Απόψεις Πολιτική

Εθνικοφροσύνη Α.Ε

Το πολιτικό και κοινωνικό όραμα της Νέας Δημοκρατίας για την εκπαίδευση

   Η υπουργός Παιδείας, κυρία Νίκη Κεραμέως, έχει καταφέρει, μέσα σε λίγο διάστημα, να συνδυάσει το όραμα (;) για ένα σχολείο της «αγοράς» κι ένα Πανεπιστήμιο Α.Ε, μαζί μια σκοταδιστική αντίληψη για την εκπαίδευση.

Με λίγα λόγια: Σχέδιο για νεοφιλελευθερισμό και εθνικοφροσύνη παλιάς κοπής στα θρανία και στα αμφιθέατρα.

   Η αρχή έγινε, συνολικά από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, με την κατάργηση του ασύλου και το γνωστό παραμύθι της μεγαλύτερης σύνδεσης των πανεπιστημίων με την «αγορά».

Με λίγα λόγια: Πανεπιστήμια – εταιρείες με παραρτήματα και φοιτητές – πελάτες.

   Όπως είναι επόμενο στις μεγάλες επιχειρήσεις το άσυλο δεν χωράει και το σκεπτικό είναι απλό:

Δεν τους πειράζει η περιβόητη «ανομία» και τα «μπάχαλα» στην ανώτατη εκπαίδευση. Δεν χρειαζόταν, άλλωστε, κατάργηση του ασύλου για να τα αντιμετωπίσουν – αν θέλανε. Αυτό πους «καίει» είναι οι σχολές να είναι «γυάλες» με προγράμματα σπουδών που θα καθορίζουν και θα εμπορεύονται οι «καλοί χορηγοί», αλλά και το ίδιο το πανεπιστήμιο Α.Ε. Σε έναν τέτοιο σχεδιασμό ο μοναδικός που έχει άσυλο είναι η κάθε «μαμά – εταιρεία»Σε ένα τέτοιο  «εκπαιδευτικό» περιβάλλον οι ιδέες πρέπει να διακινούνται με… μέτρο και οι κινητοποιήσεις φοιτητών όχι μόνο δεν χρειάζονται, αλλά χαλάνε και την εικόνα για τους επενδυτές.

   Το θέμα με τη Νέα Δημοκρατία του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι πως δεν επιθυμεί να είναι μόνο νεοφιλελεύθερη (σε επίπεδο οικονομίας) αλλά θέλει να επαναφέρει και όλη την «περιβόητη» εθνικοφροσύνη – την πατριδοκαπηλία – της μετεμφυλιακής Δεξιάς.  Αυτό «φυσικά» με όρια. Ποια; Τη βούληση και τα συμφέροντα των Αμερικανών και των λοιπών «συμμάχων». Τότε, ακόμα και το πατριδεμπόριο πάει περίπατο γιατί «η κυβέρνηση είναι υπεύθυνη». Η κωλοτούμπα με τη συμφωνία των Πρεσπών – από το «η Μακεδονία είναι μια και ελληνική» στην εφαρμογή και τον έλεγχο  της ΝΑΤΟϊκής έμπνευσης, «προδοτικής» (όπως την έλεγαν στη ΝΔ) ,συμφωνίας  είναι ένα πρόσφατο παράδειγμα.

   Στην εκπαίδευση η εθνικοφροσύνη της ΝΔ παρουσιάστηκε από την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σε χθεσινή συνέντευξη της στο ραδιόφωνο του ALPHA:

«Για εμάς η Ιστορία δεν πρέπει να έχει κοινωνιολογικό χαρακτήρα. Πρέπει να έχει έναν χαρακτήρα διαμόρφωσης εθνικής συνείδησης».  

   Εδώ είμαστε… Τα χρόνια έχουν περάσει αλλά δεν ξεχνάνε ποιοι είναι.

