την αναθέτουσα αρχή κι η αναθέτουσα αρχή τα περνούσε όλα σε μας τα αξιολογούσαμε και κάθε Σάββατο συζητούσαμε διαδικτυακά, επιλέγαμε, απορρίπταμε. Δηλαδή ήταν μια δυναμική επικοινωνία μια δυναμική αλλαγή του πλάνου. Δεν κάναμε ένα πλάνο με 1.232 μέσα και πήγαμε και τα παρουσιάσαμε». Σε ερώτηση για το αν είτε η κυβέρνηση είτε η INITTIATIVE εξέδωσαν κάποια ανακοίνωση δημόσια στην οποία να καλούν τα ΜΜΕ να καταθέσουν αίτηση για επιδότηση ο Μιχάλης Γκάλκος απάντησε ότι δεν συνέβη κάτι τέτοιο. Απλά δήλωσε ότι «εμείς προτείναμε τεχνοκρατικά και ενέκρινε η αναθέτουσα αρχή».

Που το πάει η Ν.Δ

Με δεδομένη την απόφασή της Νέας Δημοκρατίας να μην κληθούν στην επιτροπή οι αρμόδιοι υπουργοί για το μοίρασμα τον κονδυλίων είναι σαφές ότι σε πολιτικό επίπεδο επιχειρεί να «θολώσει τα νερά». Η εταιρεία INITIATIVE που ανέλαβε την καμπάνια δεν αποδέχεται την ευθύνη των αποφάσεων, αναλαμβάνει όμως την ευθύνη για τον αποκλεισμό μέσων. Η κυβέρνηση πάλι αποδέχεται ότι υπέγραψε τις τελικές αποφάσεις όμως θα επικαλείται την εταιρεία όσον αφορά τα ΜΜΕ που επιλέχθηκαν. Πρόκειται για μια …διανομή ρόλων που σαφώς εξυπηρετεί το κυβερνητικό αφήγημα. Ακριβώς εκεί αναμένεται άλλωστε να στηριχθεί και η τελική εισήγηση που θα κάνει η γαλάζια πλειοψηφία της επιτροπής όταν η εξεταστική θα κληθεί να δώσει το πόρισμά της στην Βουλή.

Σχετικά θέματα

Απόψεις