Just in

Όλα τα νέα
Imerodromos logo
 

19 Ένα περίπτερο… εξαφανίζεται!

“Οι εργολάβοι γνώριζαν από τις γεωτρήσεις του 1995 ότι στο τμήμα της Πανεπιστημίου πριν από την Ιπποκράτους υπήρχαν και χαλαρά..

“Οι εργολάβοι γνώριζαν από τις γεωτρήσεις του 1995 ότι στο τμήμα της Πανεπιστημίου πριν από την Ιπποκράτους υπήρχαν και χαλαρά εδάφη”, αποκαλύπτει στην “Ε” ο πολιτικός μηχανικός Φίλιππος Βασιλείου.

  • Ποιες είναι οι βασικές αιτίες των προβλημάτων που παρουσιάστηκαν στην Πανεπιστημίου;

“Πιστεύω ότι δεν έγινε ενίσχυση των χαλαρών εδαφών, ώστε να μπορεί να προχωρήσει εκσκαφή με το Μετροπόντικα χωρίς καθιζήσεις. Έπρεπε να έχουν πάρει μέτρα. Δεν μπορεί να γίνονται τυχοδιωκτισμοί σε τέτοια εδάφη. Χαλαρά εδάφη είχαμε και σε άλλα σημεία του έργου. Όμως έγιναν ενισχύσεις, τοποθετήθηκαν πάσσαλοι προπορείας και το έργο προχώρησε. Στην περίπτωση της Πανεπιστημίου δεν πήραν μέτρα. Μόνον μετά τη βύθιση του περιπτέρου άρχισαν να ανησυχούν”.

  • Οι κατασκευαστές υποστηρίζουν ότι δεν είναι εύκολος ο εντοπισμός των σπηλαιώσεων. Συμφωνείτε;

“Δεν υπάρχουν φυσικές σπηλαιώσεις στο έδαφος. Δημιουργήθηκαν με υπερεκσκαφές του Μετροπόντικα. Το θέμα δεν είναι απλό και χρειάζεται διερεύνηση. Το άρθρο 27 της σύμβασης για την κατασκευή του Μετρό ορίζει οτι οι σπηλαιώσεις περιλαμβάνονται στα απρόβλεπτα και επομένως οι εργολάβοι αποκτούν το δικαίωμα να ζητήσουν επιπλέον κονδύλια. Στην περίπτωση της Πανεπιστημίου υπάρχει μια παραπληροφόρηση με τις λεγόμενες σπηλαιώσεις, που κατά τη γνώμη μου είναι ενοχοποιητική”.

  • Εκτιμάται ότι το έργο μπορεί να προχωρήσει και μάλιστα με τους Μετροπόντικες;

“Με ενισχύσεις εδαφών μπορεί να προχωρήσει. Δεν υπάρχουν κίνδυνοι κυρίως όταν η σήραγγα περνάει κάτω από δρόμους. Θα είναι όμως εγκληματικό αν δε ληφθούν μέτρα όταν περνάει κάτω από οικοδομές. Είναι γνωστό από παλιά ότι θα είχαμε προβλήματα από το Σύνταγμα μέχρι το Ολυμπιείο, ειδικά στην περιοχή του ξενοδοχείου “Αμαλία”. Τα σπίτια είναι παλιά και δεν αποκλείεται να υπάρχουν πηγάδια, ακόμη και κάτω από θεμέλια οικοδομών. Πρέπει να ληφθούν από τώρα μέτρα για να μην διακινδυνεύσουν κτίρια και ανθρώπινες ζωές”.

Απόψεις