   Δεν θέλουν, λοιπόν, τον κοινωνιολογικό χαρακτήρα της Ιστορίας. Δεν επιθυμούμε να τους απογοητεύσουμε αλλά Ιστορία χωρίς «κοινωνιολογικό χαρακτήρα», όπως τον λένε, δεν γίνεται. Η ιστορία των ανθρώπων, σε όλο τον κόσμο, εξετάζεται μέσα από τις ίδιες τις κοινωνίες που διαμόρφωναν. Σε αυτές τις κοινωνίες, κύριοι «άριστοι», υπήρχε και υπάρχει ταξική διάρθρωση, ακόμα και πριν την εδραίωση του αγαπημένου σας καπιταλισμού.

   Ταξική; Τι άσχημη λέξη, για τους «αρίστους», ε; Τους χαλάει όλο την επιχειρηματολογία για την αγαστή συνεργασία εκμεταλλευτών και εκμεταλλευομένων… 

   Ο μοναδικός τρόπος για να προσπαθήσουν να κρύψουν τον «κοινωνιολογικό χαρακτήρα» της Ιστορίας, όπως τον ονομάζουν, είναι να ρίξουν τα φώτα κάπου αλλού. Αυτό το «αλλού» είναι γνωστό, το έχουν επιδιώξει κι άλλη φορά: «Η εθνική συνείδηση».

   Αλήθεια, ποια «εθνική συνείδηση» θα διαλέξουν στην Επανάσταση του 1821 ή στην ναζιστική κατοχή στην ΕλλάδαΕκείνη που συνεργάζεται, συναλλάσσεται με τους εχθρούς της πατρίδας και παίρνει το καπελάκι της και φεύγει ή εκείνη που μένει, αντιστέκεται και παλεύει;

  Κι ένα άλλο ερώτημα – παράδειγμα προσωποποιημένο: Με την «εθνική συνείδηση» του Τσολάκογλου ή του Άρη Βελουχιώτη;

Είναι παλιά η ιστορία της «εθνικής συνείδησης», που κατηγοριοποίησε τους Έλληνες σε «εθνικόφρονες» και «προδότες του έθνους». Οι «εθνικόφρονες» πάντα τέντωναν το χέρι με τη σημαία και την ίδια στιγμή έσκυβαν το κεφάλι στο εκάστοτε «αφεντικό».

Πάντως, για να επιστρέψουμε στην περίοδο που ζούμε, δεν εκτιμούμε ότι χρειάζεται να διαλέξει κανείς ανάμεσα  

  • στην εκδοχή της καρικατούρας, που υποστηρίζει ότι η κοινωνιολογία (άρα σίγουρα και ο «κοινωνιολογικός χαρακτήρας της ιστορίας») είναι κάτι που «κάνει τα παιδιά αριστερά»
  • και στην παραδοχή που εξηγεί γιατί δεν επιθυμούν να διδάσκεται η Ιστορία «με κοινωνιολογικό χαρακτήρα».

«Δεν τρέφω αυταπάτες για μια κοινωνία χωρίς ανισότητες, κάτι τέτοιο είναι αντίθετο στην ανθρώπινη φύση, όσοι το επιχείρησαν καταστρατήγησαν τελικά την ίδια τη δημοκρατία και τα ατομικά δικαιώματα».    

Με λίγα λόγια: Το πολιτικό και κοινωνικό όραμα της Νέας Δημοκρατίας για την εκπαίδευση, με την ονομασία Εθνικοφροσύνη Α.Ε, επιστρέφεται ως απαράδεκτο. Είναι απαράδεκτο για κοινωνίες ανθρώπων. Για «ζούγκλες» εθνικοφρόνων και νεοφιλελεύθερων μπορεί να κάνει. 

(Επισκέψεις: 4.090 φορές, όπου 1 ημερήσιες)

Σχετικά Άρθρα

Ημεροδρόμος

Ημεροδρόμος

Send this to a friend