Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

Εκπαιδευτικοί – Γονείς: Ένωσαν τις φωνές τους για την τραγική κατάσταση στα σχολεία 

  «Τέρμα πια στην κοροϊδία, καλύψτε τα κενά σε όλα τα σχολεία!», φώναξαν σήμερα έξω από το υπουργείο Παιδείας εκπαιδευτικοί..

 

«Τέρμα πια στην κοροϊδία, καλύψτε τα κενά σε όλα τα σχολεία!», φώναξαν σήμερα έξω από το υπουργείο Παιδείας εκπαιδευτικοί και γονείς με 22.000 εκπαιδευτικούς να βρίσκονται αυτή τη στιγμή εκτός τάξης, πολλά σχολεία να υπολειτουργούν και μαθητές που δικαιούνται παράλληλη στήριξη χωρίς εκπαιδευτικό στο πλάι τους.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου για ακόμη μια φορά απούσα, απέφυγε συνειδητά να δεχτεί εκπροσώπους εκπαιδευτικών και γονέων που ακόμη πιο πεισματικά ένωσαν τις φωνές τους: «Δάσκαλοι – γονείς τώρα συμμαχία! Παλεύουν για δημόσια και δωρεάν Παιδεία».

«Ζούμε και φέτος το ανέκδοτο της κυβέρνησης ότι θα καλυφθούν έγκαιρα τα κενά στα σχολεία, με το υπουργείο να μας διαβεβαιώνει το καλοκαίρι ότι τα σχολεία θα ανοίξουν τον Σεπτέμβρη χωρίς κενά», σημείωσε ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ, Ανδρ. Καργόπουλος, καταγγέλλοντας την απουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας.

«Φαίνεται πως τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες, τα παιδιά των ΕΠΑΛ και των μεταναστών είναι β’ κατηγορίες για το υπουργείο. Διεκδικούμε μόνιμους εκπαιδευτικούς με βάση την επιστημονική τους ειδικότητα»«διεκδικούμε ένα σχολείο που αναπτύσσει την προσωπικότητα των μαθητών, θα διαμορφώνει αγωνιστές της ζωής», είπε.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου «ούτε το αυτονόητο, να συναντηθεί με τις αντιπροσωπείες μας, δεν κάνει. Είναι άλλες οι προτεραιότητες του υπουργείου, μακριά από τις ανάγκες των σχολείων. Είναι οι περικοπές στις δαπάνες παιδείας, οι ιδιωτικοποιήσεις, δεν πρόκειται για ανικανότητα», είπε ο ΓΓ της ΔΟΕ, Σπ. Μαρίνης.

Η κατάσταση στα σχολεία είναι τραγική, όπως την περιέγραψαν γονείς και εκπαιδευτικοί παίρνοντας τον λόγο. «Ιδιαίτερα στην παράλληλη στήριξη, που καταστρατηγούνται οι γνωματεύσεις των ΚΕΔΑΣΥ και καλύπτονται μόλις το 1/3 των ωρών», όπως είπε η Φρ. Κονδύλη εκπρόσωπος της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής.

Στην Α’ Αθήνας υπάρχουν 283 κενά στη γενική εκπαίδευση, 1.100 κενά σε ειδική αγωγή, από τα οποία 790 σε δασκάλους παράλληλης στήριξης. Στα τμήματα Υποδοχής δεν έχει τοποθετηθεί ούτε ένας εκπαιδευτικός. Η Ομοσπονδία Γονέων απαιτεί επίσης να καλυφθούν όλα τα κενά σε σχολικούς νοσηλευτές.

Σε ολόκληρο τον Πειραιά λείπουν 364 εκπαιδευτικοί – φιλόλογοι, μαθηματικοί, όλες οι ειδικότητες, κατήγγειλε από την πλευρά του ο Ηλ. Πατίδης, πρόεδρος της ΕΛΜΕ Πειραιά. Υπολειτουργούν πολλά γυμνάσια και σε ορισμένα οι μαθητές σχολάνε 10.45 ή 11.30! «Υπάρχουν άνεργοι συνάδελφοι που περιμένουν να τοποθετηθούν. Αν ισχύουν αυτά που λέει το υπουργείο για 10.000 προσλήψεις – οι 7.000 στην ειδική αγωγή – τα κενά δεν θα καλυφθούν ούτε τον Νοέμβρη! Μια μαμά μου είπε πως θα αναγκαστεί να ξεκινήσει φροντιστήριο στην κόρη της από την Α’ Γυμνασίου, γιατί έχει περάσει ένας μήνας και δεν κάνει ούτε μια ώρα φιλολογικά!», πρόσθεσε.

