Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Άθλιο «ρεπορτάζ» με οδηγίες… οσφυοκαμψίας προς τους εργαζόμενους: «Μην λέτε “όχι” στον προϊστάμενο, πείτε του “ναι και…”»

Ένα απαράδεκτο «ρεπορτάζ» του CNBC αναπαράγει το οικονομικό site της Καθημερινής, Money Review, με τίτλο: «Μην λέτε στον προϊστάμενο "όχι" - Οι δύο λέξεις που πρέπει να του πείτε»

Ένα απαράδεκτο «ρεπορτάζ» του CNBC αναπαράγει το οικονομικό site της Καθημερινής, Money Review, με τίτλο: «Μην λέτε στον προϊστάμενο “όχι” – Οι δύο λέξεις που πρέπει να του πείτε».

Πρόκειται για ένα κείμενο που καλεί, στην ουσία, τους εργαζόμενους να είναι… καλοί και υποτακτικοί αν θέλουν να… προκόψουν! Να μην λένε «όχι» και να προσπαθούν να κάνουν όλα όσα τους λέει ο προϊστάμενός τους, όσο κι αν αυτά είναι παράλογα. Μάλιστα, το CNBC, βρήκε και κάποιον ψυχολόγο και… «coach καριέρας», ονόματι Brandon Smith, για να επιβεβαιώσει την αθλιότητα. 

Στην αρχή, πάντως, του ρεπορτάζ… ανησυχήσαμε, διότι γράφουν: «Εάν ο προϊστάμενός σας σας ζητά συνεχώς να αναλάβετε πράγματα για τα οποία δεν έχετε τον χρόνο, δεν πειράζει να λέτε “όχι” μερικές φορές». Κρύος… ιδρώτας μας έλουσε!

Ευτυχώς, όμως, μία σειρά πιο κάτω, το «ρεπορτάζ» μας καθησυχάζει: «Όμως, αυτό δεν είναι πάντα τόσο εύκολο. Το να αρνηθείτε κάτι σε ένα άτομο που μπορεί να επηρεάσει τη δουλειά και το εισόδημά σας μπορεί να μοιάζει κάποιες φορές τρομακτικό».

Τώρα, μάλιστα! Είναι πράγματι… ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΟ να πεις στον προϊστάμενο όχι, δεν προλαβαίνω να κάνω και αυτή τη δουλειά

Αλλά, ευτυχώς, ο κύριος Smith, μας δίνει τη βοήθειά του και μας λέει πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε αυτό το «τρομακτικό» πρόβλημα. Γράφει το «ρεπορτάζ»: 

«Μην πείτε ένα σκέτο “όχι”, είναι η συμβουλή του Smith. Αντίθετα, ξεκινήστε την απάντησή σας με “Ναι, και…”. Μετά το “και”, εξηγήστε ότι αυτό που σας ζητούν δεν μπορεί να γίνει αμέσως. Μπορείτε, για παράδειγμα, να πείτε:  “Ναι, και μπορώ να το πετύχω σε μερικές εβδομάδες”. Εάν ο προϊστάμενος επιμείνει ότι αυτό που ζητά πρέπει να γίνει γρηγορότερα, είναι η ώρα να του απαριθμήσετε τα άλλα πράγματα με τα οποία ασχολείστε. Μπορείτε να του εξηγήσετε τις προτεραιότητές σας και να ρωτήσετε: “Τι από αυτά πρέπει να μεταφέρουμε για αργότερα;”».

Συγκλονιστικό! 

Καταρχάς, σιγά τη συμβουλή. Μας είπε αυτός ο κύριος να εξηγούμε στον εκάστοτε προϊστάμενο τι δουλειές έχουμε να κάνουμε αν δεν προλαβαίνουμε να τις ολοκληρώσουμε ή αν έχουμε «φορτωθεί σαν το γαϊδούρι».

Κατά δεύτερον. Το σημαντικότερο στοιχείο του «ρεπορτάζ» είναι αυτό που λέει ο τίτλος του: «Μην λέτε “όχι” στον προϊστάμενο». Αυτό είναι το μήνυμα που θέλει να περάσει η εν λόγω αθλιότητα. Να μην τολμούν οι εργαζόμενοι να λένε «όχι» ούτε καν όταν δεν προλαβαίνουν να βγάλουν την υπερβολική δουλειά που τους έχει δοθεί.

Κατά τρίτον. Πίσω ακόμη και από αυτό το επίπεδο, βρίσκεται άλλο ένα, που στοχεύει κατ’ ευθείαν στη συνείδηση: καλλιεργεί τον φόβο. Δεν είναι τυχαία η επιλογή των λέξεων ότι ο προϊστάμενος μπορεί να επηρεάσει τη δουλειά (άρα, ανεργία) και το εισόδημα (μισθός), αν του πει ο εργαζόμενος ότι… δεν προλαβαίνει να κάνει αυτό που του (υπερ)φορτώθηκε! 

Άλλά, υπάρχει και κάτι ακόμη. Ο κύριος Smith έχει δίκιο: είναι όντως τρομακτικό να πεις όχι στο αφεντικό! Και αυτό είναι το πιο τρομακτικό απ’ όλα. Έχουμε φτάσει στο σημείο ένα απλό «όχι, δεν προλαβαίνω» να είναι αίτια για απόλυση, μείωση μισθού ή και εργασιακού «μπούλινγκ». 

Και το ερώτημα είναι: Αυτό θέλουμε;

Σχετικά θέματα

Απόψεις