Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Αεροδρόμιο Ζακύνθου: Συνθήκες Μεσαίωνα για τους εργαζόμενους και σοβαρά ζητήματα ασφάλειας πτήσεων

Πάρα πολύ δύσκολες συνθήκες για τους εκατοντάδες εργαζόμενους και σοβαρά ζητήματα που απασχολούν ακόμη και για την ασφάλεια των δεκάδων..

Πάρα πολύ δύσκολες συνθήκες για τους εκατοντάδες εργαζόμενους και σοβαρά ζητήματα που απασχολούν ακόμη και για την ασφάλεια των δεκάδων πτήσεων που πραγματοποιούνται σε καθημερινή βάση, είναι μερικά από τα μεγάλα προβλήματα που επικρατούν στο αεροδρόμιο Ζακύνθου, στην «καρδιά» της καλοκαιρινής περιόδου.

Το «τουριστικό θαύμα» στο νησί, που μόνο για φέτος σημειώθηκε +12,5% αύξηση στις αφίξεις των επισκεπτών για τον Ιούνιο (σε σχέση με πέρσι την ίδια περίοδο), δεν «χωρά» τα δικαιώματα των εργαζομένων και στον συγκεκριμένο χώρο δουλειάς, ούτε όμως και τα ζητήματα που σχετίζονται με την ασφάλεια των πτήσεων, προστασίας των υπαλλήλων σε αυτό αλλά και των ταξιδιωτών, προκειμένου να μεγαλώνουν ακόμη περισσότερο τα κέρδη των τουρ οπερέιτορ και των διαφόρων εταιρειών.

Όπως κατήγγειλε το Εργατικό Κέντρο Ζακύνθου (ΕΚΖ), με συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο πρόεδρός του, Γιώργος Κωνσταντίνου, μια σειρά ζητήματα στον χώρο που εκμεταλλεύεται η πολυεθνική «Fraport» προκαλούν μεγάλη ανησυχία. Συγκεκριμένα, οι βάρδιες στον πύργο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας είναι μονοπρόσωπες, λόγω έλλειψης του αναγκαίου εξειδικευμένου προσωπικού, θέμα άκρως σοβαρό και ειδικά αν συμβεί το παραμικρό επεισόδιο.

Επιπλέον, η εξυπηρέτηση προσέγγισης ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας παρέχεται χωρίς μέσα επιτήρησης (ραντάρ) και πραγματοποιείται από την αρμόδια μονάδα της Πολεμικής Αεροπορίας (σ.σ. Ανδραβίδα). Παρά και τα μέτρα που ισχύουν για την προστασία της θαλάσσιας χελώνας καρέτα – καρέτα, το αεροδρόμιο παραμένει ανοιχτό ώρες κατά τις οποίες απαγορεύεται, με επιπλέον την «υποχρεωτική» διεύρυνση του ωραρίου με απλήρωτες υπερωρίες.

Παράλληλα, όπως επισημάνθηκε, το σύστημα τηλεπικοινωνιών είναι απαρχαιωμένο, ενώ το τηλέφωνο στον πύργο ελέγχου λειτουργεί χωρίς αναγνώριση κλήσης με σοβαρό κίνδυνο και για θέματα ασφαλείας. 

Σε ό,τι αφορά την κατάσταση με τους εργαζόμενους, όπως σημείωσε ο πρόεδρος του ΕΚΖ, οι εργασίες από το προσωπικό εδάφους πραγματοποιούνται σε θερμοκρασίες που ξεπερνούν τους 50 βαθμούς Κελσίου, ακόμη και σε συνθήκες καύσωνα. Δημιουργούνται αποπνικτικές καταστάσεις, που γίνονται χειρότερες στον χώρο όπου γίνεται ο διαχωρισμός αποσκευών.

«Οι εργαζόμενοι ζουν πραγματικά μία πύρινη κόλαση. Η φορτοεκφόρτωση των αποσκευών ανά αεροπλάνο φτάνει περίπου τους 2,5 τόνους!»,ανέφερε, προσθέτοντας: «Δουλεύουν εκατοντάδες εργαζόμενοι με πολλές και διαφορετικές συμβάσεις εργασίας, με την πλειοψηφία τους να είναι ορισμένου χρόνου. Πάντα υπάρχει ο φόβος της μη επαναπρόσληψης στην πλειοψηφία των εταιρειών, αφού η υπάρχουσα νομοθεσία που έχουν διαμορφώσει οι έως και σήμερα κυβερνήσεις ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ κ.ά. δίνει στην εργοδοσία τη δυνατότητα να ξεσαλώνει, να παίρνει πίσω όποτε θέλει ό,τι παροχές δίνει, να μην είναι δεδομένος ούτε ο χρόνος για διάλειμμα εν ώρα εργασίας».