Ο Απ. Παπαγιανόπουλος, εκπρόσωπος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΕΠΕ) Ανατολικής Αττικής «Ο Σωκράτης» χαιρέτισε στη συγκέντρωση εκ μέρους των εκπαιδευτικών του Μενιδίου που κάνουν μάθημα σε πλημμυρισμένες αίθουσες, που πέφτουν σοβάδες από τα ταβάνια, αλλά και του Βαρνάβα που έπεσε ταβάνι σε σχολική αίθουσα, «ευτυχώς» μέσα στο καλοκαίρι.

Για πρώτη φορά σε κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας, η νεοσύστατη Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Φυσικής Αγωγής. Όπως σχολίασε ο εκπρόσωπός της διανύουμε τη λεγόμενη Εβδομάδα Αθλητισμού, σήμερα είναι η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού και τα σχολεία είναι και πάλι χωρίς γυμναστές…

Στις συνθήκες εργασίας αναφέρθηκε ο Παυσ. Τσούλας γραμματέας της Γ’ ΕΛΜΕ Αθήνας, λέγοντας πως το 60% του μισθού των εκπαιδευτικών ξοδεύεται για ενοίκιο και φαγητό, ενώ τελειώνει ο μισθός προτού βγει ο μήνας. Οι αναπληρωτές δεν ξέρουν πότε και αν θα έχουν δουλειά, στην Εκπαίδευση υπάρχουν πάνω από 8 διαφορετικές ΣΣΕ…

Οι απάνθρωπες συνέπειες της κυβερνητικής πολιτικής που λογαριάζει τις ανάγκες των μαθητών για κόστος φαίνονται και στο Ειδικό Σχολείο «Ρόζα Ιμβριώτη», από το οποίο απουσιάζουν 14 παιδιά από την Ηλιούπολη γιατί δεν υπάρχει ακόμη μεταφορικό μέσο.

Τον λόγο πήραν εκπρόσωποι των παρευρισκομένων φορέων, όπως από τους ΣΕΠΕ «Ο Παρθενώνας»«Ο Αριστοτέλης», «Δ. Γληνός», Α’ Αθήνας, τον Πανελλήνιο Επιστημονικό Σύλλογο Θεατρολόγωντου ΕΕΤΕ κ.ά.

Στην Θεσσαλονίκη

 

Kινητοποίηση έξω από το Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης για την κάλυψη όλων των πραγματικών κενών στα σχολεία πραγματοποίησαν σήμερα οι ΕΛΜΕ και οι ΣΕΠΕ της Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο της δίωρης στάσης εργασίας που είχε προκηρυχθεί.

«Δε θα περάσει η μεθόδευση του Υπουργείου Παιδείας να “εξαφανίσει” τις εκπαιδευτικές ανάγκες. Δε θα μπουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών στον “κόφτη” του Υπουργείου», διαμήνυσαν και απαίτησαν: Να γίνει άμεσα η Β’ Φάση πρόσληψης αναπληρωτών για κάλυψη όλων των πραγματικών κενών. Να μην οδηγηθεί στην απόλυση και την ανεργία κανένας εκπαιδευτικός. Στελέχωση όλων των τμημάτων ένταξης, κάθε μαθητής που χρίζει παράλληλης στήριξης να την έχει με βάση τις γνωματεύσεις. Κάθε εκπαιδευτικός να διδάσκει το επιστημονικό του αντικείμενο.Μόνιμη και σταθερή εργασία, μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων – αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια, μέτρα στήριξης της καθημερινής διαβίωσης των εκπαιδευτικών, άμεση υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

Προκειμένου να εμφανιστούν λιγότερα κενά, στοιβάζονται οι μαθητές σε 27άρια και 28άρια τμήματα, ενώ η ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης προσπαθεί να καλύψει τα κενά ακόμα και σε βασικά μαθήματα προσανατολισμού (π.χ. 6 ώρες Βιολογίας Προσανατολισμού στη Γ΄Λυκείου του 17ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης), μοιράζοντας υπερωρίες β΄ ανάθεσης.

Συγχρόνως, παραμένουν εκατοντάδες κενά στην παράλληλη στήριξη. Και η  κυβέρνηση επιδιώκει να κόψει ακόμη περισσότερο την παράλληλη στήριξη, δίνοντας οδηγίες στους φορείς διάγνωσης και αξιολόγησης των παιδιών για το τι διαγνώσεις θα βγάζουν.

Η Ομοσπονδία Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας καλεί σε κινητοποίηση την Τρίτη 3 Οκτωβρίου, στη 1.30 μ.μ., στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας. Διεκδικεί να προσληφθούν οι απαραίτητοι εκπαιδευτικοί κάθε ειδικότητας για κάθε παιδί με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται στις διαγνώσεις των αρμόδιων επιστημονικών φορέων (ΚΕΔΑΣΥ) άμεσα στη Β΄φάση των προσλήψεων. Και επίσης δημιουργία όλων των αναγκαίων οργανικών θέσεων συνολικά στην Ειδική Αγωγή, συμπεριλαμβανομένης της Παράλληλης Στήριξης.

Πηγη: 902

Σχετικά θέματα

Απόψεις