Στάθηκε και στην κατάσταση στους χώρους των καταστημάτων εστίασης και duty-free του αερολιμένα, όπου «το ωράριο λειτουργίας αυξομειώνεται διαρκώς με βάση τα “θέλω” των εταιρειών και απλήρωτες υπερωρίες», υπογραμμίζοντας: «Η διεύρυνση των εργασιών αντιστοιχεί και σε έλλειψη εργατικού προσωπικού, ενώ στις υπηρεσίες εδάφους ένας εργαζόμενος εξυπηρετεί εκατοντάδες τουρίστες σε μια βάρδια, και πολλές φορές το διάλειμμα “πάει περίπατο”», οι υπερωρίες είναι καθημερινό φαινόμενο, «9ωρα και 10ωρα ορθοστασίας στις πύλες επιβίβασης, τρέχοντας από πύλη σε πύλη ή καθηλωμένοι στα ελεγκτήρια εισιτηρίων».

Την ίδια ώρα το προσωπικό στην πλειοψηφία του είναι εποχιακό για έξι μήνες και το χειμώνα «επιβιώνει» στην καλύτερη περίπτωση με τα 400 ευρώ του ταμείου ανεργίας, για ένα τρίμηνο.

Επίσης, υπάρχουν εργαζόμενοι σε εταιρείες που επειδή αυτές δεν δηλώνονται ως εποχικές αυτοί «χάνουν» ακόμα και αυτό το πενιχρό επίδομα ανεργίας! Στον χώρο, όπως είπε ο Γιώργος Κωνσταντίνου, έχουν εφευρεθεί και οι «διπλές συμβάσεις» για να πετσοκόβονται τα ρεπό.

«Η έλλειψη προσωπικού και οι μισθοί-ψίχουλα αποτελούν κανόνα σε όλες τις εταιρείες του αεροδρομίου», συμπλήρωσε, δηλώνοντας: «Για τους ταξιδιώτες μπροστά από τις αφίξεις, αλλά και τις αναχωρήσεις δεν χωράει να πέσει ούτε καρφίτσα. Στοιβάζονται σαν τα σακιά ο ένας πάνω στον άλλο και κατάχαμα».

«Σκάνε» απ’ τα κέρδη Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, μόνο το 2021 δεύτερη χρονιά της πανδημίας, με μειωμένη κίνηση, εταιρείες σαν τις «SkyServ», «Goldair» και «Swissport», παρότι γνώρισαν μείωση στον κύκλο εργασιών τους σε σχέση με το 2019, παρουσίασαν καθαρά κέρδη αυξημένα συνολικά περισσότερο από 30 εκατ. ευρώ!

Σε αυτό ρόλο έπαιξαν και οι έκτακτες κρατικές επιδοτήσεις, από τη βαριά φορολογία του ελληνικού λαού και το ξεζούμισμα των εργαζομένων, την εντατικοποίηση, τις ελαστικές σχέσεις εργασίας, φαινόμενα που όχι μόνο δεν υποχωρούν, αλλά και επεκτάθηκαν τα επόμενα χρόνια, όπως και φέτος, με τη στήριξη όχι μόνο των κυβερνήσεων της ΝΔ, αλλά και όλων των κομμάτων που «πίνουν νερό» στο όνομα της επιχειρηματικής δραστηριότητας και της διασφάλισης των κερδών της (ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ κ.α.), όπως και των περιφερειακών και τοπικών αρχών και στο νησί, που τους κάνουν «πλάτες» για… χάρη της «τουριστικής ανάπτυξης».

Το Εργατικό Κέντρο απαιτεί άμεσα έλεγχο των συνθηκών εργασίας από κλιμάκιο της Επιθεώρησης Εργασίας, του Τμήματος Υγιεινής και Ασφάλειας σε όλους τους χώρους του αεροδρομίου, με τη συμμετοχή του, καθώς και να πληρωθούν όλες οι απλήρωτες υπερωρίες σε όλα τα πόστα. Διεκδικεί, επιπλέον, να μπαίνουν ανεξαιρέτως όλοι οι εργαζόμενοι στο ταμείο ανεργίας, καθώς και να πραγματοποιούνται αιτήσεις επαναπρόσληψης μέσω του οικείου σωματείου με όλες τις εταιρείες του αεροδρομίου, όπως ισχύει με τους ξενοδοχοϋπάλληλους.

Τα αιτήματά του διαβιβάστηκαν στις αρμόδιες Διευθύνσεις της ΥΠΑ, στη FRAPORT, στην Επιθεώρηση Εργασίας, καθώς και στο Τμήμα Υγιεινής και Ασφάλειας, απαιτώντας άμεσα μέτρα.

Από 902.gr

Σχετικά θέματα

Απόψεις